Matahari telah pun keluar menggantikan sang bulan yang bererti sudah pagi, Setiap pagi memiliki awal yang baru, berkah baru, harapan baru. Ini hari yang sempurna karena itu pemberian Tuhan. Semoga harimu penuh berkat dan penuh harapan untuk memulai.
Ketika kamu bangun di pagi hari, pikirkan tentang betapa berharganya nikmat yang tuhan beri untuk hidup, bernapas, berpikir, menikmati, dan mencintai.
Ji eun bangun dari mimpi indahnya dan ia berencana hendak ke rumah jungkook tapi sebelum itu ia ingin pergi ke mall untuk membelikan hadiah untuk jungkook.
Ji eun langsung meraih handphonenya dan mencari nama yoongi tanpa ragu ji eun langsung menekan dan menelefon yoongi, setelah beberapa minit yoongi pun menjawap panggil tersebut.
"Yeoboseyo" terdengar suara yoongi yang terbangun dari tidur kerana panggilan ji eun.
"Yoongi-ya mahukah kau menemaniku ke mall untuk membeli hadiah jungkook" tanya ji eun.
"Iya aku siap-siap dulu nanti aku terus jemput kau" yoongi menjawap dan langsung memutuskan panggilan tersebut.
Setelah beberapa jam bersiap ji eun pun keluar dari rumahnya menuju ke kereta yoongi sambil memberi senyuman manis pada yoongi.
"Yaa ji eun-ah kau tahu sudah berapa lama aku di sini menunggu kau?" Marah yoongi yang sudah menunggunya setengah jam di depan rumah ji eun.
"Mian, yoongi-ya aku nak nampak cantik di depan jungkook" ji eun yang memasang muka seperti tidak bersalah sambil memuncungkn bibirnya.
Dalam perjalan mereka ke mall ji eun terlalu gembira kerana tak lama lagi ia dapat bertemu dengan kekasih hatinya yang sangat ia rindui itu, yoongi yang melihat ji eun tersenyum dia pun turut tersenyum bahagia.
"Semoga sahaja senyuman kau itu akan sentiasa aku lihat kerana senyuman kau itu adalah kebahagia untuk aku" batin yoongi.
.
.
.
.
.Tibanya di mall ji eun terus mencari hadiah untuk kekasihnya. "Yoongi-ya kau rasa apa yang sesuai untuk jungkook" tanyanya sambil matanya melihat dia kedai-kedai yang berada di dalam mall itu.
"kau beli sahaja baju mesti dia suka apa pun yang kau bagi untuknya" jawapnya dengan tatapan sayu.
"Begitu sayangkah kau terhadap lelaki itu, andai sahaja kau tahu apa yang ia lakukan selama kau tiada mungkin kau tak akan seperduli ini pada jungkook, adakah aku harus memberitahu kebenarannya atau aku hanya diam seolah tidak tahu apa pun, ah apa harus aku lakukan" batin yoongi berkata sambil mengelamun.
"Yoongi-ya kenapa kau berdiri kat sana kajja" yoongi yang mendengarkna terus ke berjalan ke arah ji eun.
"Yoongi-ya apa kau yakin jungkook akan menyukai baju yang aku beli ini?" Tanya ji eun ia takut kekasihnya tidak menyukai baju tersebut.
"Tentu saja dia suka, kalau aku jadi dia aku akan hargai semua pemberian kekasihku" jawap yoongi yakin.
Ji eun tersenyum mendengar perkataan yoongi yang begitu yakin itu.
"Ya yoongi-ya kau seharunya mencari kekasih" guraunya sambil terkekeh.
"Tak akan, aku malas nak cari" sahutnya sambil memainkan handphone.
"Andai kau dapat melihat hatiku, Andai saja kau dapat membaca fikiranku, Betapa ruang jiwaku penuh bayangan dirimu, Menghiasi hari-hariku, Senyum dan suaramu teduhkan jiwaku, aku sangat mengharap kau boleh Cintai aku dengan kesungguhanmu ouh tapi apakah ini sangat berlebihan, aku harap kau bahagia dengan pilihan kau sendiri dan aku juga akan turut bahagia melihatnya" batin yoongi
Bukan hal yang mudah melepaskan seseorang yang di sayangi dan bukan hal yang mudah untuk mempertahankannya, keduanya amat sukar untuk di lakukan kerana akan sangat menyakitkan.
.
.
.
.
.
.Setelah mereka membeli barang yang ingin dibeli mereka pun pergi ke restaurant untuk makan kerana dari pagi tadi mereka belum makan apa pun, ji eun mengambil handphonenya dan menaip chat melalui WhatsApp kepada kekasihnya tetapi tidak ada respond daripada sang kekasih, membuatkan ji eun risau terhadap kekasihnya.
"Apa dia baik-baik saja? Apa dia sakit? Apa memang dia marah sama aku? Atau dia sengaja tidak mau menjawap pangilan dan chat daripada aku?" Ji eun yang penuh tanda tanya.
"Ji eun-ah kau kenapa?" Tanya yoongi yang sadar dengan keadaan ji eun yang tidak fokus dengan makanannya dari tadi ia hanya mainkan makan yang di piringnya.
"Ya aku tidak apa-apa cuma saja aku risau dengan jungkook kerana dia tidak menghubungi aku sejak semalam adakah dia sakit atau dia marah pada aku" ji eun yang menundukan muka setelah selasai bercakap matanya terasa panas ia ingin sekali menangis tetapi ia tahan kerana tidak mahu sahabatnya risau.
Yoongi tidak menjawap pertanyaanya dan hanya sambung dengan kegiatan makannya.
Setelah selesai makan mereka pun meninggalkn restorant dan menuju ke kereta yoongi.
"Apakah kita mahu terus ke rumah jungkook" ji eun hanya mengangguk setelah mendengar pertanyaan yoongi.
Hening tidak ada satu pun dia atara mereka yang bercakap masing-masing sibuk dengan pemikiran masing-masing, sehingga lah keretanya berhenti di depan sebuah apartment.
Merelakannya pergi bukanlah pilihan terbaik, namun meminta agar dia kembalipun bukan hal yang tepat. Pasrahkan semuanya kepada Allah karena hanya takdirNyalah yang terbaik itu lah yang ada difikiran yoongi saat ini.
Ji eun langsung turun di ikuti dengan yoongi, mereka menaiki anak tangga setelah beberapa anak tangga mereka sampai didepan rumah jungkook.
Ji eun langsung menekan loceng, setelah beberapa minit menunggu seorang lelaki tanpan yang membuka pintu sambil terkejut dengan tetamu yang datang dihadapannya.
Ji eun yang melihat jungkook di depannya ji eun memberikan senyuman manisnya.
Bak alas dari kaca lantas berjalan diatas paku, setapak demi setapak pedih amat tercampak, memendap pedih kelu saat kau sebut dia di hadapanku tiap kali bersama, itu sangat menyakitkan untuk seorang min yoongi tapi apa yang lebih baik adalah melihat sahabat bahagia walau bukan dengan sekali pun.
.
.
...
..
..
.
.
..
.
.
..
..BERSAMBUNG
YOU ARE READING
JAGIYA. MIANHAE. [END]
Storie brevi[SORRY KALAU ADA TYPO, JANGAN LUPA VOTE DAN COMMENT YE, MAAF KALAU MEMBOSAKAN SEBAB INI ADALAH CERITA PERTAMA SAYA] [HAPPY READING] Kisah percintaan ji eun dan jungkook yang terputus ditengah jalan akibat kecurangan jungkook pada ji eun, dengan alas...