Three

115 18 0
                                    

" Baiklah anak-anak yang dikasihi sekalian alam " Pd-nim menepuk tangannya dengan kuat untuk mengambil perhatian dari Stray Kids .



" Saya akan tinggalkan kamu semua disini selama 3 hari untuk kamu mengenal tempat ni dengan lebih dalam lagi . Kalau korang semua seronok dekat sini , saya akan mulakan rakaman lepas 3 hari itu " terang panjang papa Jyp




" Rakaman apa ? " tanya Woojin



" Rakaman penggembaraan cerita hantu " dengan tiba-tiba deruan angin berlalu .




Minho memandang ke arah kiri dan kanan sambil menggosok lengannya yang sejuk .




" Kau kenapa Minho ? " Bangchan yang perasan terus menegurnya




" Tak ada apa-apa " Minho memberikan senyuman tawar .



Seungmin hanya mendengar perbualan Bangchan dan Minho .



" Tak ada sesiapa yang akan jaga kitorang ke dekat sini ? " tanya I.N kepada Papa Jyp



" Of course lah ada. Tapi mungkin dia akan sampai sini lewat sikit . Jadi, korang semua boleh lah masuk dan buat macam villa sendiri -- "





" Wuuu villa sendiri " Jisung menyengih



" Aku belum habis cakap lagi " Papa Jyp menepuk bahu Jisung perlahan .



" Tapi, jaga adab masing-masing dekat sini . Faham ? "




" Kenapa kene jaga adab ? " tanya Felix seperti dia faham apa yang dimaksudkan .




" Ye lah . Ni kan tempat orang , kita sewa je dekat sini . Jadi, jaga lah adab masing-masing " terangnya lagi .




" Ouh macam tu " Stray Kids membuat mulut OOO .

" Korang masuk lah . Buat apa-apa . Kitorang dah kene balik Gedung . Kang tah jadi apa Gedung tu senior senior korang buat party kang "

Tidak lama kemudian, Park Jinyoung dan staff-staffnya pergi dari villa tersebut .



→→→→→→→→→→→→→→→→


" Woaa besarnyaaaa " kagum I.N apabila masuk sahaja ke dalam Villa tersebut .



Villa yang dipernuhi dengan perabot antik dan mempunyai banyak bilik dan ruangan rehat .


Di laman belakang pula terletaknya kolam renang yang besar . Di tepi villa tersebut mempunyai kawasan luas yang dihiasi dengan rumput hijau untuk pelancong membuat aktiviti bersama .



" Korang pergi lah kemas-kemas dulu . Aku nak masak untuk makan petang kejap " Woojin turun dari tangga setelah melawat setiap pelusuk villa tersebut .


" Mahu kan pertolongan ? " tanya Bangchan

" Ikut korang lah. Siapa nak tolong, tolong " kata Woojin lalu berpaling ke belakang dan --

Kosong

" Tak guna punya member " desis Woojin apabila ruangan yang penuh dengan manusia tadi kini menjadi kosong .

" Yang tanya tadi pun sama juga . Dia tanya ingat nak tolong lah tadi . Rupanya , hampeh ! " bebel Woojin sambil mengeluarkan semua barang dapur yang sempat dibeli nya tadi .



Tok Tok Tok

Woojin melihat ke arah tingkap yang ada di dapur tersebut .

" Apo bondo " Woojin hanya menjeling .

Tok Tok Tok

" Woi ! Nak kene hempuk dengan kuali ni ke ha ! " kata Woojin straight


' Awal kau buat kerja '

Seungmin yang perasan kejadian tersebut hanya memeluk tubuh tiada perasaan .

❝ THE VILLA ❞ Where stories live. Discover now