The girl dan the smart telah sampai di dark kingdom. Satu persatu dari mereka turun dari jet academy trystal.
Para pelajar dark academy yang melihat lambang dari academy trystal memamerkan pelbagai reaksi. Ada yang tidak minat,ada yg teruja dan memamerkan mimik muka tidak suka.Skip
Di asrama puteri dark academy
Nia yg telah siap bersiap berpakai seragam dark academy berjalan untuk pergi cafe dan mengambil sarapan untuk dirinya dan juga kedua kakaknya. Sebaik sampai di cafe,nia mendengar perbualan pelajar-pelajar perempuan yg berada di cafe.
"Korang tahu tak pelajar trystal academy datang ke academy kita"
"Betul ka,di mana mereka sekarang? Berapa ramai yang datang?"tanya salah seorang dari pelajar tersebut.
"Aku dengar yang datang 3 putera trystal kingdom dan 4 sahabat baik mereka dan juga satu lagi kumpulan pelajar perempuan mewakili 4ahli dan sekarang mereka dalam perjalanan datang ke academy kita" jawab pelajar .
"Serius la,jom cepat kita ke academy. Aku nak tengok para putera trytsal kingdom,mesti kacak"kata pelajar tersebut sambil menarik tangan kawan-kawannya.
Nia yang mendengar perbualan tersebut dapat agak siapa yang dimaksudkan oleh pelajar tersebut.
Nia berlari mencari kakak-kakaknya untuk memberitahu berita tersebut.
Akhirnya nia sampai di pondok tempat kedua kakaknya menunggunya.
"Kak ara,kak lia..ada berita penting?"beritahu nia sambil termengah-mengah.
Ara dan lia yang melihat adik mereka pelik dengan reaksi adik mereka.
"Nia,relax..tarik nafas dulu..tarik...hembus...tarik..hembus dan sekarang ceritakan berita penting yang kamu maksudkan"lia menenangkan adiknya.
Nia mengikut arahan kakak keduanya.
Nia menceritakan apa yang dia dengar semasa di cafe academy kepada kedua kakaknya.
Ara yang mendengar sedaya upaya mengontrol reaksi mukanya dan cuba menenangkan dirinya yang dilanda rasa kuawatir...kuawatir kalau teman-teman the girl marah kepada mereka kerana pergi tanpa memberitahu alasan yang jelas.
"Kita harus pergi juga ke academy walaupun kita harus bertemu dengan mereka."akhirnya ara mengeluarkan arahan.
"Baiklah kak ara"jawab mereka serentak.
Mereka berjalan ke academy. Sementara the smart dan the girl telah sampai ke gerbang dark academy.
Ramai pelajar dark academy yang berhimpun di depan gerbang untuk melihat pelajar-pelajar dari trystal academy.
"Kita berjumpa lagi hairul"
Dengar suara itu mereka semua mengalih pandangan kearah suara yang menyebut nama putera pertama trystal.
Alangkah terkejutnya mereka semua melihat aqira,alisya dan ariana.
The girl mengalir airmata gembira dapat berjumpa dengan sahabat baik mereka.
Manakala the smart masih terkaku melihat 3kembar yang selama nie mereka cari.
Bersambung...
Jangan lupa vote dan komen.Korang boleh salurkan idea perjumpaan pertama hairul,rayyan dan jeffry dgn aqira,alisya dan ariana.
Korang nak mcmna..
YOU ARE READING
triplet girl magic
Fantasiatriplet girl magic adalah sambungan three twin girl magic.. jalan cerita sama.. mengisahkan tiga kembar seiras yg secara tidak sengaja sampai di magic world iaitu trystal melalui bilik rahsia atuk mereka(sesiapa yg ingin tahu pergi @syahirahfahmi...