bab 35: pedang sakti part 2

747 65 4
                                    

Nia telah bersedia untuk menjalan kan rancangan mereka.  Walaupun nia masih tidak puas hati dengan kedua kakak kembarnya.

"tak pa, tunggu la nanti.. Ada lori ada bas, ada hari aku balas"rungut nia didalam hati.

Disebalik dinding kelihatan ara dan lia sedang memerhati adik mereka sambil membuat tumb up.

Nia menarik nafas dan melepaskannya sebelum melangkah mendekati 5 orang pengawal yang sedang bersembang dimeja bulat berdekatan dengan bilik rahsia yang mereka mahu masuk.

"ehem..ehem... Maaf tumpang tanya dimana dewan majlis. Saya rasa saya sudah tersesat setelah keluar dari tandas"tanya nia dengan penuh lemah lembut dan sopan santun tetapi didalam hatinya tiada siapa yang tahu bahawa dia hampir termuntah dengan percakapannya sendiri.

5 orang pengawal memandang nia tanpa berkelip.  Gadis secantik nia pasti ramai lelaki yang terpikat.

"biar saya yg bawa cik adik ke sana"pelawa pengawal 1.

"eh, kenapa kau pula.  Kau tu ketua sepatutnya aku yang tunjukkan jalan untuk cik adik yang cantik manis ni ke dewan majlis"bantah pengawal 2.

"hei kalau dia ketua, kau tu penolong dia.  Tempat korang disini, biar aku yang hantar cik adik yang cantik jelita nie"kata pengawal 3 pula.

"korang bertiga ni tak gentlemen la. Wahai cik adik, mari saya tunjukkan jalan ke dewan istana"pelawa pengawal 4 kepada nia sambil menghulurkan tangan.

Nia pula teragak-agak untuk menyambut huluran tu.  Belum sempat nia menyambut huluran pengawal 4. Pengawal 5 telah mengetuk kepala pengawal 4 dengan kayu.

"kau jangan nak mengatal, dah kahwin buat cara dah kahwin.  Kau nak aku bagi tahu bini kau yang kau duk mengatai dengan perempuan lain.  Aku ni adik ipar kau tau. Mari cik saya tunjukkan jalan...

Booommm!!!

Bunyi letupan kecil membuat kelima pengawal itu pengsan.  Kecuali nia

(nak tahu kenapa sebab nia telah menutup hidungnya)

"kenapa lambat sangat, tahu tak nia hampir nak muntah dengar ayat gedik pengawal-pengawal tu"marah nia.

"heii relax la,sekarang tukar baju dulu"arah ara.

Dengan petikan jari sahaja baju nia telah berubah kepada baju biasa.

"okay sekarang kita kena masuk dan cari pedang milik atuk. Lia berapa lama ubat tidur tu bertahan?"tanya ara.

"ermm dalam 15 minit"jawab lia.

"kita kena cepat"kata nia lalu berlari ke pintu bilik rahsia.

Mereka cuba membuka pintu itu tapi tidak berhasil.

"macam mana ni dah hampir 5 minit kita cuba buka pintu ni tapi tak berhasil.  Sekarang kita ada lagi 10 minit sebelum pengawal-pengawal tu sedar"kata lia.

"terpaksa kita guna kuasa kita"kata ara sambil berundur dari pintu tu.

"red sword, aku seru kau untuk membantu aku"ara menyeru pedang miliknya.

Dengan sekelip mata pedang tu berada digengaman ara.

Ara memejamkan matanya sambil dua jari menyepit pedang itu.

"aku pemilik kuasa element api dan petir memerlukan kekuatan untuk membuka pintu yang telah dikunci"

Selesai ara mengatakan itu, pedangnya bercahaya kemudian ara mendengar satu suara yang sedang berbisik kepadanya. Suara itu milik atuknya iaitu tuan ail.

"cucuku ara, untuk membuka pintu itu kamu harus mengguna kuasa sampingan kamu iaitu cahaya"

"kakak dah tahu macam mana nak buka pintu tu, korang ketepi"arah ara.

Lia dan nia pun berlalu ketepi.

Ara pula sedang menggunakan kuasanya.

Kuasa cahaya didalam badannya telah keluar. Cahaya itu dipancarkan kearah pintu itu dan akhirnya pintu itu boleh dibuka.

Mereka bergegas memasuki bilik rahsia dan mencari pedang milik atuk mereka.

"mana ni... Mana ni... "kelam kabut nia mencari pedang itu.

"nia, cari dengan mata bukan dengan mulut. Bising betul la kamu ni"kata lia.

"kak ara.. Kak lia.. Nia rasa nia dah jumpa pedang atuk"kata nia.

"haa mana dia?? "tanya lia.

Nia menunjukkan pedang itu kepada kedua kakaknya.

Pedang yang berwarna emas. Memang itu yang diberitahu oleh atuk mereka.

"oooowhhh... Kejap2 nak selfie dengan pedang nie"kata lia.

Kuk..kuk.. Kukk

Ara mengetuk kepada adiknya.

"aduh sakit la kakak.. "kata lia.

"padan muka.. Sudah cepat kita teleportkan pedang ini kepada atuk supaya cepat kita balik ke trystal"arah ara.

Pedang emas itu diletakkan diatas meja dan mereka mengelilingi penjuru tiga segi. Tangan diletakkan diatas pedang itu sambil memejam mata.  Aura kuasa mereka keluar mengikut warna iaitu merah, biru dan hijau.

Dan.. 

Ting... Hilang dan mereka tahu pedang itu telah sampai ke rumah agam atuk mereka.

"yeahhh misi complete"sorak lia dan nia.

"dah tu.. Kita ada lagi 3 minit sebelum pengawal-pengawal tu sedar"ara segera keluar dari bilik itu diikuti adik-adiknya.

Bilik rahsia tersebut dikunci semula supaya tiada orang yang perasan.

Baju mereka telah bertukar kepada gaun.

Bersambung....

Sila vote dan komen... 😊😊😊

triplet girl magicWhere stories live. Discover now