- Bocsi, hogy nem mondtuk el hamarabb, de személyesen akartuk - szabadkoztam, miközben idegességemben az ajkamat rágtam. - Nagyon ki vagy akadva?
- Nem tudom.
- Nem tudod? - vonta fel a szemöldökét Sarah.
- Azt hiszem, inkább örülök, mint ki vagyok akadva - szólalt meg végül.
- Nem vagy rám kiakadva? - értetlenkedtem.
- És még rám sem? - kerekedtek el Wins szemei.
- Szerintem anyáék helyettem is ki lesznek akadva - vonta meg a vállát, száján tőle szokatlan gúnyos mosoly terült el. - Meg amúgy is, én leszek a legmenőbb nagybácsi a világon - ölelt magához. - Tulajdonképpen még örülök is.
- Most már igyunk, mert nem tudom józanul elviselni ezt az érzelem áradatot - mosolygott Dina.
És ittak. Sokat. Én pedig életemben először éreztem magamat a legjózanabb embernek a szobában.
Következő nap reggelén Zoliék külvárosi házában reggeliztünk, már akinek volt kapacitása erre.
- És, mit csináltatok tegnap este? - nézett végig Mary érdeklődően a társaságon.
- A szokásosat - vonta meg a vállát Sarah - beszélgettünk, játszottunk...
- Ittatok - szólt közbe apa vigyorogva.
- Sokkal többet, mint kellett volna - tette a vörös lány a halántékára a kezét.
- Hol vannak Olivérék? - érdeklődött Mary.
- Hajnalban visszamentek a hotelbe - válaszolt Wins -, de nem hinném, hogy olyan hamar látni fogjuk őket.
- Már az is meglepő, hogy Lili itt van - vetette oda anya, aki éppen abban a pillanatban lépett be a házba, ezzel kicsit kínossá téve a hangulatot.
Anya és apa ősszel írták alá a válási papírokat és bár már két éve külön élnek, az a két aláírás teljesen rányomta a kapcsolatukra a bélyeget.
Anya szívélyesen mosolygott, telt ajkait rózsaszínre rúzsozta ki és olyan arcot vágott, mintha csak egy csatát nyert volna meg.
A gyomrom mintha bukfencezett volna egyet, aztán még hármat, nekem pedig ez az egy jel is elég volt, hogy tudjam, mi fog történni. Gondolkodás nélkül a fürdőszobába indultam, Wins pedig utánam.
- Mindjárt jobb lesz, love - simogatta a hátam, miközben a vécédeszka fölé görnyedtem.
- Sosem lesz jobb - mondtam két öklendezés között. Wins tovább simogatta a hátamat és fogta hajamat és néhány perc múlva tényleg jobb lett.
- Nem szeretnél inni? - nézett rám aggódóan.
- Nem - csóváltam a fejem. - Ma beszélnünk kell velük.
- Tudom - hümmögött kelletlenül. - Kivel kezdjük?
- Nem üthetnénk négy legyet egy csapásra?
- Végülis üthetünk. Ez egy hangosabb és kellemetlenebb, de kétségtelenül gyorsabb megoldás.
- Apudék úgysem fognak annyira kiakadni, mint az én szüleim.
- Előre félek Orsitól.
- Én is - bólogattam egyetértően. - De lehet, hogy ha Zoliék is ott vannak, akkor nem fog kiabálni annyira.
- Annyira - visszhangozta a szavaimat.
YOU ARE READING
Az a bizonyos év
Teen Fiction- Sarah, segíts! - sírtam a telefonba vörös barátnőmnek. - Öt perc és ott vagyok - sóhajtott és kinyomta. *** Miller Lili élete még most, három évvel később sem könnyű és talán soha nem is lesz az, de idealista hozzáállásával mindig a jobbra töreksz...