5:45 a.m
Kedengaran bunyi bising membingitkan telinga. Kebingitan mengganggu seorang gadis yang tidur lena. Nia terjaga dari mimpi yang indah dek kerana diganggu oleh loceng miliknya. Nia menggapai loceng tersebut lalu mematikan alarmnya.
Nia bangun membersihkan diri untuk menunaikan solat subuh dan terus ke sekolah.7:15 a.m
no one:"byeee" nia melambai ke kakaknya selepas keluar dari perut kereta. Nia terus menuju ke kantin untuk membeli sarapan. Selesai membeli makanan, nia ingin menuju ke kelas tetapi..dia terserempak dengan riy.
"arghh jantan tu lagi" apabila menyedari lelaki itu memandang, nia pantas menjeling lelaki itu.
"Awakk kejapp" tegur riy yang mahu menghentikan nia dari berjalan.
"Kau nak apa..tak puas lagi dah simbah air kat aku?!" herdik nia geram.
"Bukann, saya nak mintak maaf..haritu saya tak sengaja tertumpahkan air kat awak. Saya tak perasan awak nak pusing" riy minta maaf dengan lembut.
"Arghh kau tipu, kau ingat aku tak tahu ke..Halah semua lelaki samalah, apa kau ingat kau dah simbah aku pastu aku terpana dengan kau pastu aku nak maafkan kau pastu aku suka kau..macam drama pukul 7 tu! heh! jangan haraplah" kata nia penuh marah + smirk. 'perasan jugak minah nih'
"Takdee betull..saya tak sengaja lah ..sorry lahh" rayu riy
"Arghh bla aa kau! ambik nih!" herdik nia dan memijak kasut riy dengan sekuat hati.
" Arghh sakitlah"jerit riy kesakitan. Dia terlompat lompat memegang kakinya yang sakit..Nia terus berjalan tanpa menghiraukan riy dibelakang.
'cute' tanpa sedar ade seseorang yang sedang memerhati kan diorang.
riy pov:
" aduhhh sakitnya , kuang ajaq kuat betul dia pijak aduhh" keluh riy kesakitan. Dia terus kan perjalanan menuju ke kelas dengan perlahan. "Assalamualaikum" ucap riy sebelum masuk ke kelas .
"waalaikumussalam, weyh riy kau dah tahu belum?" tanya qal selepas menjawab salam.
"apa.. bagi aku duduk dulu"
"eh kau asal jalan cam tempang nih HAHAHA"
" Diam, aku tgh sakit nih.. perempuan tu pijak kaki aku..kuat betul ,silap bengkak jek nih"
"HAHAHA perempuan koperasi tu ke" tanya qal
"yer aduhh..dah sambung kau nak cakap apa?"
"aku dengar ade budak baru nak masuk kelas kita, budak pindahan ..aku dengar lagi boleh tahan lah muka dia pastu dia pun atlet" cerita qal
"ouh , daripada kau citer kesah pasal dia, baiklah kau kesah pasal kaki aku" sakit tahu tak huhu
"mana sini aku tgk ..mana " tanya qal sambil membuka kasit riy.
" Woi takyah bukak kasut gila..woi sakitt arghh slow ii gilak weyh bodo" dia pi picit kaki aku kuat² huhu
" HAHAHAHA padan muka"
'kuang ajaq'"BANGUNNN, ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA CIKGU" ucap ketua kelas lantang dan satu kelas mengikuti.
"waalaikumussalam duduk semua, harini kelas kita akan terima pelajar baru." jelas cikgu lalu meminta pelajar itu masuk.
" Hai, nama aku Arryan Luthfi. Boleh panggil luth" dia memberikan senyuman yang manis.
"oke luth, kamu boleh duduk di... hah tu sebelah riy "Riy terkejut apabila namanya dipanggil. "hah? ouh hah bole bole ,sini lah" pelawa riy
luth hanya mengikuti . "Adam riyzki..panggil riy jek" kata riy sambuk menghulurkan tangan untuk bersalaman.
"Arryan Luthfi , panggil luth jek" kata luth manis sambil menyambut tangan riy. "Aku Amran Haiqal, panggil qal jek " qal pula menghulurkan tangannya.
"oke" jawab luth sepatah.qys pov:
"Weyhhhh nia, mai ARGHH!"
"kau pahal terjerit jerit, nampak haruto ke?" tanya nia.
"Bukanlah shhh, nih pasal lain"
"apadia cakaplah" tanya mai
"Ada budak baru masuk sekolah kita, handsome bodo!"
"ouh yeke"
" yer odo, ensem..aku dah jumpa dah jodoh aku"
"perasan lah kau ..entah² dia buaya GAHAHAHAH" kata mai
"Diam"
"HAHAHAHAH"
'haihh macam²'author pov:
Waktu rehat sudah menanti. Riy keluar awal kerana perlu menjalankan tugas sebagai pengawas. Dia perlu jaga di bahagian kantin. Nia dan rakannya terus menuju ke kantin selepas loceng dibunyikan. Macam biasa beratur panjang, berebut, tempat duduk takde. Selepas lima minit mencari tempat duduk, akhirnya mereka jumpa dan makan seperti biasa. Mereka makan dengan penuh selera lagi² si qys .."kau nih makan leklok sikit, kau tu perempuan" tegur mai.
"aku lapar" jawab qys dengan mulut penuh.
"telan dulu baru cakap" tegur nia pulak.
Qys tak pedulikan kata-kata nia."dah lah makan banyak..aku pun sepinggan jek..kau dah beli nasi pastu tambah ayam pastu beli donut, air tu pun manis haihh" kata mai
"itulah risauu" nia menyokong
" Alamak korang nih dengki lak..tahulah kalau aku makan, aku tak gemuk² bluerkk"
" Papan" kata mai
"HAHAHAHAHHAHAHA PAPAN" gelak nia berdekah
"sudah lah korang" qys memberontak..
budak nih memang asyik memberontak jek..aku culik crush dia kang.
" alololololo qys majuk lah weyh" kata mai kepada nia
"alololololo baby kita majuk alolololo" kata nia sambil geletek.
"HAHAHAHAH STOPP GELI LAH BODO" jerit qys kegelian
"HAHAHAHA DAH TAK MAJUK?" tanya mai
"MAJUK GAK" still lagi majuk budak nih..ngade
"MALAS LAYAN ..JOM MAI TINGGAL KAN DIA HAHA" ajak nia
"JOM BUBYE QYS HAHAHAHAHA"
"WOII TUNGGU" jeritan qys hampir satu kantin dengar.Tanpa mereka sedar, ade yang memerhati kan mereka dalam diam.
luth pov:
" hurmm ' comel' aku mesti dapatkan dia hehe"
"apa kau cakap?" tanya qal kebingungan.
"takde apa, dah makan cepat"
"ermm"actually diorang rehat sesama sebab ..
first, luth budak baru
sec, dia tak kenal sch nih lagi..kang sesat satu hal pulak.
oke sambung."qal, aku nak tanya sikit" tanya luth ubah topik.
"apadia?"
" kau kenal riy tu sejak bila?"
"ouh riy tu aku kenal sejak form 1 lah, kenapa?" tanya qal bingung
"takdelah, riy tu macam familiar lah..aku cam kenal dia tapi kat mana ek?"
"ouhh lah, tak tahu" jawab qal dan sambung makan'tak guna tanya dia'
no one pov:
'Harini tugas aku sebagai pengawas jaga kantin..haihh sorang² pulak tu' ngeluh riy."HAHAHAHAHAHHAHA PAPAN"
Riy menoleh ke arah suara tersebut, dan ternampak perempuan garang tu bersama kawan dia. Dia perhatikan segala gerak geri perempuan itu..
'cute' tanpa sedar ayat itu terpancul di mulut riy. Riy tak sedar yang dia sedang senyum.
' segarang² dia, tapi cute jugak' kata riy yang sedang senyum. Hati riy berbunga bunga..
* AAAA CRINGE *
jangan lupa vote..sayang korang^^
YOU ARE READING
"him"
Teen Fiction[ slow update ! ] "Aku benci kau hanat!!" "saya sayang awak jugak!" 'babi' character: °Husnina Qaisarah as nia °Maihana Izzati as mai °Emelyn Qysarah as qys °Adam riyzki as riy °Amran haiqal as qal °Arryan Luthfi as luth first of all, i tulis cerit...