"YEAYYY WAYANGG".. jerit qys di hadapan panggung wayang.
"woi kau diam lah sikit orang tengok nih" tegur mai.
"HAHAHHAA alah lek aa, diorang mesti fikir aku comel" seloroh qys
"bapak perasan" akhirnya nia bersuara.
"alah kau, jeles aa tu, tahulah aku comel"
"sudah, aku tak lanje korang kang tgk wayang"
"ok, diamlah nia bising jek"
"dah lama hidup ke?"
"lamalah jgak 17 tahun"
"nak tamatkan?"
"heh tanak²"
tahupun takut
...
"weyh nak tengok citer apa?" soal qys ragu.
"entahlah, tak banyak movie sekarang" jawab nia
"hurmm" ngeluh maiActually, DAH SETENGAH JAM KITORANG TERCONGOK DEPAN CINEMA NIH HAIIHHH.
"tengok nih jeklah" tunjuk qys.
"Stand by me? erm bolehlah"
"alahh kan dah tengok banyak kali, jomlah tengok citer nih" tunjuk mai ke satu citer seram.
"tak nak aku, kau nak tengok, tengok sesorang" marah qys.
"haihh kau tahu kan qys tak suka citer seram, kang nanti tengah on going ade jugak dia terkencing kat aku." ejek nia
"HAHAHAAH yelahhh haihh penakut betul, kita tgk citer nih jeklah..demi qys🙄"Akhirnya, kitorang memutuskan untuk menonton Stand by me: Doraemon 2. Walaupun dah tengok banyak kali. Takpe demi qys🙄 gagagagagga
"korang nak pape tak, aku pergi beli?" soal nia
"popcorn jek dengan air" jawab qys
"oke, mai jum ikut aku" ajak nia
"kau duduk sini diam diam, jangan merayap" arah nia kepada qys.
"nak pilih apa ek?" tanya nia.
"caramel jeklah, itu jek yang sedap" jawab mai
"hah oke""ermm kak ..aaa ermm"
"haihh lambat aa kau nih" protes mai
"heeeh😅"
"akak nak popcorn caramel 3 saiz large..aa pastu air coca cola pun 3 saiz large" akhirnya mai yang pergi order, kalau nak tunggu si nia memang berejam kat situ🙄.
"oke sekejap ye" balas akak cashier tu..(tak tahu nak panggil apa😅)
"baik"Sementara menunggu order kitorang siap, mai menoleh sekeliling kawasan cinema tersebut dan dia nampak someone familiar..
'heheh'
"nah dik"
"hah oke thank you" jawab mai beserta senyuman.Mereka bertiga masuk ke pawagam apabila giliran mereka tiba. "jom masuk" ajak qys.
"sabar pantat, beratur lu takkan hang nak rempuh" kata nia... tak thu sabar tul.
"rempuh jeklah, apa susah" balas qys.
"aku hempuk satgi,hah rempuh lah aku tgk " balas mai pula.hah sudah kalau diorang debat lagi, sampai esok tak habis.
"dah² jom beratur" qys mengalah
"eleh tadi berani sangat" balas mai
"cepattt" jerit nia dari jauh yang sudah berada di tempat beratur.Tak masalahnya sekarang nih,kerusi pun diorang nak berebut ke ..lahhh.
"aku nk duduk sebelah nia.." kata qys
"takde² aku dah cop dulu" mai membalas
"arghh taknak" balas qys
"DAH SUDAH ,AKU DUDUK TENGAH" nia akhirnya bersuara.
"eheheheh oke" qys ketawa keriangan
'tempat duduk pun nk berebut'Sementara menunggu cerita mula, 2 ekor beruk tadi tu berborak lah. Tetapi nia sebok mencari filter untuk menangkap gambar buat kenangan.
"korang..cepat pandang sini, sebelum mula citer nih" nia mengajak kawanya bergambar.
Bermacam-macam gaya yg dikrang buat, ade yg peace, ade yg mini love, ade yg muncung, ade yg thumbs up..itu normal lagi, nasib tak diangkat kakinya."dah ii enough" nia berpuas hati apabila melihat gambar yang diambil olehnya. Nia menyimpan telefonnya apabila cerita dah nak mula.
YOU ARE READING
"him"
Teen Fiction[ slow update ! ] "Aku benci kau hanat!!" "saya sayang awak jugak!" 'babi' character: °Husnina Qaisarah as nia °Maihana Izzati as mai °Emelyn Qysarah as qys °Adam riyzki as riy °Amran haiqal as qal °Arryan Luthfi as luth first of all, i tulis cerit...