weekend~
riy pov:
"MAMA!"
"mak kau kahwin ngan suga!" melatah mama
"HAHAHAHAH, amboi ma bagitau papa mama curang HAHAHAHA"
"nak kene hempuk ke?" soal mama
"AHHAHAHAHAHA gurau ma gurau" kata riy menghabiskan sisa gelak dia.
Aduhai inilah punca kalau tengok run bts tu hari hari. Lepas tengok run bts, tengok mv bts lak, itulah rutin harian mama di petang hari ..pengaruh sape pun tak tahulah ish ish.
"Ma, petang nih riy nak lepak dengan qal tau"
"Hah pegilah, elok jugak kamu keluar takdelah ade orang kacau mama dating"
"amboi dating ngan papa ke?"
" Papa kamu tu sebok manjang, manalah ade masa nak dating bagai"
"habistu dating ngan sape?" musykil nih
" tv hehe"
" lahh dating ngan suga ke ma HAHAHAHA"
"Yelah apa kamu tahu..dah ii pergi mandi sana, sebok jek" halau mama
"yelah HAHAHAH bubye"Riy menaiki tangga untuk ke bilik dia untuk mandi. Selepas siap mandi, dia terus menuju ke bawah untuk sarapan.
Qys pov:
~MICHYEOGANEUN NA MICHYEOGANEUN ..IT'S MUST BE CRAZY LOVE~
"hello"
"woii dah tengah hari gila, kau bangun sekarang!" aku menjauhkan telefon dari telinga, dan melihat siapa yang kacau aku tidur.
"kau nak apa nia..aku nak tidur lah"
"bangun gila, dah tengah hari ..jadah kau tidur time² camni"
Aku melihat jam di telefonku..'otak dia tengah hari, baru pukul 10'
"baru pukul 10, bagi aku tidur sejam lagi"
"BANGUNNNNNNN"
"WARGHHH ADUHH, ya allah yang kau jerit kenapa nia..nasib tak sakit bontot aku"
"jatuh ke cik kak HAHAHAHA, tulah orang dah kejut bangun kan dah kene setepek"
Aduhh sakitnya, dia boleh gelak pulak
"kau nak apa kacau aku pepagi nih, bagilah aku rest" weekend kot, bagilah aku tidur sampai petang haihh.
"japgi keluar jom hehe"
" pergi mana, malaslah" jawabku yang masih mamai.
"kau nih malas jek manjang, cepat bangun mandi pastu siap kejap lagi aku amik" suruh nia.
"HUARGHHH AKU MALASLAH"
"ok bye, pukul 1 aku amik"
"woii" tut tutt.Haihh aku baru nak rest, terpaksalah bangun untuk mandi kang kene bebel lagi ..naya.
Mai pov:
TINGG TONGGG~TINGGG TONGG~
haihh bisingnya!
"WOI MAI ASTAGHFIRULLAH NI LAGI SEKOR, BANGUN GILA!"
Aku terkejut kerana ade gajah merempuh masuk ke bilik aku..
"Weyyh ya allah terkejut aku, kau nak apa nia pagi ii dah rempuh bilik aku ..macam mana kau masuk rumah aku?" soalku yang still mengantuk.
"Mak kau lah bagi aku masuk sape lagi..kau nih sama jek ngan qys, bangun² kau dah janji nak teman aku kan..BANGUNNN" nia tarik tanganku untuk bangun.
"NGANTUKKK" jawabku dan kembali baring.
"BANGUN KALAU TAK AKU AMIK JUNGKOOK KAU"
"takyah ngade, dah aku dh bangun..tepi" aku menolak nia ke tepi dan ambil tuala untuk mandi.
"HEK ELEH MINAH NIH, UNTUNG AKU KEJUT KAU KALAU TAK DAH LAMA AKU CEKEK!"
"AKU DENGAR" jeritku dari bawah.Selesai mandi aku terus pakai baju, nia tunggu dekat bawah sambil tolong mama buat sarap..aku tukang makan jek haha..lemak!
Aku tengah pakai tudung tapi satu jek masalah, 'APASAL TAK SAMPAI NAK PIN KAT BAHU PULAK NIH'
"NIAA!" jeritku memanggil nia.
"Apa kau dah nk mampus ke"
"takyah bising kat situ, sini tolong aku pin kan tudung ,aku tak sampai" serius tak sampai, tak tahulah kenapa huhu
"minta tolong tu ikhlas sikit"
"nia sayang, tolong kita pin kan tudung nih, baby tak sampai nih"
"betul lah orang cakap, buat apa nak cari bf kalau dah depan mata HAHAHAH"
"nak kene hempuk ke" cepat tadi nk cepat sangat
" haihh yelah sini, hah dah siap..jom amik beg kau sekali ..pastu kita sarap kat bawah, takyah ngade sarap kat luar ..aku dah masak ngan mama kau"
"yelah jom" panjang tul bebelSelepas berejam kitorang sarap yang diiringi gelak tawa masing², kitorang utuskan untuk gerak dalam 12 lebih camtu.
"BYE MAMA, NIA CULIK MAI SAMPAI PUKUL 6 TAU HEHE BYEE" ucap nia dan menyalami mamaku
" HEHE INSYAALLAH MAI TAK BALIK, BYEE" aku meninggalkan mama dengan lambaian kasih..cehThen kitorang naik grab, amik qys pastu terus ke mall..yuhuuu DATINGG..
nia pov:
"so sekarang baru pukul 1 lebih, kita nak buat apa?" soalku kepada dua ekor beruk tu sambil melihat sekeliling mall.
"Jom kaison" ajak qys
"awal sangat lah" bantah mai pula
"jom tengok wayang?" cadang aku pulak
"taknak, tak syok lah tengok tgh hari camnih" bantah mai lagi.
"Habistu, nak pergi mana?"
"jom Starbucks?" Cadang mai.
"Eloklah tu, sekarang pun panas jek walaupun dalam mall"
Kitorang masuk ke dalam Starbucks dan order 3 jenis minuman yang sama iaitu Latte ft. Caramel drizzle.
yummy.Selesai membeli Starbucks..eh tak, mai belanja hehe..kami teruskan perjalanan untuk mencuci mata, release tension katakan.
"wait jap" kata qys membuatkan langkah kami berhenti
"apalagi qys?" soal mai
"tu bukan mamat yang cari pasal ngan nia ke?" kata-kata qys membuatkan aku menoleh ke arah lelaki tersebut.
"hah sudah"..riy pov:
Selesai ambil qal di rumahnya pada pukul 12:30. Kami memutuskan untuk terus ke mall. Weekend nih kitorang lepak jek sesama, tak tahu nk buat apa. Dalam fikiran aku mall jeklah.
Setelah sampai di mall kami memarkir motosikal di tempat nya. Kami terus menuju ke dalam mall.
"weyh riy, aku nak ke tandas jap"
" hah yerlah cepat sikit, nanti jumpa aku kat kaison"
" hah oke"
Aku terus melangkah menuju ke kaison. Tetapi, aku ternampak nia dan nia nampak aku. And actually kitorang berdepan sekarang."Eh awak.."
"jom korang kita bla semak aa" nia mahu pergi.
"eh awak nanti dulu jap" aku menghentikan langkah nia.
"kau nak apa..aku penat lah"
"selagi awak tak maafkan saya, selagi tu saya perlu mintak maaf ngan awak"
"lantak kau lah, jom" nia mengajak kawanya untuk pergi.
"eh kejap lah" tak sempat aku nak halang diorang dah pergi erm.mai pov:
Kitorang semakin jauh dari tempat kejadian.
"Weyh nia stop jap" halangku
"apa lagi?" soal nia
"asal ek kau tak nk maafkan dia, padahal hal kecik jek, takkan kau taknk maafkan dia?" soalku pelik.
"ntah kau asal, bukannya dia buli kau..dia tak sengaja kann?" soal qys pula."haihh bukan apa, aku rasa cam tak selesa kalau nampak lelaki, kau tahukan macam mana aku dulu bila kene tipu dengan lelaki" keluh nia
"ouhh erm, tapi tu kan cerita 3 tahun lepas..takkan kau takleh move on?" soal qys."aku dah move on, cuma kalau aku nmpk lelaki, aku kene hati² lah..kau nak ke diri aku yg dulu .. kemurungan semua tu?" soal nia
"taknak..tapi baguslah kalau camtu, kau dah move on..takpe nia kitorang faham" jawabku
"erm""tapi..kau taknk maafkan dia?" soal qys balik.
"aku dah maafkan dia, cuma aku takut nak percaya lelaki sekarang" jawab nia
"faham..takpelah nia, ikut kau..dah sekarang takmoh sedih² camni..jom tengokk wayanggg" ajakku untuk menceriakan nia.
"YEAYY JOM" paling happy si qys nih .tbc.
psttt tu pakwe qys 👆gagagagaga
*jangan lupa vote..thank u^^
YOU ARE READING
"him"
Teen Fiction[ slow update ! ] "Aku benci kau hanat!!" "saya sayang awak jugak!" 'babi' character: °Husnina Qaisarah as nia °Maihana Izzati as mai °Emelyn Qysarah as qys °Adam riyzki as riy °Amran haiqal as qal °Arryan Luthfi as luth first of all, i tulis cerit...