Kuyunun yanında Lestrade'ı bizi beklerken bulduk.
"Umarım olay mahallini bozmamışsındır Lestrade." dedi Holmes.
"Elimden geldiğince korumaya çalıştım."
Holmes kuyuya giden toprak yolu inceledi:Çiftçinin ayak izlerinden ve kıvrımlı bir izin kalıntılarından başka bir şey göze çarpmıyordu.
Bana döndü ve olay mahallinde ne gördüğümü sordu.
Ben de biraz düşündükten sonra:
"Stanley'in mektubunu göz önünde bulundurursak çiftçimiz bir cinayete kurban gitmiş olmalı. Ayrıca katilimizin ayak izlerini göremediğimizden dolayı ayak izlerini silmek için tırpan gibi bir alet kullanmış ve bunun sonucunda toprakta o gördüğümüz izler oluşmuş." dedim."Etkileyici" dedi Holmes.
"Gerçekten mi?" diye sordum.
"Hayır, dediklerinin çoğu yanlış. Ama yine de bir olaya değişik açılardan bakmak her zaman yararlıdır." dedi.
Kırılmıştım ama Holmes'un bu davranışına alışkın olduğumdan bu kırgınlık uzun sürmedi.
Holmes kuyudan aşağı doğru baktı ve kuyunun çıkrığını inceledi. Birkaç dakika düşündükten sonra:
"Artık gidebiliriz Watson."dedi.
Bayan Georgina'ya
"Ağabey Stanley'in adresini verebilirseniz benim için çok aydınlatıcı olur. Ailesine sormak istediğim bazı sorular var." dedi.Bayan Georgina evden bir kağıt getirdi. Adresi kağıda yazıp Holmes'a verdi.
Holmes, Lestrade'a:
"Tahminlerim doğruysa sana yarın ihtiyacım olabilir." dedikten sonra bizi getiren faytona doğru yürümeye başladı. Ben de arkasından yürüdüm.Geriden Lestrade:
"Hangi tahmin Holmes? Neler oluyor?"
diye sorsa da Holmes sorusunu cevapsız bırakarak arabaya bindi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sherlock Holmes "Kuyudaki Çiftçi"
Mystery / ThrillerAmatörce bir Sherlock Holmes romanı