Bölüm 2 (21.Sokak)

1.4K 19 10
                                    

Holmes faytonu çağırdı.Holmes'la faytona binerken aklımdan su geçiyordu:
Holmes bu sefer beni nasıl şaşırtacak?

Faytona bindik 21. Sokağa doğru yola çıktık.15 dakika sonra John'un evinin yakınına ulaştık.Holmes evden birkaç yüz metre öteden indi.

Cebinden eşyalarını çıkardı,inceleme başladı.Heyecanını saklamaya çalışıyordu ama ben onu baya iyi tanıdığımdan heyecanlı olduğunu biliyordum.10 dk sonra yanımıza geldi.

"Watson, bak ne buldum!" dedi zafer kazanmış bir edayla ve bana birkaç tutam tüy gibi bir şey gösterdi.

Ben bir şey anlamamıştım ama Holmes çok şey anlamış gibiydi.

"Hala anlamadın mı Watson;bu bir at tüyü.Dünden beri Londra'da yağmur yağmadığına ve olaydan sonra başka kimse gelmediğine göre de cinayeti yapan kişi buraya tek atlı bir faytonla gelip, arabayı burda uzun süre bekletmiş olmalı."

Şaşırarak,"Bütün bunları nerden çıkardın Holmes."dedim.

Holmes:"Yolda polisin izlerini ayırdıktan sonra tek atlı bir fayton izi bulmuştum.Ayrıca fayton izinin derinliğinden ve yerdeki at tüyünden arabanın orda uzun süre durduğu kanısına vardım.Başka benzer at tüyü bulamadım.Bildiğin gibi atların tüyleri birbirine benzer ama farklılıkları da vardır.Ama ben tüyleri ve at izlerini büyüteçle inceledikten sonra sadece tek bir atın olduğunu keşfettim.Arabayı orda bekletmesindeki sebep de bana göre cinayet için uygun zamanı beklemesiydi."

Sonra hemen ekledi:"Ayrıca adamın ayak izlerinden boyunun 1.80 olduğunu ve şişman olduğunu veya bir süre köyün toprak yolunda beklediği düşüncesindeyim."

Şaşkınlığım artmıştı:"Holmes daha eve bile ulaşmadan bunları nasıl buldu?" diye düşündüm ve çiftlik evine doğru yürümeye başladık.

Sherlock Holmes "Kuyudaki Çiftçi"Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin