[14]

116 13 19
                                    

4 bulan kemudian...

Jungkook dan Yoongi yang baru sahaja masuk ke kelas, terus memandang tempat duduk TaeHyung. Masih kosong tiada penghuni.

"Dah beberape minggu dah die tak datang. Aku risaulah... Kau rase die okay tak?" tanye Jungkook kepade Yoongi.

"Kenape kau perlu kesah? Die bukan kawan kite lagi." balas Yoongi dingin.

"Tapi... Die pernah jadi kawan kite..." balas Jungkook sayu.

"Ye... Dulu die memang kawan kite. Tapi sekarang dah tak. Aku dah tak nak ade kene mengene ngan setan macam die. Sanggup tinggalkan Soo Young dan darah daging die sendiri." marah Yoongi.

"Kau ni... Makin lame aku tengok, kau dengan Sujung dah takde beza dah. Berangin je. Period ke?" tanye Jungkook pelik.

"Kepale hotak kau period! Kalau si Sujung tu, takpelah. Die perempuan. Bolehlah nak period 365 hari pun. Aku ni lelaki... Darah tu nak keluar dari mane b*d*h?!" marah Yoongi. Jelingan maut di berikan untuk Jungkook.

"Mane tahu... Kau bertukar jantina..." balas Jungkook cube menahan ketawa.

"Jangan merepeklah kau. Sebelum aku sumbat muke kau kat jamban, baik kau senyap." ugut Yoongi.

"Okay-okay..." balas Jungkook sambil tersenyum macam kambing.

"Eh kejap... Nanti petang kite kene teman Soo Young beli baju mengandungkan?" tanye Yoongi ingin kepastian.

"Yup!" balas Jungkook semangat.

"Kejap je waktu berlalukan..." kate Yoongi mengingati mase lepas.

"Betul tu... Dah 4 bulan sejak kite berbaik dengan diorangkan. Kandungan Soo Young dah 5 bulan dah sekarang. Dari kite jage Soo Young yang waktu tu perut die masih kecik, sekarang dah makin membulat." balas Jungkook tersenyum suka.

"Yeah... Sepanjang 4 bulan kite jage die, die baik sangat ngan kite. Jihyo dan Sujung pun dah mule terime kite. Makin sayang pulak aku dengan diorang" kate Yoongi tersipu malu.

"Yoongi... Lain macam je kau cakap. Ade niat tersembunyi ke tu?" tanye Jungkook cube bergurau senda.

"Eh senyaplah... Sibuk je jage tepi kain orang. Kau pulak, masih tak terpikat hati kat sape-sape lagi ke?" tanye Yoongi cube mengorek rahsia Jungkook.

"Ade.... Sorang tu..." balas Jungkook tanpa menyedari ape yang dikatakan. Muke die terus merona merah setelah terlepas cakap.

"Uuuu~ Sape ha? Tak nak bagitahu aku ke?" tanye Yoongi ingin tahu.

"Ahhh... Sibuklah kau. Kau pulak jage tepi kain orang." marah Jungkook cube menyorokkan gadis itu.

"Yelah-yelah... Ikut suke hati kaulah." balas Yoongi lalu tertawe kecik.

Manakala ditempat TaeHyung...

"Appa..." panggil seorang budak lelaki membuatkan TaeHyung yang sebentar tadi memandang belakang terus berpaling kearahnya.

"Kenape appa tinggalkan omma... Appa tak sayangkan omma ke...? Die terseksa..." kate budak lelaki itu lalu mule menangis.

"Kau sape...? Sape omma kau? Dan... Sape kau panggil appa?" tanye TaeHyung agak kasar. Dahinya dikerutkan kerana keliru.

"Appa..."

"Aegi!" kedengaran seorang gadis memanggil budak tu dari belakang TaeHyung. Setelah melihat muke gadis itu membuatkan TaeHyung tersentak.

"Soo Young...?"

'Uwek uwek'

Secare tiba-tiba, bunyi tangisan bayi kedengaran. TaeHyung mule berpaling kembali kearah budak lelaki tadi tapi alangkah terkejutnya dia apabila mendapati budak lelaki itu telah bertukar menjadi bayi.

[✖] ᴍʀ ᴘʟᴀʏʙᴏʏ ʟᴏᴠᴇʀ ➳ᴋᴛʜWhere stories live. Discover now