[19]

99 15 19
                                    

Pada waktu malam...

Soo Young tersedar dari lena. Tekaknya terase sangat dahaga. Jug minuman yang berada disebelah dicapai lalu dituangkan ke dalam gelas. Tapi...

"Eo...? Dah habis?" kate Soo Young pada dirinya sendiri setelah mendapati jug minuman tersebut telah kosong.

Dengan perlahan-lahan gadis itu bangun dari katilnya. Die lalu berjalan keluar dari bilik lalu turun ke dapur untuk mengambil sedikit air.

Setelah gadis itu selesai meneguk sedikit air dan jug minuman diisi penuh, die lalu ingin kembali ke biliknya. Tapi... Arah pandangannye memberhentikan langkah Soo Young.

Kelihatan seperti TaeHyung susah nak tido. Mukenye pucat dan badannye berpeluh sehingga bajunya turut basah. Dahinye berkerut tanda die sedang mengalami mimpi yang buruk.

"Hmm... Kesianlah pulak kat die..." ucap Soo Young sebersalah. Gadis itu lalu mendekati TaeHyung.

"TaeHyung... Bangun..." kejut Soo Young.

Badan TaeHyung digoncang (?) lembut agar lelaki itu terjaga. TaeHyung lalu membuka mate perlahan-lahan tanda die sudah tersedar dari mimpi buruknya. Wajah Soo Young di pandang lemah.

"Soo Young...?" sahut TaeHyung.

"TaeHyung... Jom naik atas. Ade bilik tetamu kat sebelah bilik aku. Kau tido kat dalam bilik tu okay?" ucap Soo Young.

"Eh... Takpelah Soo Young. Aku okay je tido sini..." balas TaeHyung lalu tersenyum. Kedudukannya diubah kepade duduk.

"Janganlah macam tu... Kesian aku tengok kau tido sini. Tido jelah kat atas..." balas Soo Young lalu mengerutkan dahinya.

"Erm... Okaylah kalau kau cakap macam tu..." balas TaeHyung lalu cube bangun secare perlahan-lahan dengan badannye yang lemah.

Melihat keadaan TaeHyung yang susah hendak bangun membuatkan Soo Young rase simpati. Die lalu membantu lelaki itu untuk bangun dan memapah TaeHyung naik sehingga sampai di dalam bilik tetamu.

Setelah itu, Soo Young meletakkan TaeHyung diatas tilam dengan perlahan-lahan. Badan lelaki itu diselimut agar tidak kesejukkan.

"Gomawo Soo Young..." ucap TaeHyung terharu.

"Erm..." balas Soo Young singkat. Belum sempat Soo Young melangkah keluar dari bilik tu...

"Soo Young..." panggil TaeHyung. Tangan Soo Young sempat dicapai. Die mengubah posisinye yang baring kepade duduk.

"Hmm? Kenape TaeHyung?" tanye Soo Young. TaeHyung dipandang pelik. Pegangan tangan lelaki itu cube dilepaskan kerana tidak selese.

"Mian (maaf)..." ucap TaeHyung tidak sengaje.

"Takpe..." balas Soo Young tersenyum manis.

"Soo Young... Sebenarnye..." kate-kate TaeHyung terhenti. Die tidak tahu bagaimana hendak memberitahu Soo Young tentang sesuatu perkara.

"Sebenarnye ape?" tanye Soo Young ingin tahu.

"Soo Young... Kau perempuan pertame..." ucap TaeHyung lalu menundukkan kepalenye.

"Ha...? Ape maksud kau aku perempuan pertame?" tanye Soo Young keliru.

"Maksud aku... Aku tak pernah buat dengan perempuan lain selain kau... Kau perempuan pertame." balas TaeHyung cube berterus terang.

Mendengar ape yang dikatakan oleh TaeHyung membuatkan Soo Young terkejut. "Tapi kenape aku? Kenape aku jadi mangsa kau?" tanye Soo Young dalam keadaan serius. Senyuman gadis itu mule pudar. Matenye turut bergenang air mate.

[✖] ᴍʀ ᴘʟᴀʏʙᴏʏ ʟᴏᴠᴇʀ ➳ᴋᴛʜWhere stories live. Discover now