Malý prehľad druhov Wicca 1/3

55 4 0
                                    

Alexandrijská Wicca – vznikla počas šesdesiatych rokov a jej zakladateľom je Alex Sanders a Maxine Sandersová. Alex S. sa samozvane označil za „kráľa čarodejníc". Ich rituály vraj vychádzajú z gardneriánskych, ale sú pozmenené židovsko-kresťanskými prvkami. Alexandrijská Wicca je v mnohom podobná Gardneriánskej Wicce, a je pravidelne spomínaná v knihách o Wicce ako jedna z najuznávanejších tradícií náboženstva.

Praktiky: -podobne ako iné tradičné wiccanské praktiky, zdôrazňuje rodovú polaritu

                -súčasťou obradov je nahota i sexuálny styk

                 -Alexandrijské coveny sa stretávajú počas nových mesiacov, splnov a počas Sabat festivalov.

Stupne čarodejníctva: Alexandrijská Wicca zdieľa s ostatnými tradičnými systémami Wicca presvedčenie, že „ďalšiu čarodejnicu môže vytvoriť iba čarodejnica". Existujú tri úrovne alebo „stupne" čarodejníctva, ktoré sa bežne označujú ako „prvý", „druhý" a „tretí" stupeň. Iba čarodejnica druhého alebo tretieho stupňa môže zasvätiť iného (začiatočníka) do čarodejníctva a iba čarodejnica tretieho stupňa môže zasvätiť ďalšieho čarodejníka do tretieho stupňa. Zasvätený tretí stupeň sa označuje ako „veľkňažka" alebo „veľkňaz". Zvyčajne sa zasväcovanie uskutočňuje v systéme krížového pohlavia - ženská kňažka musí iniciovať mužského kňaza a mužský kňaz musí iniciovať ženskú tradíciu.

Americká keltská Wicca (Americký rád bratstva kultu Wicca) – Založená Jessicou Bellovou (Lady Sheeba), samozvanej čarodejníckej kráľovnej. Tradícia kombinovala jej vlastné keltské dedičstvo s indiánskou mágiou. Rituály sú podobné ako gardnerovské, ale členovia sabaty oslavujú oblečení. Taktiež dávajú prednosť párom, najlepšie manželským. Využívajú aj ceremoniálnu mágiu.

„Ceremoniálna mágia je primárnym dielom americkej keltskej tradície a je koncipovaná ako najmocnejší a najstarší prostriedok psychologickej a okultnej terapie, pomocou ktorého môžu normálni a zdraví ľudia uskutočňovať program zasvätenia a rozvoja."

Anglická Wicca(British Wicca) –  Je to termín používaný na zoskupenie súboru wiccanských tradícií pochádzajúcich z oblasti New Forest v Anglicku. Variácia vychádzajúca z keltskej a gardneriánskej tradície. Majú silnú štruktúru (hierarchiu) a majú tri stupne zasvätenia. Prvým prvým stupňom je zasvätenie alebo získanie statusu Wicca. Iniciáti druhého a tretieho stupňa sú uznávaní ako skúsenejší iniciáti s postupne vyššou zručnosťou, talentom alebo „silou". Wicca nepristupuje k viere; starší však zisťujú, že značný počet jednotlivcov vyhľadáva Wiccu v nádeji, že sa naučia mágiu, vstúpia do covenu, budú pracovať s kúzlami lásky, získajú moc, prelomia hexy, získajú status atď.

Len veľmi málo z týchto hľadajúcich zistí, že čím viac sa dozvedia o britskej tradičnej Wicce, tým väčší bude pocit návratu domov, návratu k duchovnu a božstvám, o ktorých nikdy netušili, že ich premeškali.


Caledonii – Kaledónia je starodávny názov pre Škótsko a historici predpokladajú, že etymológia tohto názvu mohla vzniknúť zo škótskeho slova pre starú čarodejnicu Cailleach. Cailleach je tiež odkazom na „matku všetkého existujúceho" (Gaia v gréckej mytológii).  Týka sa hlavne škótskych zvykov. Taktiež usporiadajú svojské škótske festivaly. 

Starodávna výslovnosť kmeňového mena je prísne strážená poriadkom druidských kňazov a kňažiek, ktorý vychádza z pôvodného druidského z kmeňa Caledonii. Odľahlosť ich krajín a svätyní pomohla uchrániť ich a ich náboženstvo pred zničením Rimanmi a počas misijných snáh kresťánskej cirkvi. Druidské obrady prežili v Škótsku dlhšie ako v ktorejkoľvek inej keltskej krajine.  Novodobí Kaledónií prežili prostredníctvom asociácií s mnohými klanmi vysočiny. Dnešní Kaledónií zachovávajú starodávne obrady keltského náboženstva, ktoré učí náš ľud po celé generácie, a odovzdávajú sa cez „strážcov múdrosti" tým, ktorí boli zvolení učeniu týchto vedomosti. Tieto vedomosti zverujú tým, ktorí cítia volanie duchov a predkov, aby slúžili deťom náboženstva Matky Zeme. 

Tí, ktorí dnes praktizujú galské remeslo na Kaledónii, pravdepodobne majú  duchovné spojenie s horami a praktizujú hlavne mágiu počasia.


Book of ShadowsWhere stories live. Discover now