Malý prehľad druhov Wicca 2/3

37 2 0
                                    

Ceremoniálne čarodejníctvo (Ceremonial Witchcraft) – sú zameraný hlavne na mágiu (hlavne cremoniálnu) a často krát využívajú aj egyptskú či kabalistickú.

Deboranské čarodejníctvo – Ide o jednu z elektrických tradícií, založenú Claudiou Haldaneovou. Väčšinu rituálov prevádzajú nahý, pracujú s vyrovnaným postojom k Bohu a Bohyni, a ich cieľom je rekonštrukcia čarodejníckeho kultu, aký by bol, , keby nedošlo k obdobiu pálenia čarodejníc. Sabaty majú otvorené pre hostí a jednoduchú hierarchiu. (učni, čarodejnice, „tí čo podstúpili prísahu", starší) Vedúci sabatu sa volajú Robin a Marion, ďalší sú Panna a Zelený muž.

Dianická Wicca – Založila ju Ann Forfreedomová a prvý krát na ňu poukázala Margaret Murray v roku 1921, s článkom „Kult čarodejníc v západnej Európe. Členovia sú viazaný hlavne k Bohyni, za čo si vyslúžili titul prvej feministickej wicci. Napriek tomu sú jej členmi aj muži aj ženy a tvrdia, že nie sú „lezbicky ani separatisticky orientovanou skupinou". Trvajú na to, že vodcom by mala byť žena a že kňažka musí byť prítomná pri rituáloch kruhu. Pracujú nahý aj oblečený.(Goddess Rising, Cordova street 2441, Oakland, CA 94002)

Elektrická Wicca – Členovia sa nedržia nejakých konkrétnych zásad alebo hlavných tradícií. Učia sa zo všetkých prístupných zdrojov a používajú to, čo sa im zdá najvhodnejšie. Je to veľmi slobodná Wicca.

Gardneriánska Wicca – Založil ju známy Gerald Gardner v Anglicku, v 50-tych rokoch. Gerald Gardner bol jeden z prvých, ktorý oživili staré náboženstvo, pričom využil rôzne zdroje. Jeho tradícia kladie väčší dôraz na Bohyňu, ktorá tu má vyššie postavenie ako Boh. Má systém postupného dosahovania hodností, a neuznáva sebazasväcovanie. Členovia pracujú nahý a je snaha, aby v kruhu bol rovnaký počet mužov i žien. Je to jedna z najrozšírenejších tradícií. (Občas je nesprávne chápaná ako „pravá wicca")

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 08, 2021 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Book of ShadowsWhere stories live. Discover now