POV Tessa:
Ik heb helemaal geen zin om naar school te gaan, maar ik besluit toch te gaan. Ik heb geen zin om weer geslagen te worden door mijn pleegmoeder. Ik stap moeizaam op de fiets en na een kwartiertje trappen kom ik aan op school. Ik zie Emily en haar gemene vriendinnen staan. Ik probeer er ongezien langs te lopen, maar ze zien mij en lopen naar me toe. Emily staat vooraan en die andere twee vriendinnen staan erachter. Emily begint aan mijn haar te trekken en zegt: "Had je dat niet even moeten wassen kleintje!" Ik grijp naar mijn hoofd omdat het zeer doet. Dan maakt ze met haar sleutel een gat in mijn shirt en zegt: "En je had ook wel even een ander shirt aan kunnen doen." Haar vriendinnen lachen mij uit en Emily lacht nog het hardst van allemaal. Ik denk: mijn pleegmoeder gaat niet blij zijn met dat gat in mijn shirt. Ze maken nog meer lelijke opmerkingen dat ik dik ben maar dan komt er een jongen aangelopen. 'Doe eens normaal Emily!" Hij gaat tussen mij en Emily in staan en kijkt Emily boos aan. Emily rolt met haar ogen en loopt gelukkig weg. De jongen draait zich om en ik geef hem spontaan een knuffel. "Oh sorry" zeg ik snel. "Maakt niet uit hoor, ik ben Ezra trouwens!" "Ik ben Tessa, onze namen rijmen" We lachen er een beetje om en dan vraagt hij: "Zin om na school iets te doen samen?" Ik zeg: "Ja gezellig hoeveelste ben jij uit?" "Het zevende jij?" "Ook het zevende, zullen we dan hier afspreken?" "Is goed, tot straks!" Ik loop naar mijn lokaal en ben net op tijd.
*Je bent klaar met je lessen en loopt naar de plek waar jij en Ezra hadden afgesproken.*
Je ziet hem al staan dus je loopt wat sneller. "Hoi Tessa" "Hoi Es, mag ik je Es noemen?" "Ja tuurlijk maar dan noem ik jou Tes" "He dat rijmt alweer Es en Tes!" We lachen er alweer om. Hij vraagt: "Wat gaan we doen?" Ik zeg: "Misschien kunnen we hier in het dorp wel een ijsje halen." "Ja laten we dat doen" *We lopen naar de fietsen, maar dan zie ik Emily weer.* Ze is met haar sleutels aan het zwaaien en kijkt me met een grote grijns aan. Ik denk laat maar en loop naar mijn fiets toe. "Ahh rotwijf dat ze is!" Ezra kijkt me raar aan en ik wijs naar mijn leeg gelopen fietsband. "Ze heeft mijn band lek geprikt met die sleutels, nu moeten we lopen" "Je kan ook bij achterop." zegt Ezra. "Als jij dat goed vind?" vraag ik onzeker. "Ja hoor alleen maar gezellig" Ik spring achterop en ik zie Emily heel jaloers naar mij kijken.
*We moesten net ineens heel hard remmen en toen viel ik bijna dus ik hou hem nu goed vast. We kopen een ijsje en gaan op een bankje in de buurt zitten.*
POV Ezra:
Ik zit rustig van mijn ijsje te genieten en zit te kijken naar Tessa die met moeite haar ijsje op eet. "Lukt het?" vraag ik sarcastisch. Ze zegt: "Sorry ik eet bijna nooit ijs dus ik kan het niet fatsoenlijk eten." Ik haal met mijn duim een drupje ijs van haar neus af. Ze glimlacht naar me en ik vraag: "Hoezo eet je bijna nooit ijs dan het is zo lekker." Ze zegt: "Ik mag van mijn pleegmoeder bijna niks ze is bijna altijd dronken of met smerige mannetjes. Ze slaat me ook regelmatig maar ik ben het inmiddels gewent." Ik schrik van haar verhaal en trek haar spontaan in een knuffel. Ik zeg: "Ik vind het echt knap dat je het allemaal maar vol kan houden met je pleegmoeder en Emily!" "Ja ik vind het zelf ook een wonder eigenlijk." Ze kijkt naar beneden en begint ineens zachtjes te huilen. Ze zegt: "Ik wil echt niet naar huis!" "Als je echt niet naar huis wil kan je wel een paar dagen bij mij komen logeren." Ze kijkt verbaasd op en zegt: "Echt?" "Ja echt je kan zolang blijven als je wil dat vinden mijn ouders echt geen probleem!" Ze kijkt weer iets vrolijker en zegt: "Dankjewel Es" "Geen probleem"
VINDEN JULLIE DEZE STORIE LEUK?
JE LEEST
Be my Ezzieboy!
Teen FictionIk ben Tessa, ik ben 15 jaar oud en zit in de vierde klas van havo. Ik kom een wel heel bijzondere jongen tegen.....