Deel 2

274 6 0
                                    

Oeps... Ik had per ongeluk stiefmoeder gezegd maar ik bedoelde haar pleegmoeder. Ik heb het nu veranderd zodat het verhaal weer klopt. Veel lees plezier!


POV Tessa:

Ezra zegt dat ik wel bij hem mag logeren voor een paar dagen. Ik ben superblij om dat te horen want ik had echt geen zin in mijn pleegmoeder. Ezra zegt: "Zullen we bij mij thuis even spullen ophalen zodat we je band kunnen plakken?" "Is goed."

*Je springt weer bij Ezra achterop zijn fiets en jullie rijden naar Ezra's huis.*

Je staat zenuwachtig voor het huis van Ezra. "Wat is er?" vraagt Ezra. Ik zeg: "Wat nou als het niet mag van je ouders dan moet ik weer naar mijn moeder." Ik begin een beetje te huilen. Ezra geeft je een knuffel en zegt: "Het mag echt wel van mijn ouders en ze kunnen je helpen met de problemen thuis." "Dankjewel Es" Ezra veegt een traan van je wang af en jullie lopen samen naar binnen. "Hoi mam ik ben thuis." "Hoi schat was het leuk op school." "Ja hoor maar ik heb een vraagje." "Oke stel maar." "Mag Tessa hier blijven logeren?" Zijn moeder vraagt: "Wie is Tessa?" "Een meisje van mijn school, haar pleegmoeder mishandeld haar en ze wil niet terug naar huis." "Natuurlijk mag dat!" Ik keek blij en liep naar de moeder van Ezra toe. Ik gaf haar een hand en zei: "Hoi ik ben Tessa." "Hoi Tessa, ik ben Anna." Ezra zegt dan: "Zullen we je band maar gaan plakken?" "Is goed, doeg Anna bedankt voor alles." 

*Ezra pakt een doosje uit de schuur en je gaat weer achterop bij Ezra. Jullie fietsen naar school en zijn aangekomen bij jou fiets.* 

Ik vraag: "Weet jij hoe dit moet?" Ezra zegt: "Ja mijn vader heeft het me vroeger geleerd." "Oh gelukkig want ik heb echt geen idee." Ezra vraagt: "Mag ik wat vragen?" Ik antwoord met: "Tuurlijk" Ezra vraagt: "Wat is er eigenlijk gebeurd met je biologische ouders?" Ik zeg: "Mijn ouders zijn 3 jaar geleden overleden aan een auto ongeluk. Toen kwam ik in een pleeggezin, eerst ging dat supergoed maar toen overleed mijn pleegvader. Toen is het drink probleem van mijn pleegmoeder begonnen." "Oh sorry ik had dit niet mogen vragen." Ik zeg: "Het maakt niet uit hoor, ik vind het juist fijn dat ik het eindelijk aan iemand kan vertellen di eik vertrouw." Hij vraagt: "Heb je dit nog nooit aan iemand verteld?" "Nee ik zou niet weten aan wie, ik heb geen vrienden en ook geen familielid waar ik nog contact mee heb." Hij zegt: "Weet dat ik en mijn familie er altijd voor je zijn!" "Ah  bedankt!" 

*Ezra plakt de band en jullie fietsen weer naar Ezra's huis. Het is al half 6.*

POV Ezra:

We zijn weer thuis en ik vraag aan mijn moeder wat we gaan eten. Ze zegt dat we spaghetti gaan eten. Ik kijk Tessa aan en vraag: "Lust je dat?" Ze zegt: "Ik vind alles prima ik heb al zolang niet meer normaal avond gegeten." 

*Ik en Tessa kletsen even over alle docenten op school en dan roept mijn moeder dat het eten klaar is. Ik loop met Tessa naar de eettafel.*

Ik zeg: "Dit is Tessa! Tessa dit is mijn moeder Anna, maar die had je al ontmoet. Dit is mijn vader Jan en dit is mijn broer Matthy. Ik heb nog 2 broers maar die wonen hier niet meer. Tessa zegt: "Ik ben dus Tessa leuk jullie te ontmoeten." Mijn vader zegt: "Zozo Ezra heb je nou eindelijk een vriendin?" Ik zeg: "Nee pap dit is niet mijn vriendin alleen ze word thuis mishandeld door haar pleegmoeder dus ze komt hier een tijdje logeren." Matthy zegt: "Sorry voor mijn vader hij denkt dat hij de leukste is thuis." We lachen erom. We kletsen een beetje en we eten de spaghetti op. 

POV Tessa:

We hebben gegeten en ik ken Ezra's familie nu stukken beter. De broer van Ezra heeft blijkbaar een YouTube kanaal met meer dan 700 duizend volgers! Ik zeg als iedereen zijn eten op heeft: "Ik heb echt in geen jaren zo lekker gegeten." Anna zegt: "Ah dankjewel Tessa, je bent hier van harte welkom!" Ik en Ezra helpen met afruimen en gaan dan naar zijn slaapkamer. Anna had daar voor mij al een extra matras neergelegd. Het is nu half 8. "Waar kan ik eigenlijk in slapen, want ik heb natuurlijk geen kleren meegenomen." Ezra zegt: "Je kan nu wel in een joggingskleding van mij slapen en dan gaan we morgen voor school even langs jou huis." We waren er al achter gekomen dat we hetzelfde rooster hebben. "Is goed, maar ik weet niet of mijn moeder thuis is morgen." "Oh ja we kunnen ook kleren bestellen nu en dan heb je het morgen binnen." "Ja dat is goed." Ezra pakt zijn laptop en jullie gaan op zijn bed zitten. Eerst zit je een beetje akward aan de andere kant van het bed. Dan zegt Ezra: "Ik bijt niet hoor" Je gaat wat dichter bij Ezra zitten en jullie bestellen heel wat kleren. Jullie zijn klaar met shoppen en Ezra vraagt: "Zullen we een film kijken?" "Is goed" "Zullen we een horror film kijken?" "Ik kan echt niet tegen horror" Ik lach een beetje en Ezra zegt: "Maar ik ben bij je." "Oke dan.." Ezra zet een horror film aan en ik pak alvast een kussen om me achter te verschuilen. Ineens uit het niets verschijnt er een clown in beeld en uit schrik kruip ik heel dicht tegen Ezra aan. "Oh sorry" zeg ik snel en ik ga weer van hem af. Hij zegt: "Maakt niet uit hoor, ik vind het prima en het is beter dan dat je mijn kussen helemaal sloopt. We lachen erom en ik kruip weer tegen hem aan. Ik voel mijn ogen moe worden en ik val in slaap. Ezra valt ook in slaap.

POV Anna:

Ik wou even gaan kijken of Ezra en Tessa al sliepen. Ik loop naar Ezra's kamer en klop op de deur. Ik hoor geen antwoord dus ik loop naar binnen. De laptop stond nog aan en Tessa lag op Ezra's borst. Ik denk: wat schattig dat word nog wat. Ik pak Ezra's laptop en klap hem dicht. Dan ga ik weer weg.

Be my Ezzieboy!Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu