Her iki iç harcın tarifini bu tarifde bulabilirsiniz. Hangisini tercih ederseniz ; buyrun :
Malzemeler
Hamuru İçin ( her 100 gr için 1 yumurta hesabı ile )
• 400 gr un
• 4 yumurta
• 1 çay kaşığı elma sirkesi
• 2 yemek kaşığı ılık su
• Tuz
İç Harcı İçin
Peynirli harç:
* 100 gr böreklik lor peyniri veya ricotta peyniri
* 2 tatlı kaşığı fesleğenli pesto sosu
* 1 yemek kaşığı tereyağı
* 1 yemek kaşığı süt,
* Karabiber, tuz. Bu malzemeleri iyice karıştırarak harcı hazırlayabilirsiniz.
Patatesli harç:
* 3 patates
* 3 taze fesleğen
* 1 yemek kaşığı zeytinyağı
* 1 soğan
* Tuz, Karabiber
Sosu İçin
Domatesli sos için, kurutulmuş domatesleri ılık suda beklettikten sonra kıyın. Tereyağını tavada eritip sarımsakları kavurun. Domates püresi ve domatesleri ilave edip 5-6 dakika daha kavurun.
Veya :
• 1 diş sarımsak
• 3 domates
• 1 yemek kaşığı zeytinyağı
• Tuz
• Karabiber
Hazırlanışı
1. Yoğurma kabına unu alın ve ortasını havuz gibi açın.
2. Yumurtaları, sirkeyi, suyu ve tuzu ekleyip yoğurun.
3. Hazırladığınız bu hamuru strech folyoya sararak 30 dakika dinlendirin.
4. Harcı için, patatesleri haşlayıp ezin.
5. Soğanı soyup küp şeklinde doğrayın.
6. Tavada zeytinyağını ısıtın ve doğradığınız soğanlar hafif pembeleşinceye kadar kavurun.
7. Fesleğenleri ince ince doğrayın ve ezdiğiniz patateslerle birlikte soğanların üzerine ilave edin.
8. Tuz ve karabiberle tatlandırın ve ılınmaya bırakın.
9. Hamuru unladığınız tezgahta 1 cm kalınlıkta açın ( makarna hamuru diğer hamurlara göre daha serttir ve açması zor olabilir. ) ve bardak ağzı yardımıyla yuvarlak kalıplar çıkaralım. 10. Bu yuvarlak parçaların içine 1 çay kaşığı patatesli ( veya peynirli ) harçtan koyup diğer ucunu üzerine kapatın.
11. Katladığımız hamurun ucunu parmak parmak bastırarak iyice kapatalım.
12. Sosu için, domatesleri ve sarımsağı rendeleyin.
13. Tavaya zeytinyağı ekleyip rendelenmiş domates ve sarımsağı tuz ve karabiber ilave ederek pişirin.
14. Tencerede suyu kaynatın ve 1 çay kaşı kadar tuz ekleyin.
15. Hazırladığınız bu raviolileri bu suda haşlayın.
16. Haşlanan raviolileri tabağa yerleştirin.
17. Üzerine domates sosu döküp fesleğen yapraklarıyla süsleyerek servis edin.
Not : Patatesli ( veya peynirli ) Ravioli bir tür İtalyan mantısıdır. Bizim mantılardan farkı ise hamurunda sirke kullanılması, maydanoz yerine fesleğenin tercih edilmesi , genellikle iç harcının peynir dolgulu olması ve şeklininde bizim mantılarımızdan biraz farklı olmasıdır.
İçine bir tutam sevgi katmayı unutmayın. Afiyet olsun.