YEŞİM MUTFAK 'TA
GİRİŞ : Yeşim Neden Mutfak'da?
Bu kitap rasgele yazılmış yemek tariflerini içermektedir. Aslında benim terapi seanslarım olur bu tariflerve mutfak aktivitelerim. Kısaca "yemek yapmak". İşte benim terapi yöntemim...
İlk kez bu terapi seanslarına - Tabii bu benim tanımlamam oluyor. Yani "terapi seansı ". - babamı çok zorlu bir bitkisel hayata girmesi sürecinden sonra vefatıyla yaşadığım depresyondan kurtulmak üzere başladım diyebilirim. Babamın vefatı çok ağır bir yası da beraberinde getirmişti benim için. Öncesinde yaşadığımız ağır bir yoğun bakım ve bitkisel hayat . Ve sonucunda vefat...
İşte böylesi büyük bir kayıptan sonra düştüğüm derin boşluk ve üzüntü girdabından çıkmak için bir yol ararken kendimi mutfakda uçuşurken buldum . Önceleri ; her pazar günü uyanıp rutin pazar kahvaltısından sonra doğru alışverişe gidiyor, bilinçli bilinçsiz alışveriş ettikten sonra kendimi mutfağa atıyordum. Ve yaklaşık 4- 5 saatimi mutfakda geçirip; kah aldığım malzemelerle, kah evdeki malzemelerle bir sürü yemek yapmaya başladım. Bu yaptıklarım; kimi zaman doğaçlama tariflerim, kimi zaman annemin tarifleri, kimi zaman - herzaman ilgi alanımda olduğu için; o güne kadar topladığım tarifler, veya yemek kitapları hatırı sayılır kadar fazlaca mevcuttu- yemek kitapları, kimi zaman da mesleki olarak yaptığım restaurant-cafe- bar gibi işlerde tanıdığım şeflerden öğrendiğim tarifler oluyordu. Yaklaşık 1 sene kadar pazar günlerim bu 4- 5 saatlik mutfaktaki seanslarımla geçti.
Ancak sonrasında ; hayatıma şöyle yerleşti. Artık işde ya da sosyal hayatta sıkılıp, üzülüp, bunaldığım depresif durumlarda kendimi hemen mutfağa ve tariflerin kucağına atar oldum. Zaman içersinde tariflerime ve reçetelerime internet te epey katkıda bulundu.
Bu süreci yaşarken ; elbette yapıp yapıp tüketemediğim onlarca yemek hep telef oldu.Ben kendimi terapi ederken , diğer yandan çok lüzumsuz bir tutumsuzluk ve ziyan halindeydim. Günlerden bir gün; yakın bir arkadaşım; sosyal ağ üzerinden paylaşımlar yapmamı önerdi. Ve bunun üzerine facebook da , aynı adla hem bir sayfa " Yeşim Mutfak'da " hem de bir grup kurmamı sağladı. Böylece depresif olduğum anlarda ; girip mutfağa tüketilemeyip, çöpe atılacak bir sürü yemek yapacağıma, girip sayfalarıma tarif ve reçetelerimi paylaşarak iyileşme yöntemini bulmuş oldum. Artık onca yemek telef olmayacak, ben de müsriflik yapmayacaktım. İşte böyle başladım tarifleri yazmaya ve paylaşmaya. Şimdi artık kendimi böyle terapi ediyorum. Ama elbette zaman zaman aileme , dostlarıma güzel sofralar kurmayı ihmal etmiyorum. Yemek yapmak veya mutfak konusu ile ilgilenmek; tarifler, yeni reçeteler, rengarenk malzemelerle uğraşmak,karıştırmak, çırpmak, kesmek, pişirmek bana çok iyi geliyor. Sonunda yine mesleğimle doğru orantılı olarak ; bir çok emekden sonra bir şey yaratmak bana çok iyi geliyor yemek yapmak.
Ve bundan bir süre önce; biricik Cem’in ( Cem Hakimoğlu ) büyük ısrarları ve kapağını hazırlamasıyla yaptığı baskıyla bu paylaşımı yapmaya başlamış oldum.Haydi bakalım gazamız mübarek ola’ J Kısaca ben mutfağımı ve yeğenimi çok seviyorum...