P3

37 12 0
                                    


" weii mana siot bilik dia ? Puas cari . Macam sesat jee kita ni "

Tempat itu di pusing pusing mahu mencari bilik yang terdapat insan paling hanurt berada .

" Aunty korapat ada pm aku . Katanya kat bilik 350 "

Nombor 350 dicari sekeliling .

" wei - wei ni bilik 350 !! Aku dah jumpa yea "

Bilik diterjah olehnya . Sebaik pintu dibuka secara mengejut itu terdapat seorang lelaki yang leka bermain fon . Kusyuk benor . Ni kalau hospital ni terbakar pun dia langsung tak sedar .

" yow yow nanon aku yang ter sakiti "

Bahu kawannya itu dipeluk dengan air mata palsunya . Dasar member tak ikhlas menziarahi .

" woii non , macan mana keadaan kau ? Orait tak orait ? "

Dan masuklah beberapa manusia yang amat dikenalinya . Pintu ditutup perlahan . Nasib slow klau dia hempas pintu tu ? Kang jadi masalah lain pulak .

" macam yang korang tengok keadaan aku ni "

" takde la teruk sangat ni . Kau pun still boleh main game lagi . Acar jee kau ni . Over lebih "

Perghh ni member dia ke acene doh ? Bagi sokongan takde , siap perli bhai . Dasar member hanurt .

" baiknya kau chimon , terharu aku "

Chimon dijeling kemudian dilihat kekawan nya yang sedang melantak buah yang dibelikan oleh mommy nya .  Ni datang nak ziarah aku atau menghabiskan makanan aku siot ?

" weii Agak Agak ahh korang . Aku tengah sakit separuh mati siot , selamba jee abiskan semua buah aku "

Muka kawan kawannya dipandang satu persatu , takde langsung rasa bersalah . Malah ada yang siap buat peace lagi . Banggang betul .

" So aku nak tau ape yang kau cakap gan jj sampai dia belasah kau smpai macam ni ? Aku tau dia tak akan pukul kalau takde sbb "

Lelaki itu dipandang tajam .

" tak perlu tahu , cukup aku gan dia jee tau . Lagipun nape kau nak backup dia ? Sedangkan aku yang teruk kena tibai bukan dia "

Gadis itu dipandang tajam . Agak terkilan member sendri lebih backup orang lain berbanding dirinya .

"Dah dah . Tak pepasal ada kes gaduh pulak nanti . Ni kita datang sini nak lepak bukan gaduh "

Perdebatan itu dileraikan . Klau dibiarkan lain jadinya . Nanon memandang satu satu kawannya , baru dia perasan sesuatu .

" bodonya orang datang hospital nak ziarah bukan melepak . Lagi satu...  Korang datang dengan tangan kosong je ke ? Takde buah tangan untk aku ? "

" Cukup kau tengok muka kitorang yang hensem , cantik ni jadilaa as buah tangan "

Muka dicomelkan . Nanon menjeling kawan paling hanurt nya tu .

......

Di Balai polis .

Jj hanya memandang kosong saja orang orang yang sedang berbincang di hadapannya . Tidak berminat nak ambik tahu .

Selepas beberapa minit berbincang mereka mula menuju ke arah jj yang sedang duduk di kerusi . Memasing muka serius jee .

" kami tak boleh nak ambik apa apa tindakan lagi sebabnya keluarga mangsa belum buat keputusan untuk saman kamu atau tidak " [ aku tak tau sngt psl kes" mcm ni so aku tibai jelaa ]

Sejurus itu polis itu meninggalkan mereka untuk membincang mybe . Satu persatu muka jj tengok dari mak ayah dia dan cikgu besar dia yang turut berada disitu .

" encik Jutamas and puan Jutamas saya minta maaf saya terpaksa  beritu hal ni disini juga kebetulan kita bersua muka "

Mr. Jutamas dan mrs. Jutamas fokus kearah guru besar . Walaupun sudah tahu ape yang ingin disampaikannya .

" kami terpaksa berhenti kan sekolah untuk chayakorn , disebabkan kesalahan kalini hampir meragut salah seorang nyawa students saya jadi saya tiada pilihan lain . Harap mr.  Jutamas dan mrs. Jutamas faham pasal hal ni "

Muka yang sedikit berkerut itu dipandang . Tak sampai hati nak beritahu tapi apalaa dayanya ? Takut jadi lebih teruk lebih baik diuruskan cepat .

" takpe pengetua . Kami faham , ni pun salah anak kami jugak . Jangan risau . Ape ape pun terima kasih "

Lelaki separuh berumur itu hanya tersenyum . Sebaik pengetua itu pergi , muka jj dipandang .  tanpa sebarang kata mr.  Jutamas terus berlalu pergi . Dia penat dengan anaknya .

" jom nak kita pulang , kamu jangan risau pasal  papa kamu "

Bahu jj diusap sebelum menarik tangan jj kearah kereta .

+++++++++++

Tbc .  So acene ? ok ?  😂😢

[ maaflaa kalau ad beberapa ayat yang terbelit atau typo ]

Don't forget :-

- vote
- comment
-bagi pendapat or idea . If ada laaa . Ehekk
- Share

Not True Love [ SU ]Where stories live. Discover now