" kau still crush dekat Aj ke ? "
Nanon menyoal seorang wanita yang kusyuk memotong buah epal .
Wanita itu memandang ke arah nanon , senyuman sayu dilemparkan . Kepala di angguk .
" kau tau dia takkan pernah nampak kau kan ? , prim "
Primly hanya tersenyum . Diaa tau tu tapi dah suka enn .
" dah laa takyah cita pasal ni , nah buah epal kau "
Primily meletakkan mangkuk yang berisi epal dihadapan nanon . Tak ingin nak suap , ada tangan enn .
" kau tau kan aku still ada perasaan kat kau ? Tak teringin nak balas cinta aku ke , prim ? "
Primily menghela nafas berat , dia agak dah itu yang nanon nak cakapkan . Sebab tuu dia malas nak panjangkan topic ni .
" Non , please . Kita just kawan kan , takkan lebih dari tu "
" Apa salah kalau kau balas cinta aku pada masa yang sama kau jadi kawan aku . Dari kau terus harap cinta dari orang yang tak nampak kau "
Sunyi . Yes , terlalu sunyi .
Primily tak berniat nak balas , dia penat nak cakap dengan nanon . Dia takkan faham .
Dalam keadaan hening itu , pintu bilik hospital nanon dibuka dan muncul laa , mrs korapat , ibu nanon .
" ehh aunty korapat , maaflaa tak perasan tadi "
Primly menundukkan sedikit badannya kearah mrs korapat . Mrs korapat hanya tersenyum saja . Dia Agak berkenan dengan gadis cantik ni .
" ermm aunty masuklaa , saya nak pergi dah ni sebab ada group study gan kawan "
Primily menggalas beg dibahu . Mulut tersenyum kearah nanon kemudian mrs korapat sebelum berlalu keluar dari bilik sakit itu .
" anak mummy macam mana ? Ok tak ? Sakit lagi ? "
Mrs korapat berjalan kearah nanon , kerusi disebelah katil nanon ditarik kemudian diduduk . Bahu nanon diusap sayang .
" non ok la my , mana papi gan nonnie ? Tak datang jenguk non ke ?"
" papi kamu macam biasalah meeting je kerja dia , nonnie pulak katanya ada latihan "
Nanon hanya mengangguk saja .
" so kamu nak buat apa dengan kes kamu dengan jj ? Saman ? "
Nanon terdiam . Dia pun tak terlalu fikirkan sangat kes dia .
" non fikir nak masukkan jj dalam penjara , yelaa diaa ok je but look at me , lebam sana sini , tch tak adil my "
" Bagus gak tuu , kita saman sekali . Kalau menang kita dapat duit "
Mrs korapat tersenyum sinis tapi tak nanon , diaa tak kesah pun senanya sebab dalam kes ni salah dia juga .
++++++
Keesokannya .
Raikan higschool .
Primily pov
Aku berjalan jalan di koridor kelas . Taktahu kenapa harini aku takde mood nak makan . Jadi aku ambik keputusan berjalan di koridor sensorang .
Member yang lain ade latihan semperna tak lama lagi akan ada hari sukan . Atlet katakan , jadi memang wajib join .
Dalam aku tak sedar kaki aku sampai di kelas kelas pelajar pandai , gais . Terasa kecik disitu . Aku taktau macam mana . Dan paling tak jangka berhampiran kelas aj , my crush hshshs .
Jadi dah alang alang enn , aku pun berjalan kearah kelas aj . Dan aku mengintip dari tingkap belakang kelas . Dah macam buduh jee aku ni .
Boleh aku nampak Aj yang sedang mengemas peralatan sekolah . Nak keluar rehat , mybe .
" Weii chayapol , betul ke kalau kes Jj settle kau dengan dia akan pindah sekolah ? Negara sekali ? "
Aku lebih merapatkan badan aku ke dinding . Mahu dengar lebih jelas lagi . Aku tak silap dengar kan ? .
Dapat aku lihat Aj menganggukkan kepala . Air mata aku mula bertakung . Aku tak sangka .
" Sumpah laa , alaa tak dapat aku nak tiru kau time exam lepas ni "
" Bodohlah kau ni . Nak buat macam mana . Papa aku dah bagi kata putus , ermm "
" dah laa , tetiba suasana sedih pulak . Ni jom laa pergi kantin , korang tak lapar kee "
Aku terus berlalu pergi dengan air mata yang mengalir deras .
End pov
+++++++++++
Tbc . So acene ? ok ? 😂😢
[ maaflaa kalau ad beberapa ayat yang terbelit atau typo ]
[ only part again no jungkook and jihyo , i'm sorry ]
Don't forget :-↯
- vote
- comment
-bagi pendapat or idea . If ada laaa . Ehekk
- Share
YOU ARE READING
Not True Love [ SU ]
Romance-- jatuh cinta dengan orang lain , bercinta dengan orang lain dan berkahwin dengan orang lain . Diaa adalah seorang gadis malang , songjihyo . " awak mungkin bukan cinta pertama atau cinta kedua saya tapi awak akan jadi cinta terakhir saya , my hus...