ᴄʜᴀᴘ 9

39 7 5
                                    

ᴄʜᴀᴘ 9______

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

ᴄʜᴀᴘ 9
______

"yoboseyo?"

"Ini anak puan Park ke?" "Nae.." " Saya minta maaf atas kematian Puan Park pada pukul sepuluh malam hari sabtu sebelas julai.."

Seonghwa tidak percaya atas kematian ibunya , begitu pantas ibunya pergi. "Hyinha..Hyinha!" "Wae?"
Tubuh milik Hyinha dipeluk oleh abangnya. "Omma.." "Kenapa dengan omma?" "Omma dah tinggalkan kita.." Mata Hyinha membulat , sungguh dia tidak percaya apa yang telah dikatakan oleh abangnya. "Andwae..macam mana omma boleh meninggal?" "Abang tak tahu.."

Fikiran Hyinha terlintas nama seseorang , dia menaiki anak tangga ke atas mencari kelibat Wooyoung.

BAM! BAM!

Pintu diketuk dengan kuat , perasaan amarahnya mula menyelubungi diri . "Yah, ketuk perlahanlah! "
Kolar baju lelaki itu digenggam kuat. "Kau punya kerja kan?" "Apa maksud kau? " "Kaulah punca omma aku mati kan?!"

"Hyinha, kau lupa aku ni malaikat?" Lidah Hyinha terkelu. "Aku malaikat jadi aku ditugaskan untuk mencabut nyawanya." Air mata Hyinha setitis demi setitis jatuh. "Kau tak beritahu aku yang kau itu malaikat maut." "Maafkan aku sebab aku tak beritahu kau hal yang sebenarnya."

Hyinha mengesat air matanya , " kalau kau malaikat maut , kenapa kau nak lindungi aku? Apa sebenarnya kau nak daripada aku?" "Aku sebenarnya nak cabut nyawa kau. " "Bwo?"

"Maksud aku , aku bukan lindungi kau. Aku cuba mencabut nyawa kau faham? Aku cakap seperti tu supaya kau.." "supaya aku apa?" "supaya kau tak takut nak dekati aku."

"Tsk, jangan risau memang sekarang aku tak akan dekati kau lagi apa boleh aku buat? Kau sudah mencabut nyawa ibu ku. Aku tak berhak nak marah kau sebab itu memang tugasan kau. Mian.."

"Aku tahu perasaan kau bila tahu orang yang kau sayang dah pergi dulu, tapi apa aku boleh buat itu semua kerja aku." "Tak mengapa, kau jalankan sahaja tugas kau. Aku tak mahu mrngambil peduli lagi " Hyinha keluar dari bilik Wooyoung.

"Ah, kau kata kau nak cabut nyawa aku bukan?" "Hyinha, bukan sekarang." "Tak mengapa , aku tunggu."

🕊️•.•.

"Hyinha , sudah mari keluar." Hyinha dengan lemah keluar dari bilik pengebumian ibunya, abangya cuba menenangkan dirinya. "Hyinha, kau jangan sedih lagi." Ujar Seonghwa. "Dia dah pergikan , tak baik kau nak sedih lebih-lebih." Ujar Jongho.

"Ahjumma?" "Kamu semua baik sahajakah?" " Kami baik sahaja.." "aigoo, Hyinha kamu jangan sedih sangat nae? Makcik faham perasaan kamu." "Tak mengapa, Hyinha baik sahaja." "Omma, jangan ganggu mereka." Ujar Jongho.

"Seonghwa, mana appa kamu?" "Dia ada di dalam." "Ah, baiklah."

"Seonghwa ! Hyinha !" "Korang semua buat apa di sini?" "Kami minta maaf atas kepergian ibu kau , kau tak apa-apa?" "Kami baik sahaja."

🕊️•.•.*

"Hyinha, kenapa kau tak makan?" soal San , "tak ada selera." Semua di meja memandang Hyinha yang nampak seperti orang yang mengalami kemurungan.

"Makan sahaja jangan kacau dia." Ujar San.

🕊️•.•.*

"Hyinha, kau pergi bersihkan badan kau lepastu tidur." "Nae.." Hyinha menaiki anak tangga ke atas dengan lemah.

Bam! Klik!

Pintu ditutup lalu dikunci, dia merebahkan badannya ke atas katil.

TokTok!

"Jangan masuk."

"Kau baik sahaja?" Hyinha bangun dari baringnya, "Baru sahaja aku kata jangan masuk kau degil ke?" "Main, aku cuma..." "Cuma apa? Aku tak mahu mendekati kau jadi keluar dari sini." "Kau marah lagi?" "Tak ada gunanya kalau aku marah, omma telah pun pergi. Lagipun, itu semuakan kerja kau."

Wooyoung mengambil tempat di sebelah Hyinha , "Bagulah kalau begitu, aku tak mahu kau bersedih lagi. " "kalau tiada hal yang penting tolong keluar." "Aku ada benda nak cakap dengan kau." "Bwo?"

"Kau marah aku lagi bukan?" "Sudah berapa kali kau nak aku ulang benda yang sama? Aku tak marah la keluar sekarang." "Geojismal.."

"Wooyoung keluarlah.." "Kau masih marahkan aku, kau tak patut tipu aku.." "Kau hanya malaikat yang mencabut nyawa bukan malaikat yang menjaga perasaan orang lain keluarlah!"

"Baiklah, kalau itu yang kau mahukan." Wooyoung bangun dari duduknya dan terus keluar dari bilik Hyinha. "Tsk, tak guna!"

Buk!

Bantal dibaling ke arah pintu, selimut ditarik menutup seluruh badannya. "Aku masih boleh maafkan kau sebab kau malaikat."

Akhirnya, Hyinha terlena dengan wajah yang dibasahi oleh air matanya sendiri.

"aku tahu perasaan kau, jadi aku minta kau tidak cuba membohongi aku lagi.."

t̆̈ŏ̈ b̆̈ĕ̈ c̆̈ŏ̈n̆̈t̆̈ĭ̈n̆̈ŭ̈ĕ̈ 🦋☄️

𝐅𝐨𝐫𝐞𝐯𝐞𝐫 𝐃𝐢𝐬𝐭𝐚𝐧𝐭 || Jung Wooyoung - ATEEZWhere stories live. Discover now