Jag skyndade hem till Michelle. Hon bodde inte så långt ifrån mig, 10 minuters gångavstånd kanske. Som tur va följde ingen efter mig, tror jag iallafall. När jag kommit fram så stod Michelle och väntade på mig på deras terass. I handen höll hon en cigg. Jag sa snabbt hej och vi gick in. Hon hade bäddat för mig och köpt mat. Vi pratade om allt mellan himmel och jord, Michelle var ett år äldre så hon förstod lite mer. Jag somnade snabbt, jag tror att Michelle också somnade ganska snabbt.
När jag vaknade nästa dag var Michelle inte i rummet, hon hade förmodligen gått ner till köket för att äta frukost. Nu när det var jullov så var det fritt fram att göra vad man ville. Jag kollade om mamma hade ringt eller sms:at, självklart hade hon inte gjort det. Hon brukade inte bry sig om vart jag sov eller var, och förmodligen var hon på jobbet. Jag lånade ett par mjukisbyxor utav Michelle och satte upp mitt hår i en hästsvans. Jag gick ner till köket, konstigt nog var inte Michelle där. Jag ringde henne, men hon svarade inte. Jag öppnade kylskåpet och tog ut mjölk och hämtade flingor i ett skåp. Jag ringde igen, inget svar. Jag tänkte inte så mycket mer på det, så jag började äta. När jag ringde igen så svarade hon.
- Hej, var är du?
- Varför undrar du?
- Jag sov ju hos dig? Man undrar lite när man vaknar och ingen är där.
- Oj förlåt! Jag hade helt glömt bort dig.
- Så du såg mig inte eller? Jag låg precis bredvid dig.
Sen hördes fniss
- Jaja, jag måste gå nu, haade!
Sen hördes fniss igen och hon la på.
Jag tog mina grejer och gick hem. Klockan var ett, så det passade att gå hem nu. Mjukisbyxorna hade jag på mig fortfarande.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Julafton kom, jag fick lagom mycket presenter. Smink och smycken, kläder, parfym, var några utav dom. När det blev nyår så gick jag på fest hos min granne Adam. Mamma åkte iväg och pappa bodde ju i Dubai så honom kunde jag inte träffa. Festen hos Adam var ganska rolig, jag träffade många från klassen. Min nyårskyss blev ingen mindre än Adam själv, fast att jag önskat att det helst skulle blivit någon annan. Adam verkar vara en player, och det är inte precis något som jag letar efter hos en partner.Skolan började imorgon. Helt sjukt hur snabbt jullovet har gått. Jag bestämde träff med Amanda, vi skulle se på bio. Filmen var väl helt okej, inget jag skulle se om precis.
När jag vaknade nästa dag gjorde jag som jag alltid gjorde. Steg upp, gick in i badrummet och tvättade ansiktet och gick på toa. Sen gick jag in på mitt rum, valde kläder och började sminka mig. Mitt smink tog oftast kring 20-30 minuter att fixa, inte så lång tid kanske. Jag blev klar snabbt, jag åt frukost och började gå mot busshållsplatsen. Några från min klass åkte från samma busshållsplats, så jag snackade med några ibland. När jag väl kom till skolan så såg jag att det hade börjat en ny tjej. Hon var lagom lång, lagom smal och hade lagom långt hår. Hon var helt lagom. Hon var väl ganska söt, men hon verkade lite blyg kanske. Jag gick bort till mitt skåp, och såg att en ny kille hade börjat. Han var riktigt snygg han.
YOU ARE READING
Party?
Teen FictionVanessa är 14 år, snart 15 och går i åttan. Hon har aldrig riktigt brytt sig om skolan, eller sin framtid. Hon röker och dricker mycket, hon skolkar dagligen och hon har bara falska vänner. Alla killar krossar hennes hjärta och hennes mamma har knap...