A,B,C,D,E,F

57 0 0
                                    

Jag öppnande ytterdörren och gick in. Jag tog av mig mina skor och min jacka och gick in till köket, där min mamma stod. Hon höll ett papper i handen, hon läste det och blängde på mig.
- Vad är det?
- Det här är dina betyg.
Jag kände hur en klump spred sig i magen.
- Okej... Svarar jag.
- Vanessa, det här är fan inte okej!
Jag gick fram till min mamma och tog pappret ur hennes händer.
Jag hade underkänt i nästan allt, jag hade E i musik och hemkunskap. Det stod att jag hade ogiltig frånvaro i 20 timmar, vilket inte förvånade mig då jag inte brukade komma till lektionerna.
- Fattar du inte att detta är din framtid vi pratar om? Skrek mamma till mig. Jag struntade i att svara och suckade istället. Jag kunde inte släppa blicken på alla bindestreck och F som det stod på mitt betygspapper.
(Står det ett bindestreck så har man haft så mycket ogiltig frånvaro så man helt enkelt inte haft någon kunskap kring ämnet, och då kan inte läraren sätta betyg på en)
Jag gav pappret till min mamma och gick upp till mitt rum. Jag slängde min väska på min stol och la mig i sängen med min mobil. Jullovet börjar inte så bra som jag hoppats iallafall. Jag ringde till min kompis Amanda och frågade henne hur det gått för henne. Hon sa att hon fått många F men ändå några E och till och med ett D. Jag la på när hon svarat, jag ville inte lyssna på när hon skulle skryta om hennes betyg.
Klockan var bara 10, jag funderade på att smyga ut och träffa Michelle, min kompis som jag haft sen jag var liten. Michelle hade alltid mycket alkohol, vilket skulle behövas just nu. När klockan blivit halv tolv ungefär så hade mamma gått och la sig, så då passade jag på att ringa Michelle och fråga om jag kunde komma. Hon sa att det var helt okej, och att jag kunde sova hos henne också.
Jag la på och började gå mot dörren, jag tog på mig mina skor och min jacka och började gå mot Michelle. Det borde inte vara så farligt utomhus just nu väl? Det är ju onsdag, varför skulle någon våldtäktsman vara ute nu?
-----------------------------------------------------
Förlåt om jag skriver dåligt osv, detta är typ min första riktiga bok/novell/roman, eller vad man nu ska kalla det. Vill också bara säga att detta har inte hänt på riktigt

Party?Where stories live. Discover now