Mijn nieuwe boek

12 2 1
                                    

Dit is het boek van Phoebe. Hierin beschrijft zijn hoe zij de wereld van castaways ervaart en welke dingen zij leert. Dit maakt de wereld een duidelijker beeld dan dat ik in de serie zelf heb.


Dit boek ga ik gebruiken om op te schrijven wat ik leer nu ik niet meer welkom ben in de wizard-gemeenschap. Ik ben uit de wizard-gemeenschap gezet omdat ik een explosie van kracht had, en dat gevaarlijk is. 5 jaar geleden is mijn broertje (destijds 10 jaar oud) ook weggestuurd, door een eenzelfde probleem.

Ik had eindelijk mogen leren toveren, maar dat gaat nu dus niet meer door. Ik ga zelf tijd moeten steken in mijn magische ontwikkeling, al heb ik geen idee hoe dat zou moeten.

Ik hoop dat het goed gaat met mijn broertje. Ik heb hem niet meer gezien sinds hij verbannen is. Hopelijk leeft hij nog.

Ik bewaar dit boek trouwens in mijn wizard tas. De tas van een wizard kan oneindig diep worden, zodat een wizard al zijn of haar kennis altijd bij zich kan dragen. Wizards schrijven alles wat ze leren altijd op, zodat ze het altijd bij zich kunnen hebben. Een van de redenen hiervoor is dat boeken niet meegenomen kunnen worden uit bibliotheken. Boeken zijn aan hun bibliotheek gebonden.

Alleen familieleden en de wizard zelf kunnen spullen uit de tas pakken. Dit veranderd als een wizard dood gaat. Als de wizard vermoord wordt is de buit voor de moordenaar, een van de redenen dat elfen wizards vermoorden, en als de wizard een natuurlijke dood sterft zullen de boeken in de bibliotheek van zijn stad terechtkomen.

Ik hoor stemmen. Ik ga kijken wie het zijn.

Het boek van PhoebeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu