de Nymph

7 2 0
                                    

Aurora is dus een nymph. Nymphen worden om de 5 jaar geboren uit elfenouders. Het is hun taak om bossen en natuurgebieden te beschermen.

Aurora heeft geen natuurgebied, omdat er geen beschikbaar is voor haar. Nymphen worden namelijk heel oud, terwijl de hoeveelheid bossen steeds meer af neemt, waardoor er geen natuurgebieden vrijkomen voor de jongere nymphen. Dus heeft ze zich bij ons aangesloten. Ze is een aardige meid, al weet ik zeker dat ik haar een muis heb zien ontleden die dood naast het pad lag.

Nymphen zijn nauw verbonden met de aarde, en kunnen planten laten groeien  in welke vorm ze maar willen. Dit is nodig om de bossen te kunne beschermen. Ik heb verhalen gehoort over mensen die een bos aan het beschadigen waren, die vervolgens ondersteboven in de bomen hadden gehangen. Aurora vertelde dat ze zelfs wel eens een tent heeft gemaakt toen het regende. Maar ze zei ook dat ze nog lang niet zo goed is als de meeste andere nymphen. Al zijn er op dit moment, na een snelle rekensom, maar drie nymphen jonger dan dat zij is, dus ze heeft ook nog wel even.

Nymphen staan bekend als vredige wezens. Als ze moeten kiezen staan ze aan de kant van de elfen, die meer natuurgericht zijn dan de wizards, en waar ze familie hebben, maar ze zijn heel erg in zichzelf gekeerd. Nymphen worden dan ook heel jong al bij hun elfenouders weg gehaald om te leren hoe ze nymph moeten zijn. Nymphen zijn namelijk wel een apart ras.

Het is wel handig trouwens om een nymph in de groep te hebben, want ze kan rijpe groentes en vruchten heel makkelijk uit de grond laten groeien. Daardoor hebben we telkens eten genoeg, en hoeven we ons geen zorgen te maken over moeten gaan jagen..

Het boek van PhoebeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu