Dragon warriors

6 2 0
                                    

Er stonden gisteravond ineens twee dragon warriors voor de opening van de grot. 

Het is een interessant ras. Ze hebben altijd aan de kant gestaan van de wizards, en hielpen altijd met problemen waartegen wij aan liepen. 

Ze staan bekend om hun omgang met draken en hun kennis met wapens. Ze worden getraind om te vechten en met hun draken samen te kunnen werken als een. Er is onder wizards niks bekend over hoe ze het doen. 

Ryoko, het meisje van de twee dragon warriors kon ook geen antwoord geven op die vraag. Ze zei dat het vanzelf ging, en ze er dus ook niet veel invloed op had. 

Geryon, de jongen, lijkt wat meer teruggetrokken. 

Hun draken heten Bibi en Luna. Bibi heeft blauwgrijze kleuren, maar is een vuurdraak. Ik gok dat haar kleur camouflerend werkt tegen de lucht. Luna is zwart als de nacht en ook een vuurdraak, maar wel een hele mooie. 

Nog een grappige eigenschap aan de dragon warriors is dat de uiteinden van hun haar van vlammen lijken te zijn gemaakt. Het schijnt dat deze vlammen bij verdriet blauw kunnen worden, maar ik heb ze tot nu toe alleen nog maar in het rood gezien. Moet ik toegeven dat Ryoko en Geryon ook de eerste dragon warriors zijn die ik ooit heb ontmoet, maar dan nog. Er moet heel wat gebeuren om een dragon warrior verdrietig te krijgen. Ze zijn niet voor niets warriors. 

Ik heb ook ooit een mythe gelezen over hoe sommige dragon warriors in echte draken konden veranderen, maar ik denk dat dat niet waar is.

Het boek van PhoebeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu