Lady
Pagi itu Lady terbangun tepat-tepat pukul 6 pagi, sempat lagi dia scroll media social, lepastu dia bangun dan masak sarapan untuk dorang bertiga, menu sarapan Lady, dia masak nasi goreng saja sama sosej goreng. Si Lady tidak berapa bermaya harini sebab telampau heart broken. Siap saja memasak dia mengambil tuala dan terus mandi, selepas itu dia bersedia untuk ke kerja. Sempat lagi dia kasi masuk nasi dalam kontainer sebagai bekal dia karang lunch.
Sampai saja di tempat kerja dia memulakan kerja macam biasa.
......
Mark
Mark bangun dan melihat fon sudah jam 9.20am, dia tidak juga kelam kabut sebab mall buka jam 10.30am , dia check notifications dia ada mesej dari Suzy.
" Mark, 1st of all aku mau minta maaf, aku mau minta maaf sebab aku telampau layan egoku, telampau layan perasaan cemburuku, tanpa berfikir perasaan kamu atau Lady, aku jujur, aku memang ada perasaan untuk ko, tapi memang aku percaya ko teda perasaan yg sama macam apa yang aku rasa kan, aku kecewa Mark, lama da aku simpan, aku tidak berani mau bagitau ko, aku takut bha, aku takut sebab aku bgtau kau aku suka kau nanti ko tidak akan layan aku, tapi tida apa, aku tidak kerja sana sudah mulai harini, aku berhenti, aku tidak boleh kerja dengan orang yg aku suka, maaf . jaga diri kamu . "Pesanan chat dari Suzy.
Mark berdiri saja terus menelefon Suzy berkali-kali , Suzy sama sekali tidak dapat dihubungi, " what have i done? " fikir Mark,
Mark mencuba menelefon room mate Suzy Diana.
" Hello Mark, ngapain? " tanya Diana
" Hai Ana, ada Suzy? " tanya Mark
" Ohh cewekmu tu sudah berangkat, dia ingin kembali ke indonesia, bersama keluarganya dan berkerja disana soalnya gue pun tidaktau kenapa, tapi dia kae sedih pagi tu, mungkin aja ada masalah di sana " Ujar Diana.
" Oh okay thanks " Mark lalu menutup telefon dan terus drive ke airport. Entah kenapa perasaan Mark macam ada yang hilang , tapi selama ni tidak pernah pun dia ada feeling sama si Suzy. Sampai saja Mark di Airport, Suzy sedang berduduk di dalam bahagian pelepasan / departure untuk menunggu calling flightnya, malangnya Mark tidak boleh masuk sana sebab dia mesti limpas tu sekuriti dulu. Mark memanggil-manggil nama Suzy tapi dia tidak dengar. Mark pergi ketempat sekuriti and suru sekuriti memanggil Suzy, sekuriti pergi memanggil Suzy, suzy menoleh arah Mark, yang masih lagi memakai baju tidur dan seluar pendek.
Suzy tidak sampai hati nampak dia macam tu, jadi dia pigi juga jumpa si Mark, tapi di siring saja.
" ko kenpa sih masih pakai begini? " Ujar Suzy
" Sebab ko tidak kasitau ko jalan harini, belum lg kami buat farewell party ko sdah ko jalan " Ujar Mark sambil berjenaka
" ohh tiapala tu tidak penting " Suzy dengan slang sabah
" Hm ko kenapa? sya minta maaf juga sebab sya tidak pernah buka mata untuk kau, sya tidak sangka ko ada perasaan macam tu terhadap sya " ujar Mark
" Sebab kau buta " Bilang Suzy sambil ketawa
" tapi tida apalah sya mau balik kampung sya sudah nie , " ujar suzy
" Jangan, please, Kami kurang orang nie " Mark
" Mark, sya rasa ko bingung ni skg " Ujar Suzy
" Bingung apa? " Tanya Mark yang tidak memahami
" Apa kau buat sini? Apa sebenarnya motif kau untuk datang tempat sya ? " Tanya suzy
Mark hanya berdiam diri tidak tau apa mau cakap , hilang tanpa kata.
" Sya tidak tau , Mungkin sebab sya rasa bersalah cakap macam tu sama kau, selepas ko mengaku yang kau ada perasaan terhadap sya, sya rasa sya faham maksud direjek, and sya mau minta maaf " Kata Mark.....
Nelson
Nelson bangun dan melihat telefonnya jam 10.30pagi , dia bergegas untuk mandi dan cepat-cepat mempersiapkan untuk ke kerja, tanpa menyedari yang Mark tiada disana.
Dia keluar sambil bercakap-cakap, memarahi Mark kenapa tidak kejutkan dia, "biarla lambat" fikir Nelson, dia menyendukkan nasi goreng yang dimasak oleh Lady lalu makan, siap saja bersarapan dia masuk kedalam bilik Mark, " Bro ko tidakmau bersediakah? " Marah Nelson , Sekali bilik Mark kosong "Shit dia deluan jalan dia tidak kasi bangun sya atau tunggu sy?! " Marah Nelson
YOU ARE READING
Will you stay with me
RandomLady seorang gadis biasa yang suka gaming and berkerjaya seorang Administration di sebuah Syarikat di Bandar Kota Kinabalu . Hidup Lady penuh dengan suka duka sejak bersama Ace, tetapi jodoh bukan bersama mereka, lalu Lady menyewa di tempat lain dan...