الفصل الاول

1K 52 27
                                    

الفصل الاول
اولا بشكر كل شخص عمل فوت وكتب كومنت❤
......................................

في فيلا لا يقال عنها تحفه فنيه لا توصف من شده جمالها.
يستيقظ بطلنا بنشاط وفعل روتينه ورياضته الصباحيه وتحمم وارتدي ملابسه وتوجه للخارج وجد والدته جالسه اردف هو:صباح الخير يا امي.
ابتسمت والدته:صباح النور يا فارس طنت لسه هاجي اصحيك.
جلس فارس بجانبها ببسمه:قايل للخدم محدش يصحيني غيرك لو اتأخرت في النوم وغالبا بصحي لوحدي يعني.
والدته بضحك وتسمي حوريه: يلا تعال افطر علشان مش تتاخر علي شركتك.
نهض فارس:حاضر.
توجهو للطاوله وجلسو يتناولو الافطار.
ستووووووووووب
فارس الاناضولي:فارس من طباعه وصفاته هو الجديه وعدم الاكتثار في الحديث ويعمل سيد اعمال وصاحب اشهر شركات الاناضولي بالعالم ومنتشره بجميع البلاد وسنتعرف علي حياته السابقه في الاحداث القادمه.

ستووووووووووبفارس الاناضولي:فارس من طباعه وصفاته هو الجديه وعدم الاكتثار في الحديث ويعمل سيد اعمال وصاحب اشهر شركات الاناضولي بالعالم ومنتشره بجميع البلاد وسنتعرف علي حياته السابقه في الاحداث القادمه

اوووه! هذه الصورة لا تتبع إرشادات المحتوى الخاصة بنا. لمتابعة النشر، يرجى إزالتها أو تحميل صورة أخرى.

حوريه:والده فارس تحب فارس بشده فهو عالمها وحياتها بأكملها.

انتهي من طعامه وقبْل رأس والدته و ودعها واتجه لشركته...ماهي إلا دقائق حتي وصل.
هبط بكل هدوء وتوجه لمكتبه .دلف بهدوء تام وجلس علي كرسيه وبدأ يراجع الملفات الخاصه بعمل الشركه ثواني ووجد الباب يدق.
فارس:ادخل.
دلف شخص ما بمرح:جيت امتا يا باشا.
فارس:لسه جاس تعال عايزك.
اغلق حاتم  الباب وجلس امامه بتعجب واردف:نعم في ايه.
فارس بتأفف:عايز سكرتير.
حاتم:راجل ؟؟.
فارس بضيق:اه انت مش شايف السكرتيره اللي مشيتها دي.
حاتم :مالها دي لسه جايه من اسبوع.
فارس بضيق:لبسها مش كويس وقلت يا فارس ملكش دعوه دي حريه شخصيه لكن هي مش بتشتغل حتي وبتقل ادبها كمان ف رفدتها...عايز سكرتير راجل.
حاتم بتأفف:اعمل ايه يا فارس كله بنات ومحدش بيجي راجل ابدا.
فارس ببرود:اتصرف.
حاتم:طيب بص هشوف لو في راجل ولو مش  لقيت هجيب سكرتيره وخلاص.
فارس :افففففف....طيب بس تكون  محترمه....لو زي اللي مشيتها هموتك.
حاتم ببسمه عريضه:عيب انا حاتم الراوي مش اي حد.
فارس:ده اللي مخوفني يا خويا..علفكره انا هعملها انترفيو بنفسي تمام.
نهض حاتم:تمام اجهز يلا عندك اجتماع بعد ربع ساعه.
فارس بتأفف:اقعد يا جذمه راجع الورق معايا عما تشوفلي سكرتيره او سكرتير الورق كتير اوي.
حاتم:وانا مالي الله.
نظر له فارس نظره غاضبه:اقعد.
جلس حاتم سريعا فهو يعلم غضب فارس الشديد:قعدت اهو.
راجعو الاوراق واردف حاتم بتأفف:يا اخي انا نفسي اعرف انا جاي اشوفك ليه اصلاا وتطلب مني سكرتير  ليييه ما تطلب من حد تاني.
فارس ببرود:انت عارف مويس ان انا مش بثق في حد غيرك ف جيبلي حد وانت قافل بقك.
حاتم ببسمه:حاضر هرجع شركتي انا بقا ....باي.
فارس:باي.
ستووووب
حاتم الراوي:صديق فارس في العمل كل فتره يذهب لفارس شركته ليراه ويري احتياجاته وهكذا ويمتلط حاتم شركه خاصه به تسمي شركه الراوي قريبه نسبيا من شركه فارس ...وعلاقتهم هي ثقه في العمل .
(توجه حاتم لشركته وجلس يبحث عن سكرتير/ه ل فارس)
في مكان  بسيط للغايه وليس من الاماكن الراقيه تستيقظ بطلتنا ب (كوره) تصتدم برأسها واردفت بألم:ربنا يسامحك يا رفعت يا ام رفعت.
وقفت في الشرفه التي تطل علي الشارع بعدما رتبت شعرها المبعثر واردفت بتأفف:ولاااا انت مش كل شويه كدهه ده انا كل يوم بصحي علي ام الكوره دي.
اردف رفعت وهو طفل بالاولي  في المرحله الابتدائيه بتافف:اعمل ايه يا حجه الين الكوره بتدخل غصب عني.
الين بصراخ:حجه في عينك يا جذمهه أنا انسسسه.
رفعت ببسمه عريضه:انسه الين اديني الكوره.
الين بتكبر:لا اعتذر الاول.
رفعت بضيق:اعتذر ليه ان شاء الله.
الين بغرور:علشان صحيتني بكورتك دي.
رفعت بتأفف:وانا مالي....انتي اصلا لسه صاحيه ليه الوقت اتأخر دي الساعه 1ونص الناس كلها صحيت.
الين بصراخ:وانت مال امك انتت.
اردفت  ام رفعت:ما تلمي نفسك يا بت انتي.
الين بضحك:سوري....واكملت بغيظ.....كل يوم اصحي علي الكوره ينفع كده يا ام رأفت.
ام رأفت:معلش مش هتتكرر.
الين:كل مره نفس الكلام.
اتت اليها ام رأفت :خلاص بجد .....يلا هروح لفرشه الخضار ل تتسرق وادي للواد الكوره حقك عليا.
الين:ماشي يا ام رافت.
اعطت له الكوره ودلفت للداخل وجدت والدتها وتسمي زهره.
الين بمرح:زهررررره عامله ايه الاول صباح الخير.
زهره بضحك:صباح الفل...كويسه.
الين بتعحب:هو حماده فين.
أتاها صوت والدها محمد من خلفها :حماده يا كلبه هو انا بلعب معاكي في الشارع.
التفت اليه الين ببسمه عريضه:بدلعك الله مدلعكش يعني.
محمد بغيظ:صحيح لسه صاحيه ليه دلوقتي كويس اني  قفشتك.... صاحيه الصبح وتقولي ايدي ب ايد ماما في كل حاجه وشغاله كلام ولسه صاحيه دلوقتي.
الين بتوتر:احمم زهره......زهرررره.
زهره بضحك:منك لابوكي.
الين ببلاهه:ها؟.
زهره بضحك:ولا اعرفك.
الين ببلاهه:بعتيني يا زهرره.
محمد:انتي يا بت من بكرا هتصحي7الصبح.
الين ببلاهه:ليه هوزع لبن؟؟؟.
محمد بضحك رغما عنه لملامحها المضحكه:هو كده.
الين بتذكر:اه صحيح انت جيت ليه انت مش رحت الورشه.
محمد :بجيب حجات من هنا ومتغيريش الموضوع انا عند كلامي .
الين ببسمه عريضه:انا بكرا عندي انترفيو وهبدأ شغل  ...الله يرضي عليك سيبني النهارده انام براحتي وكده كده هصحي بدري بس مش الساعه 7 يعني.
محمد :المهم تظبكي نومك.
الين وهي تقبْل خده:شالله يخليك.
محمد بضحك:هروح الورشه بقا سلام.
توجه محمد لعمله بينما جلست الين لتتناول فطارها بعد دقائق انتهت واتاها صوت زهره:اغسلي المواعين يلا يا الين.
الين :اااه صحيح مش نسيت اقولك يا زهررره.
زهره بضحك :قومي يا الين.
الين:لا يا ماما مش عايزه .
اتاها السلاح ونعرفه جميعا ويسمي بالعاميه المصريه(الشبشب) يصتدم برأسها.
الين بألم :اخس عليكي يا زهره....ده انا كنت بقول مش عايزه اعمل المواعين بس اقصد يعني حاجه معاهم شفتي ظلمتيني ازاي.
زهره:خلاص يختي امسحي المطبخ واطبخي.
الين وهي تتجه للمطبخ بتأفف:جوزيني يا زهرره علشان ارتاح.
زهره بضحك:يختي مش هيستحملك ده انتي ابسط حاجه عامله مشاكل مع ام رأفت.
الين بغيظ:بصحي كل يوم علي الكوره.
زهره:ده رأفت سكر و قمر.
الين:قمر ايه بس يا زهرره.
ستوووب.
الين:فتاه مرحه للغايه وتغضب سريعا عنيده للغايه وتفضل التعامل بطبيعتها ومرحها المعتاد وعائلتها مكونه من والدها ووالدتها وصديقتها فقط ولديها سر بحياتها سنعرفه فب الاحداث القادمه.

الين:فتاه مرحه للغايه وتغضب سريعا عنيده للغايه وتفضل التعامل بطبيعتها ومرحها المعتاد وعائلتها مكونه من والدها ووالدتها وصديقتها فقط ولديها سر بحياتها سنعرفه فب الاحداث القادمه

اوووه! هذه الصورة لا تتبع إرشادات المحتوى الخاصة بنا. لمتابعة النشر، يرجى إزالتها أو تحميل صورة أخرى.

زهره:يلا كملي وبدون كلام وانا نازله اجيب خضار من ام رأفت وفاكهه من ام فاطمه.
الين:حااااضر.
توجهت زهره للاسفل وبعد مده انتهت من جلب الاشياء وتوجهت لشقتها وصدمت بشده مما رأت.....
يتبع.........
..............
اعملو فوت ورأيكو في الكومنت ده بيشجعني ويخليني اكتب اكتر❤

#بقلم ملك احمد

العنيده والمستبد بقلم المبدعه  ملك احمد حيث تعيش القصص. اكتشف الآن