2 years later..." minhyung-ah , apa khabar awak dekat sana?"
"hehe , saeng-il chukhahae lee minhyung. saya bawa bunga harini sebagai hadiah" aku meletakkan bunga itu di atas kuburnya.
"minhyung-ah , awak nak tahu , saya dah jadi pelukis terkenal tau. mesti awak bangga dengan saya kan" aku tersenyum.
"oh ya , jjan! cincin awak bagi. saya masih pakai sampai sekarang. hadiah-hadiah awak dari canada pun saya masih simpan. pastu saya dah bagi bahagian hyunsuk, mina dengan taeyong" aku melihat langit yang ingin bertukar senja.
"lama pula saya dekat sini ye harini , saya pergi dulu" aku menuju ke kereta dan memandu pulang ke rumah.
sesampai aku di rumah , aku membuka kotak kek yang baru ku beli dalam perjalanan tadi.
"saeng-il chukhahabnida , saeng-il chukhahabnida , saranghaneun uri minhyung , saeng-il chukhahabnida" aku menepuk tanganku dan meniup lilin.
aku mencabut lilin dan makan kek itu dengan berselera.
"sedap sangat ke?" soal mark . aku memandang depan dan mengangguk.
"kiyowo"
mesti orang ingat aku gila sebab asyik nampak mark. tapi doktor cakap , itu adalah kesan normal.
selesai makan aku membuang bekas kek itu dan mandi.
menjadi rutin harianku sebelum tidur , aku akan melihat bintang-bintang di langit. setelah puas, aku masuk ke dalam bilikku dan menyelimutkan diriku.
"jumpa awak dalam mimpi , minhyung-ah"
⭑*•̩̩͙⊱••••✩••••̩̩͙⊰•*⭑
"aemi-ah" panggil mark.
"minhyung" kami berpelukan
"mari" mark menghulurkan tangannya. aku menyambut tangannya dan pergi bersamanya.
⭑*•̩̩͙⊱••••✩••••̩̩͙⊰•*⭑
author's pov
"pergi dengan tenang aemi , berbahagialah dengan mark di sana" mina mengelap air matanya.
"ahjumma , sentiasa kuat ya" mina memberi kata-kata semangat dan menunduk hormat pada puan chae.
"jangan risau , minhyung ada di sana untuk jaga dia" kata tuan chae memujuk isterinya.
"mereka memang ditakdirkan untuk bersama" tambah puan lee. puan chae tersenyum.
"berbahagialah , anakku"
⭑*•̩̩͙⊱•••• end ••••̩̩͙⊰•*⭑
YOU ARE READING
CRY FOR LOVE || MARK LEE
Fiksi Penggemar[status ; completed] ↻ they were meant to be together ©️SWEETJAEMN2021