DHIA AQIFA terbangun dari lenanya. Dia melihat dirinya di cermin. Mata bengkak lagi. Haih. Camna pulak nak cover ni? Nanti mulalah minah Damia Alyysa bebel kat aku .
Dhia bersiap siap. Kalau kene bebel siapa susah? Aku jugak.
Dia melihat frame gambar yang terletak ditepi meja soleknya. Dia mengambil dan menatapnya dengan penuh rasa rindu. Gambar dia dan seorang yang sangat dia cintai yang menghilang 2 tahun lepas. Air mata Dhia menitis lagi. Sungguh aku teramat rindukan dia.
"Dhia? Dah lah tu. Jangan lah nangis eh? Aku tau kau rindu dia." Damia tiba dibilik Dhia sambil memujuk Dhia. Kenapa kau tinggalkan Dhia? Kau tak kesian ke kat dia?
Dhia mengelap air mata yang bertakung. Dhia berkata "I'm fine. Jom kita pergi?"
"Nanti aku ambik kau cam biasa. Nak hangout mana mana tak lepas kerja?" Kata Damia. Almaklumlah, orang baru dapat gaji. Dhia tersenyum kecil dan berkata. "Erm. Aku malas lah. Kita hangout kat rumah sudah lah. Boleh lah kita discuss heart to heart." Dhia tersengih.
Dhia berjalan ke arah biliknya. Dia mengangguk kepada staff yang wish dia. Dia tersenyum kepada abangnya yang kedua a.k.a CEO 1 di syarikat itu. Dhia menyapa. "Good morning Rayyan." Rayyan Adam mengangguk dan menyuruh Dhia memasuki biliknya.
"Dhia, kau nangis lagi ke. Mau sembab mata tu. Dhia tersenyum kecil. "Haah.Aku nangis sebab aku rindu kau dengan Along lah. Emm bila Along nak balik Malaysia?" Tanya Dhia berkenaan along ter'chenta'nya,Syazwan Hakimi yang kini menetap di Singapura.
Harris tersenyum kecil. "Terima kasih kerana merindui abang abang Dhia. Bangga jap. Hee"
"Kau tak rindu suami kau?" Muka ceria Dhia mula menghilang. Dia menghela nafas dan menjawab dengan penuh pasrah. "Gila kau aku tak rindu dia? Aku tiap tiap hari solat hajat. Biar suami aku kembali. But dah 2 years pon. Kenkadang aku pun pasrah jugak."
Rayyan membalas dengan penuh geram. "Dik, aku rasa kau patut tinggalkan dia. Sebab dia buat kau kecewa sampai jadi macam ni. Aku benci orang yang buat Adik aku menangis."
Dhia tersenyum kecil. Walaupun,dia sudah bertukar status, tetapi abang abangnya tetap sayangkan dia. Ketika susah dan senang.
"Aku keluar dulu eh? Tata." Dhia melambaikan tangannya. Tiba dibiliknya,Dhia menangis sepuas puasnya. Ditatap wallpaper wajah suaminya sedang tidur. Bukan senang tau nak tangkap dia. Dhia memeluk erat telefonnya. Ya Allah, temukanlah aku dengan suamiku. Aku rindukan dia.