Damia tiba tiba menerjah masuk ke bilik Dhia. Dhia yang sedang berdengkur halus terbangun apabila terdengar pintu di hempas.
"Damia,what's wrong?" Tanya Dhia sambil mempisat pisatkan matanya yang lentik.
"Memang wrong! Aku lapar lah. Masakkan boleh? Kalau aku tak makan,kau tau tau lah. Gastrik datang." Damia berkata sambil membuat muka kasihan.
Dhia menekupkan bantalnya ke muka dan berkata. "Kau masak lah sendiri. Aku nak tidur."
"Tapi masalahnya, Abang kau datang. Abang Rayyan cakap dia teringin nak makan masakan kau." Damia memberitahu.
Sesaat,dua saat, tiga saat..
Dhia ketawa terbahak bahak. "Woi! Sejak bilalah kau panggil Rayyan tuuu 'abang'? Dulu aku suruh kau panggil dia 'abang' kau kemain lagi. Loya tekak aku mendengarnya."
Damia memuncungkan mulutnya ."Erm..aku merajuklah. Dah laa jom turun. Mesti abang kau tertunggu tunggu."
Dhia tercium satu bau yang sedap dari dapur. Tapi siapa pulak yang masak? Damia? Tak mungkin.
Dhia menoleh ke arah dapur. Wah! Abang dia masak.
Dhia mengejutkan dia ketika Rayyan leka memasak. "Baaa.." Sambil menepuk bahu Rayyan.
Rayyan terkejut dan tiba tiba membuka langkah silat. Rayyan,bila masa kau belajar silat ni?
Dhia ketawa sambil mengeluarkan air mata. Tadi Damia buat lawak,sekarang Rayyan pulak. Sepadan betul diorang ni.
"Erm,Rayyan. Bila kau nak kahwin eh? Teringin nak tengok kau bersanding." Luah Dhia. Rayyan mendengus. Bab kahwin seriously aku fail.
"Entahlah laa Dhia. Sampai masanya aku kahwin lah." Balas Rayyan.
"Kau dah ada calon ke?" Tanya Dhia.
"Ada." Kata Rayyan. Damia yang sedang khusyuk makan tiba-tiba tersembur. Mukanya mula memerah. Dua beradik itu terus berpaling ke arah Damia. "Ami, kau okey tak?" Tanya Dhia sambil menghulurkan air.
"Aku okey. No worries." Jawab Damia.
"Kau suka Rayyan?" Tanya Dhia. Damia menjeling. Okey, Dhia tanya soalan jiwa ke jiwa.
"Aku anggap dia dengan along kau macam abang aku. Aku sendiri anggap kau macam akak aku sendiri." Jawab Damia dengan jujur.
"Iskkk... Aku tanya soalan lain, kau jawab yang lain." Geram Dhia.
"Habis tu?"
"Kau sebenarnya suka dia sebagai crush kau en?" Tanya Dhia. Damia seperti terkena renjatan elektrik.
"Eh tak de lah." Dalih Damia. Uishh. Mana Dhia tau ni? Nanti mesti dia kata aku ni menggatal. Dah lah dari dulu lagi aku asyik menumpang diorang.
"Cakap jee lah kau suka dia. Jangan risau. Kau dialu-alukan untuk suka dia. Aku tak marah. Lagipun, kau dengan dia sesuai." Jelas Dhia. Damia ternganga. Sesuai?
Pagi itu, Dhia bangun dari tidurnya yang lena. Dia pantas menyiapkan diri . Dhia menyisir rambutnya yang panjang dan diikat rambutnya. Dhia mula membelit selendang. Setelah berpuas hati, dia keluar dari biliknya dan terus ke arah bilik Damia.
Dhia menggelengkan kepala. Bilalah Damia nak berhijab? Maybe Hidayah dia belum sampai. Dalam hati, Dhia mendoakan Damia supaya cepat cepat berhijab dan cepat cari jodoh. Teringin jugak nak tengok kawan baiknya bahagia.