AUTHOR POV-
Setiap hari Hyemin rasa sgt mual. Setiap kali makan dia akan muntah. Ibu bapanya pun hairan dgn perangai anaknya.
Hyemin pergi ke farmasi untuk membeli pregnancy test untk tahu adakah disebabkah kerap muntah ianya bermaksud dia mengandung.
Setelah memeriksa keputusan pregnancy test itu membulat mata Hyemin. "P-positif?" bisik Hyemin perlahan di dalam bilik air. Kemudian ibunya mengetuk pintu bilik air tersebut.
"Hyemin kenapa lama sgt dalam toilet tu?" tanya ibunya di luar bilik air. "Min sakit perut lah" balas Hyemin. Dia menggigit bibirnya. Badannya juga menggigil.
"Aku harus beritahu pada Heeseung" bisik hati Hyemin. Dia memulas tombol pintu dan berjalan keluar dari bilik air.
Hyemin menutup pintu biliknya dan bersandar di belakang pintu. Air matanya mula mengalir. Gadis itu tidak sangka dia mengandung pada usia muda.
Keesokan harinya disekolah pada waktu rehat. Heeseung masih lagi berseorangan di dalam kelas. Hyemin menghembuskan nafas nya dan melangkah masuk ke kelas.
"Heeseung ah"panggil Hyemin. Jejaka itu memandang ke arahnya. "Nak apa?" soal Heeseung. "Sebenarnya saya ada sesuatu nak beritahu awak" balas Hyemin. DiA menggenggam skirtnya dgn kuat.
"S-saya m-mengandung a-anak a..aw..ak" kata Hyemin tergagap-gagapnya. Heeseung terus memegang bahu Hyemin. "Jangan nak menipu" kata Heeseung. Gadis itu terus meletakkan tangan jejaka itu di perutnya.
"S-saya t-tak t-tipu" kata Hyemin. Heeseung menepis tangannya. "Jangan sentuh aku lah perempuan jijik. Kau dah lah murahan. Baik kau buat sesuatu sebelum aku sebarkan berita ni ke sekolah" kata Heeseung lalu beredar.
Cecair jernih menitis di pipi Hyemin. Kalau dia beritahu pada ibu bapanya mesti mereka akan menghalau Hyemin. Nak beritahu pada abangnya malang abangnya di luar negara. Baca mesej pun sekali seminggu saja.
"Baiklah Hyemin kau perlu menjaga kandungan ini. Kau tak boleh buang" kata Hyemin sendirian.
Di rumah..
Sebaik saja Hyemin pulang ke rumah dia ditampar kuat oleh ayahnya. "Sanggup kau malukan nama keluarga Joo. Kau tak tahu malu ke? Kenapa kau tidur dgn jantan tak guna tu?" tengking Encik Joo.
"Yeobo,anak kita bkn jenis macam tu. Mungkin dia letak ubat tidak sedarkan diri di dalam minuman Min" kata Puan Shim. Hyemin terus melutut di depan ayahnya. "Appa Min betul2 tak tidur dgn dia waktu tu Min betul2 rasa pening" kata Hyemin.
"Kau dgr sini mulai sekarang KAU JANGAN PERNAH DTG SINI BALIK! KELUAR DARI RUMAH AKU! KAU BKN ANAK AKU LAGI! MAID KEMAS SEMUA BARANG2 HYEMIN DAN TUKAR PASSWORD PINTU. JANGAN PERNAH BAGI DIA DTG SINI!" marah Encik Joo lalu beredar.
Air mata Hyemin mengalir dgn deras. Ibu nya memgusap pipi anaknya dgn lembut. "Eomma Min tak buat eomma. Heeseung yg bubuh pil overdose tu" kata Hyemin dgn suara serak. Ibunya mengusap rambut anak nya.
"Uri tal dgr baik2 ye. Lepas ni duduk dgnhal-abeoji dan halmeoni. Arraseo?" Hyemin menganguk. Maid sudah meletakkan beg Hyemin di pintu utama. "Eomma nanti selalu mesej Hyemin tau" kata Hyemin.
Puan Shim menganguk. Hyemin menggalas begnya lalu beredar. Setelah bayangan Hyemin hilang dari pandangan Puan Shim dia menangis dgn sekuat-kuatnya. "Mianhae uri tal" bisik hati Puan Shim.
•
- ͙۪۪̥˚┊❛TBC❜┊˚ ͙۪۪̥◌
YOU ARE READING
KARMA
FanfictionHyemin dengan tidak sengaja tertidur dengan jejaka bernama Lee Heeseung iaitu lelaki yg popular di sekolah. Disebabkan hal itu, Hyemin dibuang sekolah dan juga dihalau oleh ibu bapanya. Setelah di halau oleh keluarganya dia pulang ke pangkuan atok...