06

387 50 0
                                    

HEESEUNG POV-

"Stop buat benda menjijikan kat aku boleh tak?"

Setelah aku mendengar ayat itu aku terus memegang bahunya. "Look, Hyemin ah jinjja minhae" kataku. Dia memutarkan matanya. "Saya akan bertanggungjawab atas perbuatan saya. Please give me one more chance" rayuan ku.

Hyemin menepis tanganku. "Dgr sini, aku tak perlukan kau pun. Kau pandai eh. Bila anak dah besar baru nak carik. Habis tu selama aku mengamdung 6 tahun lepas kenapa kau tak carik? Kau penting kan diri kau! Kau teruk!" tengking dia lalu menumbuk kuat dada ku.

Air matanya mengalir dgn deras. "neo nappeun jis" katanya. Iya, aku tahu aku teruk. Kerna itu aku ingin betulkan semula keadaan.

Aku memgusap pipi nya. "Aku akan betulkan semua ni" kataku. Dia menepis lagi tangan ku.

"Kau dah malukan aku depan semua org dulu kau ingat aku akan terima kau balik. Jangan mimipi lah" kata nya. Aku sedikit terasa dgn ayatnya. "Tolong bagi aku jumpa anakku" rayuan ku.

"Tch, lelaki macam kau layak ke dipanggil ayah?"

AUTHOR POV-

Riak wajah Heeseung terus berubah. Dia sedar dia yg bersalah kerna pentingkan diri tapi apa salahnya beri dia berjumpa dgn anaknya. "Please Hyemin" rayu Heeseung. Gadis itu menyeling kan lengannya. "Kalau aku bawak dia jumpa kau pun dia tak kenal kau. Sebab dia tahu dia takde ayah" balas Hyemin.

Heeseung melutut di depannya. "Tolong Hyemin, aku betul2 ingin berjumpa dia" kata Heeseung. Hyemin memutarkan matanya. "Dia tak layak dapat ayah mcam kau. Dia lebih layak bersama orang lain" kata Hyemin lalu meninggal kan Heeseung bersendirian di situ.

Dia menggenggam sekepal penumbuk di tangannya. Cecair jernih mula melimpah dimukanya.

"Jake ah, eodi? Aku nak join korg skali"

"Time Square"

"Arraseo, aku ke sana sekarang"

Hyemin memandu ke Time Square mall yg selalu dia pergi bersama atok dan neneknya sewaktu dia masih mengandung.

"Eomma" panggil Yerin dari jauh. Hyemin melihat mereka berdua sedang menikmati  ais krim yogurt di sebuah kedai. Hyemin pergi ke arah mereka dan melabuhkan punggung duduk di sebelah Jake.

"Best pergi jalan2 dgn Appa?" soap Hyemin ke anaknya. Jake mendengar nya meronta merah mukanya. "Aku cakap dgn Yerin muka kau pulak yg merah" kata Hyemin.

Jake cuba mengawal perasaanya. "Eomma nak tahu Appa Jake ada simpan gambar Eom—" belum sempat anaknya menghabiskan ayat Jake sudah menutup mulutnya. Hyemin tertawa kecil.

"Jom pergi shopping Appa belanja" kata Jake. Yerin melompat keriangan. Jake menarik tangan Hyemin bersama Yerin. Mereka sudah seperti keluarga buat Hyemin.

Sampai di sebuah kedai buku Yerin menarik tangan Jake dan juga ibunya masuk kedalam. "Appa nak beli buku" kata Yerin. Jake menganguk saja lalu mengikut langkah Yerin.

Hyemin pula melangkah pergi ke ruangan buku novel. Sedang dia melihat novel2 yg berada di rak2 tersebut. Dia terlanggar seseorang. "Eo, Mian" kata Hyemin. Tiba dia di pegang oleh seseorang. Gadis itu menoleh ke belakang.

"Tak sangka kita boleh jumpa kat sini"kata jejaka itu. "Lepas lah Heeseung, jangan ganggu hidup aku lagi" kata Hyemin. Dia menepis tangan Heeseung. "Eomma" anaknya berlari ke arahnya. Jake pula berjalan ke arahnya juga.

Anaknya memeluk Hyemin. "Siapa adik comel ni?" soal Heeseung. Yerin berdiam diri saja. Jake berdiri disebelah Hyemin. "Bawak Yerin keluar" bisik gadis itu. Jake menganguk lalu mendukung Yerin bawak ke tempat lain. "Nak borak jumpa kat luar mall" kata Hyemin.

Di luar Mall..

Mereka duduk di sebuah bangku. "Kenapa kau carik aku balik?" soal Hyemin. Heeseung mengeluh kecil. "Aku nak tebus balik kesilapn aku. Aku nak mintak maaf sgt2 dan aku nak mulakan hidup baru dgn kau" kata Heeseung.

Hyemin tertawa sinis. "Kau,aku dan Yerin? Jangan mimpi lah. Dia bahagia sgt dgn hidup nya yg sekarang. Jangan nak paksa dia untuk menerima kau sebagai ayah kandungnya" kata Hyemin.

Dia terus beredar dari situ. Heeseung mengeluh kecil.

- ͙۪۪̥˚┊❛TBC❜┊˚ ͙۪۪̥◌

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


- ͙۪۪̥˚┊❛TBC❜┊˚ ͙۪۪̥◌

KARMAWhere stories live. Discover now