"Hyemin cepat la sikit siap nanti lambat" kata Bora. Hyemin membetulkan dress nya dan melihat pantulannya dia cermin. ' Tak sangka akan kahwin sekali lagi' guman hatinya. Bora menarik nya. "Kau tak perlu acah-acah ootd depan cermin nah amik bunga ni lepas itu masuk kereta. Nanti lambat pergi venue nanti" bebel Bora.
Hyemin tertawa kecil. "Iya la" balasnya.
Sampai di veneu di mana majlis repspesi dijalankan dada nya berdegup kencang seperti orang gila. 'Jangan macam-macam' guman hatinya. "Jangan gemantar, Hyemin. Nanti nak buat adik baru untuk yerin lagi susah nanti" gurau Bora.
"Ada yang mati kena libas bunga karang" kata Hyemin. Masuk saja di dalam venue itu lagu P.S I Love You di mainkan. Yeonjun terpegun melihat kecantikan bakal isterinya dengan gaun putih berlengan panjang itu.
Yerin juga rasa gembira kerana mendapat ayah baharu. Jake dan Bora tersenyum gembira.
"Dah besar dah adik angkat aku ni" guman Jake. Bora memandang nya. "Dia memang dah besar lah" balas Bora.
Ramai juga tetamu yang datang keluarga Choi dan Sim menjemput ke datangan tetamu yang hadir.
Heeseung dari jauh hanya melihat Hyemin. Teringat waktu majlis persandingan mereka. Begini lah suasana nya. Heeseung mengesat air matanya.
"I love you but I will let you go" katanya lalu beredar.
Setelah tamat majlis mereka pulang ke rumah baru mereka. "Yerin, kita dah nak sampai dah" kata Yeonjun. Hyemin memandang sekilas melihat anaknya di belakang. "Tidur sudah dia. Penat sangat tu" Hyemin berkata.
"Tidak mengapa saya angkat dia nanti" kata Yeonjun.
~ Karma ~
Sampai saja di rumah mereka mengangkat barang lalu masuk ke rumah baru mereka. Hyemin pula diletakkan di dalam bilik tidurnya.
Hyemin masuk ke bilik anaknya untuk mengejut anaknya makan malam. "Yerin sayang anak ibu bangun" kata Hyemin. Tetapi tiada sahutan dari yerin. Si ibu mulai risau. "Abang! Yeonjun!" panggil Hyemin.
Yeonjun segera masuk ke bilik Hyemin. "Kenapa?" soal Yeonjun. Hyemin berasa panik melihat muka anaknya pucat. "Angkat yerin kita bawa dia pergi hospital" ucap Yeonjun.
Sampai di hospital Yerin terus di masukkan ke dalam wad biasa.
"Doktor anak saya macam mana?" soal Hyemin. "Syukur tiada apa yang serius. Cuma dia demam panas itu saja" kata Doktor lalu beredar.
Hyemin menghembus nafas lega.
Dia masuk ke wad anaknya lalu duduk di sisi nya setiap hari. Lap mukanya, selimut kan anaknya dan pelbagai cara Hyemin buat untuk menyembuhkan Yerin.
Hampir seminggu juga Yerin di hospital tetapi tiada perkembangan. Sehingga lah Yeonjun datang ke hospital.
"Sayang rehat la biar saya pula yang jaga" kata Yeonjun. Hyemin menganguk saja. Hyemin baring di sofa lalu melelapkan matanya.
Setelah itu kedengaran sedikit huru-hara di dalam wad tersebut. Sebaik saja dia membuka mata bepusu-pusu doktor dan jururawat masuk ke dalam wad.
"Doktor kenapa ni? Kenapa anak saya semakin pucat?" soal Hyemin. Jururawat tersebut menarik Hyemin keluar. "DOKTOR! benarkan saya masuk! Saya nak jumpa anak saya" Yeonjun menahan Hyemin dari mengetuk pintu.
"Sabar sayang, doktor sedang periksa keadaan Yerin" pujuk Yeonjun.
Beberapa jam kemudian doktor berlalu keluar dari wad yerin. Hyemin terus ke arah doktor tersebut. "Yerin macam mana?" soal Hyemin.
Wajah doktor itu mengatakan segalanya. Hyemin terus masuk ke dalam dan melihat anaknya.
Terkaku melihat kain selimut putih itu menutup sehingga atas wajah anaknya. "Yerin sayang bangun ye, ini ibu. Bangun ye. Ibu kat sini" kata Hyemin lalu memegang erat tangan anaknya yang sudah sejuk.
Yeonjun mengusap belakang isterinya. "Yerin, jangan tinggalkan ibu sayang. Ibu sayang Yerin" kata Hyemin. Tidak henti dia menangis.
"Jangan buat macam ni sayang" kata Hyemin lagi. Yeonjun memeluk Hyemin lalu gadis itu nangis di dalam dakapan nya.
~ Karma~
Majlis perkebumian Yerin diadakan. Semua orang yang datang ke majlis semalam dijemput termasuklah Heeseung.
Dia melihat kubur anak gadisnya lalu jatuh ke tanah melihat. Air matanya tidak mampu menahan lagi. Anak kesayangan nya mati disebabkan penyakit yang tidak dikenal pasti.
"Kesian, Hyemin. Bermacam-macam ujian dia tempuhi. Akhirnya anaknya yang di ambil" kata Bora. Yeonjun mengelap air mata isterinya.
"Tuhan lebih sayangkan Yerin" kata Yeonjun.
5 tahun kemudian
Hyemin di khabarkan mengandung sekali lagi. Ramai yang mengagumi nya. Hyemin mengusap perut nya. "Kalau dia sudah keluar nanti saya akan namakan dia hyerin ataupun baerin" kata Hyemin.
"Baru lima minggu sudah fikir nama ye" kata Yeonjun. "Mestilah, we have to get ready" kata Hyemin. Yeonjun memgusap perut Hyemin. " Jangan bagi mama nangis tau" pesan Yeonjun.
Hyemin tersenyum kecil. "Saya rindu la anak kita lagi seorang tu,sayang" ucap Hyemin. "Nanti kita melawat dia. Pasti dia rindu pada kita juga" ucap Yeonjun.
"Ibu rindu anak ibu, Yerin" - Hyemin.
~ The End ~
YOU ARE READING
KARMA
FanfictionHyemin dengan tidak sengaja tertidur dengan jejaka bernama Lee Heeseung iaitu lelaki yg popular di sekolah. Disebabkan hal itu, Hyemin dibuang sekolah dan juga dihalau oleh ibu bapanya. Setelah di halau oleh keluarganya dia pulang ke pangkuan atok...