THE END
******
"Our mission is over"
"We did it, dangerous mates"
********
Carl mendekati Cyra yang cuba berjalan. Tangan yang ingin memapah, ditolah oleh Cyra.
"It's okay, sayang. Biar saya cuba berjalan sendiri" ujar Cyra. Sudah sebulan, Cyra keluar dari hospital. Setiap langkahnya diawasi dan dibantu oleh Carl.
Dengan perlahan-lahan Cyra meneruskan langkahnya. Bahagian luka di sentuh, masih sakit. Tapi tidak seteruk di awalnya. Tidak larat untuk melangkah, Cyra terjatuh. Nasib sahaja Carl sempat menyambut dan terus memapah Cyra untuk duduk di atas sofa.
"Inilah sebabnya aku tak benarkan kau buat semuanya sendiri tanpa bantuan. Berapa kali nak larang? Degil je tahu!" ujar Carl.
Cyra senyum dan membalas renungan Carl yang duduk disebelahnya.
"Orang tengah marah, dia senyum pula!"
"Bak kata orang tua, kalau seseorang itu marah kita maknanya dia sayangkan kita. So, i think you love me"
"Whatever!"
Carl mencapat remote television dan menekan butang channel kegemarannya. Cyra merampas remote dan membuka movie.
"Hey, that's mine!"
"Me or this?" soal Cyra semula.
"BOTH! Now give me back!" geram Carl.
Mahu Carl merampas namun Cyra lebih pantas mengelak.
"Oh come on! Aku nak tengok cerita, bagilah!"
"Awak ke saya yang sedang sakit sekarang? Bagilah saya tengok movie! Awak pergilah main game ke atau apa-apa lah selain tengok tv"
Carl mengeluh. Badan dibaringkan di atas sofa, kepala mendarat di atas bantal yang diletakkan ke atas peha Cyra. Tangan menyilang memeluk tubuh.
Cyra memandang pelik.
"What?"
"What are you doing?"
"Sleep. You tell me to do everything except watch television right?"
Cyra sengih dan membuka movie yang ditonton tadi semula dengan tenang tanpa gangguan.
Lama itu, Cyra memandang semula Carl yang sudah lena. Tangan mengusap kepala Carl bersama senyuman. Tenang.
Bunyi orang berdehem, menarik perhatian Cyra. Cyra memandang siapa yang berdiri di sebelahnya.
"Seriously?" soal Isaac.
"What?" pelik Cyra.
Isaac duduk bertentangan.
"Tak ada bilik ke? Dekat ruang tamu pun nak menyemak" ujar Isaac.
"Heh, single!" balas Cyra.
Isaac memutarkan bola mata. Remote yang berada di sebelah Cyra diambil.
YOU ARE READING
MISSION DANGEROUS MATES
AksiDisebabkan satu kesalahan, semuanya berpecah belah. Bertengkar, salah faham antara satu sama lain.Tengku Maleeka Cyra Avaeyasha memainkan watak utama untuk menyatukan mereka semula. Dengan itu wujudnya MISSION Dangerous Mates. Empat jejaka, tiga ga...