Pesawat mh17 yang membawa 200 penumpang terbabas di dalam lautan . Sarah terpelanting ke dalam lautan karam . Dia kehilangan nafas dan akhirnya terperangkap di sebuah kapal karam yang sudah lama . Kapal itu kelihatan berkarat . Di dalam kapal dihuni oleh hidupan laut yang jarang ditemukan oleh manusia . Pasukan penyelamat berhasil menemukan Sarah dan membawanya ke daratan . Tiba di daratan Iyzham memberi dia cpr tetapi tidak berhasil . Denyutan nadi berdegup laju bermakna Sarah masih ada peluang untuk hidup . Dia dibawa ke hospital dan bantuan pernafasan diberi kepada Sarah .
" Sila tunggu di luar , encik tidak dibenarkan masuk ."
Jawab doktor itu kepada Iyzham .
" Baik ." Iyzham menunggu wanita yang tidak kenali itu di luar bilik icu . Dia cuba mencari maklumat tentang mangsa itu tetapi tidak dapat dihubungi . Dia berdoa supaya wanita itu selamat dan dapat berjumpa dengan keluarganya semula .
" Encik ahli keluarga dia ke ? Jawab doktor muda itu .
" Bukan saya temannya ."
" Boleh hubungi keluarga dia ? Ada benda yang mereka harus tahu . "
" Saya sudah cuba untuk hubungi tetapi tidak dapat , beginilah biar saya sahaja yang akan tanggungjawab atas dia . Semua bil rawatan biar saya yang bayar ."
" Baiklah kalau itu permintaan encik , saya nak bertemu dengan encik sekarang ."
Iyzham berjumpa dengan doktor Mira .
" Jemput duduk encik . "
" Begini pesakit mengalami cedera teruk di bahagian kepala , kemungkinan dia akan mengalami amnesia dia akan hilang semua memori tentang dia .
" Allahu sungguh berat yang ditanggung pesakit . "
" Sebab itu saya ingin bertemu ahli keluarganya ."
" Saya faham maksud doktor . Saya akan cuba pulihkan ingatan dia semula ."
" Bagus tapi ingat jangan terlalu memaksa dia untuk ingat semua , dia perlu banyak berehat dan jangan bagi dia tekanan . "
" Baik doktor , saya minta diri dulu ."
" awak Siapa ?"
" Saya kat mana " ?
" Kenapa kepala saya dibalut ?"
Sarah menyedarkan diri . Dia tidak dapat ingat siapa namanya dan di mana tempat dia tinggal dan paling sedih dia tidak dapat ingat siapa keluarganya .
" Tenang , awak ada dekat hospital ?"
" Awak kemalangan , doktor cakap awak kena banyak berehat ."
" Awak siapa ? Kenapa saya tak kenal awak ."
" Saya tunang awak ." Bohong Iyzham dia tidak mahu gadis itu tekanan . Dia ingin menolong gadis itu sepenuh hati .
" Tunang ? "
" Bila kita tunang ?"
" Awak pun saya baru kenal ? "
" Kalau betul awak tunang saya , siapa nama saya ?"
Iyzham terdiam dia berfikir nama apa nak diberi kepada gadis ini .
" Huh jawablah ??? "
" Nama Awak Ayu ."
" Takkan Ayu dah lupakan Abang ?"
Bermulalah kisah drama cintan-cintun antara mereka .
" Jadi nama saya Ayu lah ?"
" Ya arwah atok awak yang bagi nama tu tak akan awak dah lupa ?" Bohong iyzham sekali lagi .
" Ayu lapar tak ? "
" Saya ada bawa makanan ni , awak mesti makan tau . Biar perut tu tak kosong ."
" saya tak nak makan , saya nak tidur . "
" Awak rehatlah dulu , kalau awak lapar ke panggil saya . Nanti saya suapkan ."
" Eh tak perlu saya boleh makan sendiri ."
Ayu menyuapkan sesuap bubur ke dalam mulut .
" Ayu awak jangan risau . Biar saya jaga awak sampai awak sembuh ."
Ayu terlena di buai mimpi .
" Aku terima nikah Maisarah Alisa Iman Binti Mazhan dengan mas kahwinnya 500 ringgit tunai ." Kini Amer shazwan telah sah melafazkan akad nikah . Dia mencium ubun-ubun Sarah buat kali pertama .
" Saya janji akan pimpin awak ke syurga Sarah saya janji .
Ayu tersedar dari mimpi .
" Amer !!! ."
" Allahu mimpi rupanya ."
" Ayu awak okay ke ?"
" Saya okay , saya mimpi buruk aje tadi ."
" Tak perlu fikir sangat , mimpikan mainan syaitan sekarang ni awak tidur ." Jangan takut saya teman awak sampai esok . "
YOU ARE READING
I Lost My Memories
RomanceSarah hilang ingatan . Dia tidak dapat mengingati semula memori tentang siapa dirinya . Akhirnya Sarah bertemu dengan Iyzham di dalam lautan karam . Iyzham menemui Sarah dalam keadaan nyawa-nyawa ikan . Dari situ bermula detik cinta antara mereka...