Selam.
Bugün bir Harry Potter - Eleştiri kitabının olmazsa olmazı olan James Potter VS Severus Snape konusunu ele alacağım.
Önce ki bölüm de "Ne tür şeyler yazabilirim?" Diye bir soru sormuştum ve bu cevabı almıştım. Bu yüzden bunu yapmaya karar verdim.
Eğer biraz sıkıcı gelirsem kusura bakmayın. Enerjik bir spruh hâlinde değilim şu saatler.
Daha önceden de bir arkadaşımın etiketlemesiyle şikayet ettiğim bir kitaba (kitap demeye bun şahit ister) denk geldim ve daha önce dikkatimi çekmeyen bölümleri gözüme çarptı. Hatta aranızda bazı kişileri etiketliyerek şikayet etmenizi istedim. Hepinizi etiketleyemedim, şuan acayip sinirliyim. Bazı kişileri öyle etiketledim. Bir de gece geç bir saatte yazıyorum buraları. Uyuya madem ve boş durmak istemedim. Etiketlediğim kişileri rahatsız ettiysem buradan da özür dilerim.
Fazla uzatmak istemiyorum, bölüme geçeceğim.
James Potter ve Severus Snape.
Neredeyse tüm Harry Potter - Eleştiri kitaplarında yer alan bir bölüm olan bu konu oldukça farklı düşünceler içerebiliyor. Ki bu konunun ta kendisi zaten bir çok Potterhead arasında tartışma başlatan bir konu diyebiliriz.
Bazıları tamamen Severus Snape'ten nefret ederken, bazıları ise James Potter'ın bir zorba olduğunu savunuyor.
Ben ise diğer bölümlerin aksine bu bölümü yazarken tarafsız olmaya ve her yönden olayı incelemeye çalışacağım.
James Potter, Potter ailesinin o zamanlar tek çocuğu ve safkan bir büyücü. Yargılamak gibi olmasın ama, eminim ki herkes tek çocukların nasıl olduğunu bilir.
Oldukça sosyal birisi ve Marauders (Çapukcular) diye 4 kişilik bir arkadaş grubunun öne çıkan üyelerinden (Azkaban Tutsağı). Şakacı bir kişiliği var ve başarılı bir Quidditch oyuncusu.
Kendisi bir Gryfindor olmak ile beraber, Slytherin binasında bulunanlara bir nefret beslemek aldığımız bilgilere göre. Slytherin binasına olan klasik önyargısını tekrardan klasik Gryfindor olmasına bağkayabilir miyiz?
Çünkü ilk bölüm de dikkate aldığımız göre Gryfindor binası, Slytherin binasına önyargılıydı.
Ayrıca bu ikibinanın arasında bulunan rekabet ve bu tartışmalarda cabası.
Bu konuya daha sonra geleceğiz.
Severus Snape ise, tam zıttı olarak; içine kapanık, Lily dışında "arkadaşım" diyeceği kimsesi olmayan, bu tek arkadaşı dediğimiz Lily Evans kişisinden hoşlanan bir Slytherin.
Ayrıca bir bilgi daha verelim. Severus Snape, babası muggle ve annesi safkan olan bir melez. Bir de Slytherin. Sizlere bir şey çağrıştırıyor mu?
Bize bu yönden sanki biraz Tom Riddle, namı değer Lord Voldemort ile aynı kadere sahipmiş gibi geliyor.
Hemen biraz üstte Lily Evans diye bir kızdan bahsettik. Aslında bu Severus ve James tartışmalarının tam orta noktası bu kız. Ah hayır, kimseyi suçlamıyoruz. Anlatacağım olaylardan sonra siz de bana hak vereceksiniz.
Lily Evans, Severus Snape'in tek dostuydu ve Snape ondan hoşlanıyordu. James Potter'da Lily ' den hoşlanıyordu, ama Lily James'in ona olan sevgisinibilir ve buna inanmaz iken Severus ' un ona olan hislerini bilmiyordu. Burada onu suçlayamyız, gerçekten Slytherin'lerin duygularını saklamak konusunda artı bir özellikleri var.
Lily, James'in ona olan sevgisine inanmaz ve onunla anlaşamazdı. Buna rağmen Severus ile arkadaştı ve onunla iyi anlaşırdı. Ortak özellikleri ise fazlaydı.
Bilinen bir şey olarak bu tartışmaları başlatan kişi tam olarak neredeyse her zaman James olurdu. Ama şöyle bir şey var ki, asla tek olmazdı. Neden bilinmez, ne zaman ona- yani Severus Snape'e bulaşacak olsa, şu dediğimiz Çapulcular isminde ki arkadaş grubunda ki arkadaşları yanında olurdu.
4'e karşı 1. Cidden çok adaletli..
Aslında en önemli noktalardan birisi de bu iki kişi arasında bulunan tartışmalar diyebiliriz.
James Potter ve arkadaşları yine Seveus Snape'e bulaşmış ve onu tekrardan sırf onlara karşı çıkmıyor diye küçümserken Lily Evans'ın onlara karşı çıkması asıl olayların başlamasına neden olan ilk anlar. Lily, bunu yaptıktan sonra James onu bırakıyor, ama aynı alaycılığına devam ediyor. O sıra da kışkırtılmış olan Severus Snape ise, o an ki sinirle Lily'e bir nevi hakaret ediyor. Lily ise, bu sefer ona sinirleniyor ve aynı zamanda üzülüyor. Bundan sonra ise, Severus Snape ne kadar özür dilerse dilesin Lily onu asla affetmiyor.Bu gibi olaylar sonrasında Lily, James ile yakınlaşıyor ve son yıllarında James ile sevgili oluyorlar.
Olaylar böyle ilerlerken Severus, karanlık tarafa daha da fazla yakınlaşıyor ve en sonunda ölüm yiyen oluyor.
O aynı şekil de ölüm yiyen olarak hayatına devam ettiği sıralarda James ve Lily evleniyor, hatta Harry Potter adında bir çocukları oluyor.
Trelawney ise takrardan bi zamanlar arasında, Harry hakkında bir kehanet çıkarıyor. Tabii ki kehanet, direkt olarak bu Harry'den bahsetmiyor. Ancak tüm kriterler Harry'e uyuyor. Ayrıca bu kehanet tam olarak Lord Voldemort'u da içeriyor. Özellikle şu sözler, en açıklayıcı olanlar; Birisi yaşarken diğeri de hayatta kalamaz.
(Tam böyle değildi sanırım, ama oraya takmayın. Doğrusunu unuttum ve bulamadım :( )
Bu kehaneti ilk çıktığı zaman Severus Snape duyuyor ve Lord Voldemort'a duyduğu kadarıyla yetiştiriyor. Ne kadarını duyduğu zaten önemli bir nokta. Yani eğer tamamını duysaydı olaylar farklı şekilde gelişebilirdi.
İşte kehaneti yarım yamalak duyan Lord, Potter ailesini öldürüyor. Neyse, eleştiri ayağına tüm hikayeyi anlattım...
Buraya kada4anlatsam yetiyor. Harry'i olayın içine katmayan Hogwarts yıllarından bahsetmek istiyorum sadece. Ki şimdiden baya uzattım zaten.
Burayı kendi yorumu çok araya katmamaya çalışarak anlattık. Sizce bu hikaye göz önüne alınınca kim haklı?
Bize göre iki tarafta haksız ve hatalar yaptı. Yine de sadece okul yılları göz önüne alınınca Çapulcular adıverilen ekibin davranışları hiç adil durmuyor. Onlar doğru düzgün davransalardı belkide iş bu noktaya gelmezdi.
Daha fazla uzatmayalım. Buraya kadar okuyabildiyseniz helal olsun.
Hepinize iyi günler dileriz.
Not: Tek başıma yazdığım halde bazı yerlerde çoğul kullandım çünkü öyle daha güzel duruyor.
Düzenle,eden atıyorum. Hatalar var ise kusura bakmayın.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Harry Potter (Eleştiri)
CasualeHarry Potter kitapları ve filmlerini kötü yönlerine göre eleştireceğim ve bazı konuları kendimce açıklayacağım. Genel olarak kendi özgür fikirlerim ve düşüncelerim olucak. Ona göre okursanız sevinirim :)