#اوقعتني_طبيبة
|30|
(صباح تاني يوم)
"وقد مرت مده قصيره و وليد كل يوم يذداد حبه لجميلة، وذادت مناكشات اكرم واسماء،واكرم بدأ في نسيان هبه لكن مازال حبه وآلامه بسبب معرفته لتحديد موعد خطبتها، وأمل مازالت تدرس؛ وكل يوم أمال واكرم يجلسون يتحدثون ماذا حدث في يومهم وكان اكرم لا يخلوا من ذكر اسماء في حديثه(او بالاصح كانت اغلب احاديثه عن اسماء) وكانت أمل تسمعه بصدر رحب، أما محمود فقد تأجل رجوعه إلي منزله بسبب الماجستير الذي كان يحضره"
اسماء: الف الف مبروك يجوجو.
جميلة: الله يبارك فيكي يقلبي...يلا عشان نلحق نعزم صحابتنا.
جميلة يلاا."ولقد حادث كلا من اسماء وجميلة بعض اصدقاءهم والبعض الاخر قد عزموهم وجها لوجه"
جميلة: انا هروح اعزم الدكتور وليد.... واه اعزمي فوفه، ولو قابلتي الدكتور اكرم كمان اعزميه هه واكملت جملتها بغمزه.
اسماء: اتلمي يبت بدل ما اجي المك.
جميلة: خلصي خلصي مفيش وقت.. وبالمره انا اعمل اجازه اجازه.*******
(عند وليد)
وليد: انا هقولها انهارده، وهسألها أني اجي اطلبها من مين... انا خلاص مش قادر.
دق دق دق
وليد: ادخل.
جميلة: السلام عليكم.. إزيك يدكتور.
وليد: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته... الحمد لله تمام.. وإنتي اخبارك اي يدكتوره جميلة؟
جميلة: انا الحمد لله بخير.
وليد: انا عاوز أقولك علي حاجه.
جميلة: اتفضل يدكتور.
وليد: الأول إنتي كنتي جايه لي؟؟
جميلة: كنت جايه اعمل اجازه واعزم حضرتك.
وليد وقد تسارع نبضات قلبه بشده: تعزميني!!!... تعزميني علي اي؟؟!!
جميلة: اعزمك علي خطوبتي إن شاء الله بعد أسبوع.
وليد وقد انقبض قلبه وتوقف نفسه ولم يعد يستطيع سماع شئ سوي نبضات قلبه وتردد جملة جميلة في اذيه(اعزمك علي خطوبتي) وقد ضاقت به الحياة وبدأ برؤية كل شئ مظلم، لم يفيقه سوي سماع اسمه ينده من قبل جميلة"جميلة: دكتور وليد، يدكتور!!
وليد: ها.. نعم
جميلة: حضرتك كنت عاوز تقولي اي؟؟
وليد: لا خلاص مش حاجه.
جميلة: متأكد يدكتور؟
وليد: اه متأكد... ويلاا علي شغلك.
جميلة: طب والاجازه؟
وليد: يومها ابقي اعملي إجازه انتي بتقولي لسه قدامك اسبوع.
جميلة: ماشي ما انا بدي في الاسبوع دا اعمـ......
وليد: يلاا علي شغلك انا مليش دعوه تعملي اللي تعمليه، ومش هتعملي إلا
يوم واحد بس إجازه.
جميلة: بس...
وليد: مـَ بسش... ويلاا علي شغلك ومش هعيد كلامي كتير.
جميلة:حاضر."خرجت جميلة مُسرعه وهي لا تعلم لماذا تغير فجأه هكذا!! لقد كان عادي منذ دقائق، ذهبت إلي مكتبها وهي قد أحست ببعض الغرابه منه"
وليد: ازاي؟.. إزاي؟؟ هتتخطب ازاي هي مبتحسش محستشي بيا طولت الفتره اللي فاتت ليه ليه كدا يجميلة لي علقتيني بيكي دا انا كنت بحلم بيكي ليل ونهار وبحلم بـ اليوم اللي هتكوني فيه حلالي، حلالي انا، ملكي أنا.. أنا، تقومي تتخطبي؛ انا ليه كل ما اتعلق بحد يروح مني كدا، انا نفسي اني لما احب حد يفضل معايا ميسبنيش، انا رجعت لوحدي تاني انا هقفل علي قلبي مش هخلي حد يدخلوا تاني انا تعبت من اللي دخلوه خلاص.
وليد: الوو ي اكرم
اكرم: الوو يسطاا اي مش عوايدك انك تتصل عليا... خير في حاجه؟؟
وليد: عاوز نخرج شويه.
اكرم: دلوقتي؟؟!!
وليد: اه.
اكرم: دا مين الاهبل اللي يتمشي الضهر دا.
وليد: انا يعم الاهبل ملكش دعوه وخلص تعلاالي.
اكرم: حاضر يعم جاي متزعقش.
وليد: انجز.#جنات_جمال
#بقلميي..
#يتبعع...توقعاتكوا يحلوين💜💜🍯
بحبكوو في الله💜💜🍯البارت فيه احداث كتير اهوو😉😌😎
أنت تقرأ
أوقعتني طبيبة
Romance_ " سأكون لكِ أمانك، ومأمأنك، وملاذك، وفارس احلامك؛ سأكون أباً، وأخا، ً وزوجاً .. إقبلي حبي لكِ فقط. أحبك يـ أغلي ما أملك ♡ ♕.. "