#أوقعتني_طبيبة
| 33 |
اسماء: إعترفي لنفسك يـ جميلة.
محمود: برضو رغيي!!
اسماء: ما لاص يعمم سيب البت تفر شويه اللااه!!!
محمود: براحتكم بس لما يجي وقت الخطوبه أكون المح وحده فيكوا مستعجله كدا بس، مجؤد اني المح وحده فيكوا هـ أسود عيشتها.
اسماء: ماشي يخويا، وعلي فكرا بقي احنا اكبر منك، يغني احنا اللي نهدد مش أنت.
جميلة: أنا هخرج شويه.
اسماء: براحتك يعسل، وياريت تفكري كويس.
باقي العيله: تخرجي أي يختي!! .... اقعدي يبت دا أنتِ خطوبتك انهارده.
جميلة:مش هتأخى سلام ، سلام.
والدت أسماء:شايفين البت مش بتسمع الكلام إزاي !!
محمود:أكيد المحروسه بنك اللي علمتها كدا.
والدت اسماء:اكييد مش قاعده معاها 24 ساعه.
والد اسماء: بطلوا تفتروا ع البت،ما البت غلبانه اهي قدامكوا، وغير كدا إحنا لازم ندي جميلة حريتها هيّ مش لسه صغيره عشان نكتفها،في كبيره، وعاقله،وفاهمه اللي هيّ بتعملوا كويس فـ سيبوها.
******
أكرم: يلاا يسطاا مش هتجهز عشان تروح؟!
وليد: هروح بس أنا هخرج أشم شوية هوا كدا الاول.
اكرم: مش هتلحق يمعلم.
وليد: مش فارقه سلام.
اكرم: ربنا يريح قلبك يـ صاح.
********
" وليد وجميلة اتقابلوا "
ظلت أعينهم محدقة ببعض!
وليد يلومهاا علي تَركه، وهوا غَرِيقُ في حُبِها، يتمني أن ينجوا من الغرق، ولكنه يري بغرقه في عشقها ملاذه وسعادته حتي وإن كان سيموت غريق.
يقول لها "كم احبك لما خنتينني وتركتيني وذهبت لغيري، ألم تحبيني يوما ما!؟
لقد عشقتك حدَّ الجنون لقد هَويتُك، لقد غَرِقتُ في بُحور عينك ألا مُتناهيه".جميلة: " إنني لا أعلم ما يدور بداخلي إتجاهُك، بداخلي حرب لا استطيع السيطره عليها، بداخلي نار متوهجه لا أقدر علي خمدانها، لا أعلم ماذا أقول.. أأقول أحبك أم أقول أعشقك أم أقول أنك شخص لا تعني لي شيء، لكنني أشعر أنك كل شيء بالنسبة لي، أحب إبتسامتك، وأحب التمعن في عيونك وأحب كل شيء يخصك إنني أظن انني أحبـ..، لا لا ما أقولةأنا انه لم ولن يفكر في مطلقاً لماذا أقنع عقليوقلبي بهذه الأوهام، إنه ليس لي، إنه للشخص الذي سينبض له قلبه ويعشقه حدَّ الجنون ".
وليد: إزيك يا دكتوره، اي هوا مش المفروض ان انهارده خطوبتك؟
جميلة: ااا.. اه ما أنا كنت رايحه اجيب حاجه عشان التحضيرات.
وليد: اممم.. لام يااا عروسه.
*****
" أثناء الخطبه "
كريم: عمي أنا عاوز اطلب من حضرتك طلب.
والد اسماء: اتفضل يبني.
كريم: أنا عاوز أكتب كتابي علي جميلة إنهارده.
يتبع..
أنت تقرأ
أوقعتني طبيبة
Romance_ " سأكون لكِ أمانك، ومأمأنك، وملاذك، وفارس احلامك؛ سأكون أباً، وأخا، ً وزوجاً .. إقبلي حبي لكِ فقط. أحبك يـ أغلي ما أملك ♡ ♕.. "