Prologue

763 52 4
                                    

Diana

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Diana

Tap . tap . tap .

Aku mengeluh perlahan sambil menekan kekunci komputerku . Hari minggu tetapi aku berkerja . Great . Thank you boss . Aku menjeling ke arah pejabat bosku .

' Encik Tengku Zafrin Shah '

Aku merenung namanya yang terpapar di hadapan pintu pejabatnya itu . Tengku Zafrin Shah .

Aku menggeleng kepalaku dan kembali menaip . Work must done first .

" Eh , ada lagi kau dekat sini ? " kata seseorang dengan suara yang garau .

Aku menoleh kepalaku ke arah suara tersebut .

" Oh Hisham . Iyalah kalau bukan disebabkan bos kau tu , aku dah balik dah . Ini pun ada lagi sikit . " balasku dengan nada letih .

Hisham nak dikatakan adalah salah satu driver kepada bosku . Aku ? I'm his assistant . That's why I'm here still working on his paperwork .

" Dah nak dekat malam ni . Marilah aku hantar kau balik . " kata Hisham sambil menggoyangkan kunci kereta kearah aku .

Amboi . Nak flex bos kau punya BMW la tu . Ceh .

" Takpelah . Aku kena habiskan kerja ni dulu . Kau balik lah dulu . " balasku .

" Jomlah Nana . Lagipun bos yang suruh aku hantar kau balik " kata Hisham lagi .

Bos suruh hantar aku balik ? Seriously ? Aku toleh kearah Hisham dan mengangkat keningku .

Seolah olah dia dapat membaca fikiranku , dia berkata ,

" Iya . Aku pun terkejut . Tapi kau tahu lah kan apa yang dia buat hari cuti macam ni .. " kata Hisham perlahan .

Semestinya aku tahu apa yang dia buat pada hari cuti ini . Jadi aku tidak bersoal lagi lalu menyimpan barang barang ku di dalam beg galasku .

" Okaylah . Jom . " balasku .

Aku lekas bangun daripada tempat duduk ku dan menuju ke Hisham . Dia hanya mengangguk kepala nya dan berlalu pergi .

Aku memandang pejabat bosku seketika sambil berasa simpati . Tengku Zafrin Shah . Bosku , melawat kubur isterinya setiap hari cuti .

Zafrin

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Zafrin

Aku memandang ke tanah sambil berfikir .

' Did I need to shave .. ? ' Aku ketawa perlahan sambil menggelengkan kepala ku .

Aku termenung seketika lalu berkata perlahan ,

" Perlu ke abang bercukur ? " Aku memandang kearah kuburnya yang dihiasi dengan bunga .

Aku mengangguk seorang diri dan tersenyum . I need to shave . Yes i do need it . Dengan perlahan bangun sambil merenung kearah kubur isteriku .

" Abang balik dulu .. " bisikku perlahan dan berlalu pergi keluar dari kawasan perkuburan tersebut .

Dengan perlahan aku berjalan kearah kereta ku dan memandang ke langit seketika .

Gelap . Hari mungkin mendung kerana hujan hendak turun . Ya mungkin . Aku merenung langit untuk beberapa minit dan menutup mataku dengan perlahan . Masa untuk balik dan berehat .

The story is good to read ? Please let me know ! xoxo <3 I'm a new writer so i really need your help to comment and vote if you like it

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


The story is good to read ? Please let me know ! xoxo <3 I'm a new writer so i really need your help to comment and vote if you like it . Your support is my effort to continue writing <3

Mr Boss Duda (Hiatus)Where stories live. Discover now