Intro

11 1 0
                                    

Ved du hvordan man løser et problem?  Jeg ved det! Derfor vil jeg dele med dig om en ny model, som er PIL-modellen. Den beskriver om at forstå grundlæggende hvordan man løser et problem. Den beskriver også hvordan man løser et problem ved at tænke kreativt og bedre proces.

Den viser dig en innovativ måde at få gennemtænkt problemer til du får bedre resultater. Der findes kreative, logiske og løsninger. Det handler også om at få tænke meget på den kreative løsninger. Den kan bruges til din hverdag eller på arbejde. Fra den besværlig opgave til det bedre resultat. 

Hvordan laver man et godt resultat? Det skal DU tænke over. Hvorfor? Fordi der går lang tid at tænke sig godt om, når det virker for kompliceret. Og som sagt "ALT KAN LADE SIG GØRE!" Det kan man, men der går lang tid til det overhovedet kan lade sig gøre eller ej.

Nogle gange er også meget nemt at sige "Det er svært" eller "EJ, det er da nemt nok". Som sagt, er det bedre at sige end man laver noget handling. Pas på! Før man endelig har prøvet det, så ved man allerede hvor hårdt det endelig er.

Denne model kan bruges til hvad som helst, når man har et problem i forvejen. Så spørger man f.eks. i disse spørgsmål. "Hvordan kan jeg sælge mere i morgen?", "Hvordan kan jeg få musikken til at lyde endnu bedre?" eller "Hvad gør jeg lige her, og hvordan løser jeg dette?".

I disse spørgsmål om modellen:

- Hvorfor lige den model?

- Hvordan virker den?

- Hvornår bruger man det?

Det vil give en effekt, som hjælper personen med at tænke sig godt i problemet man står i. Bagefter vil man tænke over hvordan løser man og hvordan vil det virke.

Det er utroligt at sådan en menneskehjerne, der kan udvikles nye teknologier og nye processer. Jeg kan ikke forstå hvordan det er kommet til. Vi styrker kreativitet til nye teknologier. Sådan en lille hjerne med store tanker og stor verden, der finder logik og praktisk. Der skal også finde en bevidsthed og tillid til den nye opfindelse. Det kan være nye løsninger eller nye resultater efter man har endelig opfundet noget.

PIL-modellenWhere stories live. Discover now