Nye ideer - Længere tid

3 1 0
                                    

Alt hvad du kommer i tanke om nye ideer til at komme igennem med koncepter som skaber en løsning tager tid. Det tager også tid til at sætte sig ind i projektet eller situationen. Det kan også tage kort tid, afhængige af hvad for et projekt du har gang i. Du skal altid huske at forberede dig grundigt, når du har fundet nogen nye ideer. Jo mere ideer du kommer i dine tanker, jo mere føler at du kommer længere hen til handling. 

Spørgsmålet er også, hvorfor tager det lang tid? Hvorfor tager succes så lang tid? Det kan være, når du har besluttet dig at du vil nå et mål. Fordi man er nødt til at opbygge en værdi, og får det udviklet til et godt resultat. Det giver mere motivation og selvtillid til at arbejde lidt længere til succes. Det kommer ikke alt af sig selv automatisk ved at sælge af sig selv. Det kræver et lang tids arbejde for at kunne bygge det op. Det kan måske tage omkring 1-3 år til at opnå succes. 

Det kræver også at f.eks. du er i gang med starte din egen virksomhed og det eneste mål du vil opnå, er kunder. Så spørger du til dig selv: hvad, hvordan, hvornår og hvorfor? Det er nogle dybe spørgsmål at svare på. I stedet for at spørge: Hvordan tjener jeg flere penge på en dag, så spørg: Hvordan kan jeg sælge 50 stk. Playstation 5 på en uge i en butik? Det er endnu et dyb spørgsmål, som du selv skal svare på.

I det spørgsmål er nu som et problem-punktet. Bagefter skal du komme med nogen ideer om hvordan og hvornår du vil gøre det. Det er også en god ide, at få det planlagt om hvornår du har tænkt at komme på test-punktet. Så tester du endelig om f.eks. markedsføring eller du har tænkt dig at forberede dig med at kommunikere med flere nye kunder, afhængige af målgruppen på en uge. Så til sidst, kommer du til at finde et resultat om det virker eller ej.

Jeg håber at du har fået lært af den nye model "PIL-model" om hvordan du kan løse et problem. 


PIL-modellenWhere stories live. Discover now