Fail-punktet

3 1 0
                                    

Disse spørgsmål kan godt ske forude. Måske får du tanken om konsekvenser eller et uheld i dit spørgsmål.

- Hvad nu hvis?

- Hvad sker der nu?

"Fail" er en bi-punkt, der gør at man kan fejle på sine løsninger indtil man prøver igen efter man har testet dine ideer til koncept. Det sker ikke altid noget godt indtil hvert minut har man begået en fejl.

Fail-punktet placerer imellem problem-punktet og løsning-punktet i en rød pil. I prikket linje, der bliver tegnet en skråt til venstre. 

Man stræber efter noget positivt, og man tænker ikke over negativt inden du er i gang med at tænke over i risiko. En risiko er om at få store konsekvenser, der føles ubehageligt efter du har fundet ud af din ide ikke virker godt nok. Det er også en betydning om et uønsket egenskab. Et projekt, der resulterer i en uønsket konsekvens. En fejl bliver man nødt til at komme på nye ideer eller starte forfra til et andet projekt.

I det mindste kan det også være lige meget med at lave fejl. Nogle gange er det spørgsmål om at være perfektionist. Hvorfor? Fordi man kan undgå at lave en masse fejl og få det perfekte liv. Er det muligt? Nej! Prøv at acceptere dine fejl, så enten at prøve at løse problemet igen eller gå videre.

PIL-modellenWhere stories live. Discover now