Hvilken ide har du? Hvad kommer du lige i tanke om? Synes du det er en god ide eller måske en dårlig ide? Hvem ved? Hvad synes de andre om din ide? Du kan indeni tænke på ideer ved at brainstorme dig selv i din tanker. Du tænker dig ved at finde på en god ide? Men hvor god er den? Hvad med at prøve det her? Du har måske den tanke "EJ, JEG HAR EN GENIAL IDE!".
Prøv også at brainstorme i de ideer du kommer i tanken om. Hvorfor har vi ideer, og hvad skal vi bruge det til? Vi har alle sammen noget at tænke over. Vi tænker alle sammen forskelligt, eller vi tænker noget ens. Det er en bevidsthed i den proces du har. Du har den bevidsthed i menneskets psykologi. En bevidst om det kommende koncept.
Lad os tale om et koncept. Hvad er det? Det er efter den grundlæggende ide eller plan, så går du videre til hvad er dine ambitioner, mål og strategi.
Dette ide-punkt er placeret som en prik imellem problem-punktet og løsning-punktet. Ide-punkter er et punkt på at føle sig positiv over en gennemgang til løsning. Det er at komme videre til løsning, efter man har fået en ide fra et problem.
Du kan have den mulighed for at springe test-punktet fra og komme videre til løsning-punktet, men det kommer også an på hvilke proces det er, så man ikke behøver at teste. Hvis man fejler over en proces eller et projekt uden at få lavet test-punktet, kommer punktet direkte tilbage fra løsning til problem-punktet igen.
Opgave af ide:
Her skal du igen svare på disse spørgsmål. Hvad er en ide? Hvad betyder en god ide? Hvordan lyder en god ide for dig? Bagefter skal du lave noter, hvor du laver en brainstorm af dine forslag og efter skal du vælge 3 ord, som du tænker det bedste ord du kan komme videre med til du tænker du har en ide til det bliver en løsning.
Hvad kan du komme udenom?
Hvilken ide har du?
Brainstorm dine ideer:
YOU ARE READING
PIL-modellen
Non-FictionPIL-modellen beskriver hvordan man finder en løsning fra et problem ved at bruge tanker og logik. Copyright © Julia Nielsen, 2021 Alle rettigheder forbeholdes