Gülsüm Çalışır: Günce
Papatya ve Kelebeğin Hikâyesi
Gülsüm Çalışır: Günce
11 sene önce
Reklamlar
Gülsüm Çalışır
Facebook’ta paylaş
Twitter’da paylaş
Geçen gün dinlediğim bir radyo programında kelebeğin ve papatyanın hikâyesi kulağıma çalındı. Spiker hikâyeyi anlatırken bir kez daha anladım ki, bizler elimizdekinin değerini hiç bilmiyoruz. Bununla neyi kastettiğimi biraz sonra anlatacağım; ancak önce adı geçen hikâyeyi sizlerle paylaşmak isterim.
Kozasından yeni çıkan ipek böceği zamanla büyüyüp, çok gösterişli bir kelebeğe dönüşür. Küçük ipek böceği büyüyüp kelebek olduktan sonra kırlarda uçuşup her çiçeğe konuk olmaya başlar. Bu kır gezileri sırasında her türlü çiçekten öz alan kelebek, en sonunda bir papatyaya konuk olur. Gösterişli renkleriyle herkesi büyüleyen kelebek, sade bir kır çiçeği olan papatyanın doğallığından çok etkilenir. Bu etkilenme o kadar derinden olmuş ki, kelebek artık sadece papatyaya gelir olmuş. Diğer çiçeklerle hiç ilgilenmemeye başlar. Papatya da kelebekten çok hoşlanır. Bu arkadaşlık zamanla boyut değiştirmeye başlar. Çünkü her ikisinin de duygularında arkadaşlıktan öte şeyler oluşur. Ancak bu duygu yoğunluğunu bir türlü birbirlerine söyleyemezler. Sadece tüm zamanlarını bir arada geçirmekle yetinirler.
Ömrünün kısalığı ile bilinen kelebek sonunda dayanamaz ve kelebeğe son nefesini vermek üzere iken “Biz kelebeklerin ömrü bir günlüktür. Ben kozamdan çıktığımdan beri tüm zamanımı seninle geçirdim. Ama benim bu dünyadaki sürem dolmak üzere. Ben artık bu dünyada ayrılmak üzereyim. Yalnız şunu bilmeni isterim ki senin doğallığın beni çok etkiledi. Ben seni ilk gördüğümden beri çok sevdim. Bunu sana daha önce söyleyemedim. Buna cesaret edemedim. Ama bu duygunun bende sır olarak kalmasını istemiyorum. Bunu senin de bilmeni istediğim için ancak şimdi söyleyebiliyorum. Seni seviyorum, papatyam!” demiş. Aynı duyguları paylaşan papatya da gözlerinin önünde ölüme giden kelebeğe kısık bir sesle sadece “Ben de seni…” diyebilmiş.
Kelebek ölür. Ama papatya onu sevdiğini daha önce kelebeğe söylemediği için çok üzülür. Sonra da sevgisinden emin olmak üzere o bembeyaz damla misali yapraklarını tek tek kopartmaya başlar, “Seviyor, sevmiyor…” diye. İşte papatya falının kökeni de bu hikayeye dayanır. Hangimiz papatya falı bakmamıştır ki, sevdalısının sevgisinden emin olmak için? Ama adı geçen falın bu hazin hikayesini duyunca bir kez daha sevdiklerimizin kıymeti konusunda şapkamızı önümüze koyup, düşünmemiz gerektiği kanısına vardım.
İnsanoğlu garip bir varlık. Hepimizde vardır bu özellik sanırım. Yanı başımızda olan değerlerin hiç yanımızdan ayrılmayacağını, ne zaman ihtiyaç duysak hep onların orada olacağını düşünürüz. Ama bu sevgileri beslemek için nedense çok az emek harcarız. Sevdiğimize bir çift güzel söz söyleyince sanki değerimizden bir şey eksilecekmiş gibi düşünürüz. Oysa bu tür sevgi sözlerini duymaya herkesin ihtiyacı olduğunu düşünüyorum.
Kim “Seni seviyorum! Benim için özel, önemli ve değerlisin…” gibi sözleri duymak istemez ki! Ne kadar anlamlı sözlerdir bunlar. Her şeyden önce insanı motive eder, yüreklendirir, duygusal olarak bağları güçlendirir. En azından ben öyle düşünüyorum.
Sevdiklerimize sevgimizi söylemek konusunda cimri olamamak gerektiği inancındayım. Zaman o kadar kısa ki, kelebeğin ömrü kadar belki de. Nasıl geçtiğini anlamadan su misali akıp, gidiyor. Neden o zaman sevgilerimizi sevdiklerimizle paylaşmayalım ki! Elimizdeki değerlerin ve duyguların kıymetini bilip, bunları paylaşma konusunda olabildiğince cömert olmaktan yanayım.
Gülen gözlerle size sizi sevdiğini söyleyen bir kişiye kim antipati besler ki! Olsa olsa ancak yüksek moral depolar. “Seni seviyorum!” kısa bir cümle olmasına rağmen tılsımı içinde gizli olan çok değerli anlamlar bütünü taşına bir cümle. Sevgileriniz ve sevdikleriniz hiç eksik olmasın dilerim.Reklamlar
Share this:
İlgili
Kelebek
26/08/2010
"Gülsüm Çalışır" içinde
Merhaba
08/07/2010
"Gülsüm Çalışır" içinde
Hayata Tutunmak…
14/07/2010
"Hayata Tutunmak" içinde
Kategoriler: Kelebek, Papatya, Sevgi, Sevginin Değeri
Etiketler: Gülsüm Çalışır, Kelebek, Papatya, Papatya ve Kelebek, Sevgi, Sevginin Değeri
Yorum bırak
Gülsüm Çalışır: Günce
Yukarı dön
Reklamlar