Hyemi membuka matanya perlahan-ii...dia melihat luhan yang tidur di sebelahnya.
Dia memerhatikan wajah luhan yg baginya sngt sempurna.Luhan: aku taula aku hensem takpayah la renung camtu.
Hyemi: ishhh...dah bangun cepat
Harini kita ada jungle trekking.Luhan: kau tu boleh jalan ke cik adek?
Hyemi diam berfikir sejenak.Dia lupa akan kakinya yg terseliuh malam tadi.
Hyemi: haah la,aku lupa...canner ni?
Luhan: takpe,cikgu pun takkn benarkan kau punya sbb kaki kau tu...biar aku teman kau.
Hyemi: takpa ke?
Luhan: takpa..lagpun aku malas.
Sebenarnya didalam hati luhan dia risau akan gadis itu kalau ditinggalkan berseorngan.
Skipp-
Pelajar-ii yg lain semua sudah pergi menjunggle trekking (bahasa keling apakah?haha)Luhan dan hyemi duduk di tapak perkehmahan itu berdua-duaan.
Hyemi: luhan,aku boring..
Luhan: ntahla nak...
Hyemi: jom la main something..
Luhan: main apa?
Hyemi: hah aku ingat aku ada bawak uno.
Ujar hyemi dengan gembira lalu mengeluarkan uno dri dlam beg nya.
Mereka berdua bermain bersama-ii dengan gembira..
Skipp(di rumah)
Hyemi: omma!!
Omma: omo!!hyemi!!!luhan!!dah balik dah?
Ujar omma lalu pergi kearah hyemi dan memeluk hyemi.
Omma:luhan jaga anak omma dengan baik tak?
Luhan: hehe...maafkan saya omma,kaki hyemi terseliuh sbb jatuh dlm hutan..
Omma:camna boleh cuai ni hyemi..tak apa la luhan..asalkan hyemi selamat.
Hyemi: omma,hyemi penatla omma..
Omma: okkay,pergilah rehat.
Hyemi: nae..
Ujar hyemi lalu dia dan luhan naik ke atas untuk masuk kedalam bilik masing-ii..
Hyemi membersihkan dirinya lalu dia baring diatas katilnya yg amat dirinduinya itu.Kemudian dia tertido.
Keesokan harinya.Hyemi turun kebawah untuk bersarapan dengan mereka.
Luhan: kaki kau dah okkay ke?
Hyemi: dah..cepat sembuh disebabkan kau urut haritu..
Ujar hyemi sambil menguntumkan senyuman. ommanya hanya tersenyum .
Good morning omma!!.
Ujar hyemi lalu pergi mencium pipi ommanya.Omma: goodmorning..
Luhan: untuk aku tak ada goodmorning dengan morning kiss ke?
Hyemi: aipp kau jgn ngada-ii..
Omma hyemi hnya memerhatikan perbuatan mereka smbil tersenyum. Bahagia sungguh dia melihat hubungan luhan dengan hyemi yg semakin baik.
Skipp--
Omma mendail nombor aunty xi.OTP..
Omma:xi, saya tengok hubungan dorng semakin baik la xi.
Xi: yeke?bagusla tu.senang la perkahwinan dorng nnti..perkahwinan tu minggu depan kan.
Omma: haah la xi..saya lupa.
Xi: hehe jgn risau saya dah sediakan semuanya dah..tapi suruh luhan bawak hyemi beli dress wedding dengan cincin esok.
Omma: okkay xi
End OTP
Omma: luhan!!hyemi!!sini kejap!!
Luhan & hyemu: nae omma?
Omma: kamu berdua dah lupa ke perkahwinan kamu minggu depan?
Hyemi: whats?!!awalnya!!!
Omma:yelah.sebulan dah berlalu anakku..Esk omma nak kamu berdua pergi beli cincin dengan baju kahwin okkay?
Luhan dan hyemi hanya mengangguk.
YOU ARE READING
Sotong tu suami aku?
Fanfictionmengisahkan hyemi dan luhan yg dikahwin secara terpaksa demi ibubapa mereka.Pergaduhan sering berlaku tetapi bait2 cinta mula datang.