🍭PART 1~ EJEN BARU

1.4K 40 2
                                    

Ali buru buru keluar menuju klab stem, namun langkahnya terhenti sebab suatu suara yang dia kenali memanggilnya. 

"ali! Kenapa kau lari cepat sangat? Klab stem lagi ke?" tanya viktor

 "err, haah" jawab ali

 "ha? Dah 2 bulan penuh kau masuk klab stem. Takde cuti ke?" tanya viktor semakin pelik dengan jadwal klab stem Ali.

 "eee, ntah lah cikgu bidin, banyak sangat stem dia nak tunjuk, hehe"jawab ali gugup.

 Viktor mengangkat satu alisnya 'aduh, macam mane ni?' gumam ali 

"ooo oklah, mama aku dah jemput, bye ali" ucap viktor sambil berlalu dari situ.

 Ali menghembuskan nafas lega, dah banyak kali dia bagi alasan macam macam bila Viktor tanya, tapi viktor percaya saja. Ali cepat cepat masuk ke bilik 52, klab stem, laluan rahasia menuju akademi. Terlihat Alicia sedang menunggu, selepas meletakkan ID card ke dalam buku, lift rahasia pun terbuka, Ali dan Alicia masuk Bersama sama dalam lift tu. Selepas tu, mereka menuju bullet train, sepanjang perjalanan, tiada obrolan apapun diantara mereka, Alicia yang sibuk dengan phone nya dan ali yang melamun sendiri.

"Alicia, takde laluan lain ke menuju akademi MATA dekat sekolah kite, kenape mesti klab stem?' tanya ali memecah kesunyian. 

Alicia masih menatap layer phone nya, "Klab stem tu satu ii nye bilik yang jarang orang pakai, sebab tu MATA buat lift laluan rahasia kat situ, memang tu je jalan nya, bilik bilik lain semua sering dipakai budak ii kat sekolah kita". 

Mereka pun sampai ke pulau rahasia MATA, tempat Akademi dibangun. Ali menuju common room, banyak Ejen ii lain kat situ.

 "Ali! Sini kejap" panggil budak lelaki berteras tekno yang memakai cermin mata, Khai. Ali pun menuju ke sumber suara 

"Ali, aku dengar ada ejen baru nak masuk akademi" Khai

 "ha? Iye ke? Tak sabar pulak nak tengok diorang" jawab ali sedikit bersemangat

 "Jeneral cakap, kau dengan Alicia yang akan sambut diorang, macam Ejen bakar dan Ejen karya dulu" Jelas Khai, 

"kenape aku? Kan ada ejen ejen lain?" tanya ali bingung 

"itu aku tak tau" jawab khai singkat. Sebenarnya, Khai sendiri tak tau kenapa mesti Ali dengan Alicia, Khai tau, biasanya yang mengerjakan tugas ini adalah Ejen karya dan Ejen bakar sendiri. Tiba ii Alicia memanggil Ali, setelah berbincang kejap, mereka berdua keluar dari common room.

"EJEN II, SILA MENUJU ARENA SEKARANG'

Ucap Ejen Geetha melalui pengeras suara, "Ha, mesti ejen baru tu nak sampai" ucap roza, yang lain hanya mengangguk. Mereka segera mengatur posisi menuju bagian atas arena

[tempat diorang tengok ali and Alicia waktu awal masuk tu]

MEANWHILE ALI AND ALICIA

Jeneral hanya membenarkan mereka untuk menjemput ejen baru sahaja, yang akan menguji mereka tetaplah Ejen karya. Ali dan Alicia menunggu di taman cyberaya, mereka menerima maklumat bahwa ada lift baru di daerah taman. 

"Kau tak cakap pun ada lift lain selain dekat sekolah kita" ucap ali 

"kau tak tanya" jawab Alicia selamba, ali menahan geram, memang Alicia ni suka sangat nak mengusik ali. Tiba ii, mata mereka tertuju pada 4 budak yang ada dekat taman tu. Ciri ciri mereka sama dengan apa yang dikatakan jeneral, 3 diantara mereka adalah perempuan sedangkan 1 nya lagi laki laki. Nampak macam seumuran dengan ali dan Alicia. Alicia menuju budak ii tersebut. Ali hanya mengikut dari belakang saja.

💕LOVE STORY ABOUT: EJEN ALI🎈Where stories live. Discover now