ROSES🌹

31 12 11
                                    

─── ・ 。゚☆: *

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

─── ・ 。゚☆: *.☽ .* :☆゚. ───

12.06.21

Kaki yang bersarungkan kain labuh itu mula melangkah masuk ke ruangan taman mini yang berada di laman rumah mereka.

"why do you love roses so much? Like, everything you does, you will kaitkan those to roses." tanpa apa-apa sapaan, soalan tersebut terus diajukan kepada individu yang menghadapkan belakangnya berhadapan dengan dirinya.

Gerangan tersebut mengeluarkan latahan kecil, sedikit terperanjat dengan suara yang tiba-tiba kedengaran.

Apabila dipusingkan badannya ke belakang barulah dirinya berasa lega. Isterinya sedang berdiri sedikit membongkok ke depan melihat bunga-bunga ros yang sedang mekar dibelakangnya yang sekarang sudah berhadapan dengannya akibat pusingan yang dilakukan.

"I don't know. I just feel... connected. Like it's represent the real me and somehow its colour and smell were pleasing to me, it's comforting" lelaki yang bergelar suami itu menjawab dengan tenang.

"ermm.. Okey? Even sayang tak faham" isterinya menghinjutkan sedikit bahunya tanda tidak tahu.

"I still remember that time..." sambung isterinya selepas kembali menegakkan badan.

Hujung bibir suaminya sedikit terangkat mendengarkan kata-kata yang diucapkan isterinya, sudah dijangka apa yang akan diingatkan.

"one rose, two roses, three roses, six roses, seven roses, nine roses and...ten roses" mukanya kelihatan bersinar apabila mengenangkan semula kenangan indah mereka berdua sebelum terjalinnya sebuah hubungan.

"you still remember the exact number!" suaminya agak terkejut, tidak menyangka bahawa isterinya mengingati setiap bilangan bunga ros yang diberi.

"of course. It's so special. How can I forget it" senyuman hangat terbit di bibir isterinya.

Telapak tangan yang hangat dilekapkan ke pipi mulus isterinya, diusap lembut sebelum dicubit manja.

Mata bertaut, kedua-dua hilang di dalam tenungan mata masing-masing.

"so tell me, how exactly you are falling for me, hmm?" suaminya tiba-tiba bersuara.

─── ・ 。゚☆: *.☽ .* :☆゚. ───
TBC

Secrecy of RosesWhere stories live. Discover now