PART 1

5.8K 254 5
                                    

Knock!!knock!!knock!!

'eh sape pulak yang datang petang-petang ni'bisik hati Hyeri..
"Kejap-kejap"jerit Hyeri ...
"ye cari siapa?"tanya Hyeri kepada sekumpulan lelaki yang berada di depan pintu rumahnya.
"Hyeri?kim hyeri?" tanya salah seorang daripada mereka.
"ya saya.napa ye?"tanya hyeri kembali.
"nama saya sungkyu saya datang ni sebab.."

Belum sempat lelaki tersebut mengenalkan dirinya,rakannya mencelah.
"tak payah nak berbasa basi.jelaskan saja tujuan kita datang sini kepada dia"
"nae"patuh sunggyu
"sebenarnya kami datang ni nak minta balik barang kami yang ada dalam rumah awak ni"beritahu sunggyu.
"barang??barang apa?? kenal awak pon tak apatah lagi nak ambil barang awak"kata Hyeri
"kau bagi je boleh tak barang tu sebab kalau boleh kitorang tak nak guna kekerasan terhadap kau"bentak lelaki tadi.
"masalahnya barang apa yang awak cari tu?"tanya hyeri
"banyak tanya pulak pompuan ni"bebel lelaki itu.
"geledah rumah dia sekarang"arahnya..

Setelah mendengar arahan lelaki itu,mereka segera masuk kedalam rumah hyeri dan menggeledahnya.
'mwo?? dahla datang rumah aku,
marah aku kata ambil barang dorang pastu geledah rumah aku pulak.eii ni tak boleh jadi'kata hyeri dalam hatinya.

Hyeri meluru masuk ke dalam rumahnya dan menuju ke arah lelaki yang menyuruh rumahnya digeledah.
"woyyy!! kau sape hah nak geledah rumah aku.ingat rumah kau ke hah??"tengking hyeri.

Lelaki itu hanya membiarkan tengkingan hyeri tu tanpa membalasnya.dia terus memerhati rakan-rakannya menggeledah rumah hyeri.

"sungyeol..barang tu takde lha"ujar rakan lelaki itu kepadanya.
"mwo??cari la betol-betol"kata lelaki yang bernama sungyeol itu.
"dah..dah puas kitorang cari..merata..ruang tamu,ruang atas,loteng bawah tanah pon kitorang cari.tapi takde"kata rakannya

Sungyeol kelihatan resah setelah diyakini oleh rakannya bahawa barang yang mereka cari itu tiada.
"woy kau letak mana barang tu?"tanya sungyeol.
"ishh aku tak tau lha..barang apa"marah hyeri
"bagi barang tu sekarang!!!!"jerit Sungyeol..
"aku takde apa-apa barang yang kau nak"jerit hyeri
"arghhhhhh"jerit lelaki itu.lalu menendang kerusi yang berada berdekatannya.

Hyeri terkejut dengan tindakan sungyeol memarahinya.
"woyy kau buat apa ni bodoh?"jerit hyeri lalu menolak badan sungyeol.
"JANGAN PEGANG AKU!!!!!"Jerit sungyeol dengan kuat yang menyebabkan angin bertiup kencang melalui tingkap-tingkap yang tidak ditutup..

Hyeri terkejut,selama ini dia ada juga menjerit tetapi tidaklah sehingga menyebabkan angin kencang.Hyeri mula berasa takut.
Sungyeol berjalan ke arah hyeri dengan pandangan tajam.
"aku dah kata,kalau boleh aku tak nak guna kekerasan..TAPI!!!KAU PAKSA AKU!!!"jerit sungyeol sekali lagi.Jeritan sungyeol yang sangat kuat itu menyebabkan hyeri terpelanting ke arah dinding.
Hyeri sudah tahu yang lelaki di depannya ini bukan lagi manusia.manakan tidak,manusia biasa tidak akan boleh menjerit dengan begitu kuat yang menyebabkan angin kencang dan hyeri terpelanting.

"BAGI BARANG ITU SEKARANG "jerit sungyeol sekali lagi.Matanya mulai memerah,giginya tadi hanya seperti biasa mulai bertukar menjadi siung.
"Sungyeol!!kejap tu tengok tu" tunjuk rakannya ke arah rantai yang tergantung kemas di leher hyeri,selalunya hyeri akan memasukkan rantai itu kedalam bajunya.tapi mungkin akibat jeritan yang membuatkan hyeri terpelanting menyebabkan rantai itu terkeluar daripada kedudukan asalnya.
"bukannya tu ke barang yang kita cari"

Sungyeol melihat ke arah rantai yang bertakhtakan permata berwarna biru itu.
"ya..ya..barang ni la yang kita cari"kata sungyeol sambil tersenyum sinis.
Sungyeol melangkah ke arah hyeri untuk mengambil rantai tersebut.

Belum sempat sungyeol sampai kepada hyeri,hyeri bangun dah berlari keluar rumah..
"woyy datang balik..jangan lari"jerit sungyeol yang tidak sempat mengambil rantai itu..

"uh.uh.uh"
Hyeri terus berlari tanpa menoleh ke belakang.ya dia harus menyelamatkan dirinya dan rantai itu.seperti mana pesan mendiang ibu bapanya sebelum mereka meninggal dunia dalam pembunuhan yang kejam dan aneh.Hyeri berlari ke dal hutan yang berada di belakang rumahnya.kerana bapanya juga berpesan kalau jadi apa-apa dia boleh lari menyelamatkan diri ke dalam hutan tersebut.Pada waktu itu keadaan hutan mulai gelap kerana hendak malam.hyeri tidak nampak jalan yang dilaluinya sehinggalah dia tersepak tunggul kayu dan rebah ke tanah.mata hyeri mula berpinar-pinar,kepalanya pusing.akhirnya hyeri pengsan di situ.di dalam hutan tebal yang dipenuhi binatang liar.

Kim Hyera♪

The Wolf [New Season]Where stories live. Discover now