Part 10

2K 114 5
                                    


-Di dalam istana EXO-

"auch auch sakit" aduh Hyeri.

"ish tahanla sikit.aku nak cuci luka kau ni" kata Chanyeol sambil meletakkan herba ke luka hyeri.

"okey dah siap" kata chanyeol.kemudian dia mengemas barang-barang yang digunakan untuk merawat luka Hyeri sebentar tadi.

Dia bangun untuk berlalu pergi namun belum sempat dia melangkah Hyeri menarik pergelangan tangannya.

"Chanyeol~saya ada benda nak bagitau awak" kata Hyeri dengan serba salah.

"apa?" tanya chanyeol dengan pendek sambil memandang ke dalam anak mata hyeri.

"sebenarnya...."

"sebenarnya apa?"

"sebenarnya saya nak minta maaf sebab saya selalu buat awak marah.buat awak tak senang dengan kelakuan saya.saya minta maaf.sebenarnya saya tak berniat langsung nak sakitkan hati awak." luah Hyeri.

"ermm tak apa aku dah maafkan kau.aku dah lupakan benda tu semua." kata chanyeol sambil tersenyum.

"chanyeol~" panggil hyeri lagi.

"ermh ada apa lagi" tanya chanyeol.

"sa..sa..sarang..saranghae" kata hyeri yang kemudiannya memeluk chanyeol dan membenamkan mukanya ke dada chanyeol.

Mata chanyeol membulat setelah mendengar ayat yang diluahkan Hyeri sebentar tadi.

"nado saranghae" kata Chanyeol dengan suara bergetar, dia kemudiannya mengusap kepala Hyeri dengan lembut.

Hati dia gembira sekarang ni.Kalau boleh dia nak keadaan itu berlanjutan untuk selamanya.

-Di Waterfall-

'ermkh mana chanyeol ni ea tadi Baekhyun kata ada kat sini.Tapi tak ada pon.Aigoo takkan balik dah kot.Jangan-jangan dia hilang tak' kata hati hyeri.

Tiba-tiba ada seseorang menutup matanya dari belakang.

"eihh lepaskan lha...lepaskan aku lha" kata hyeri.Dia kemudiannya cuba untuk mengalihkan tangan itu dari matanya.tetapi tidak berjaya.Hyeri lalu memijak kaki orang itu dengan sekuat hati.Orang itu mengaduh kesakitan.

"auch sakit la.yang kau pijak kaki aku ni kenapa huh?" tanya chanyeol sambil mnhan sakit.

"alamak! minta maaf.saya betul-betul minta maaf.Ye lha saya ingatkan siapa tadi yang main tutup-tutup mata ni.saya ingatkan vampire tu.Sebab tu lha saya pijak.Rupa-rupanya awak,chanyeol.Saya betul-betul tak sengaja" jelas Hyeri dengan panjang lebar.

"dahla..sakit sikit je pon." balas chanyeol.

"kau datang cari aku ni buat apa?" tanya Chanyeol.

"aikk camna awak tau yg saya datang cari awak?" tanya hyeri.

"ye lha dah aku je kt sini.takkan lha kau datang nak cari luhan pulak kan" jawab chanyeol sambil menjeling memandang ke arah lain.

"ermkk cemburu ea" balas hyeri dengan nakal sambil mencubit pipi chanyeol.

Chanyeol menjadi kaku dengan tindakan hyeri itu.Ye lha selama dia hidup beratus tahun ni mana ada lagi orang buat camtu kat dia.

"saya datang cari awak ni sebab nak bagi ni" kata hyeri sambil menunjukkan rantai leher yg sedang dipegangnya.

"ehh asal bagi kat aku pulak.kau bagi la dekat suho atau kris.Sebab dorang yg ketua" balas chanyeol.

The Wolf [New Season]Where stories live. Discover now